Tutaj jesteś: Święta i Uroczystości > Dzień Wszystkich Świętych > Przystrajanie Grobów > Jak zrobić płaską wiązankę na grób?

Jak zrobić płaską wiązankę na grób?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 2.8/5 (336 ocen)
Oceń 
Chcesz pokazać swoje oddanie, miłość i szacunek dla tych, którzy odeszli? Dobrym sposobem na to będzie zrobienie kompozycji z kwiatów. Nie wiesz od czego zacząć? To nie jest wcale takie trudne jak się wydaje. Robiąc taką kompozycję samodzielnie, możesz w sposób bardzo osobisty oddać cześć zmarłemu. Poniżej znajdziesz wskazówki jak zrobić płaską wiązankę na grób.
Styropian lub gąbka do kwiatów (np. w kształcie serca lub krzyża), Kwiaty, Sekator, Wstążka, Drut do kwiatów
1
Zdecyduj czy chcesz skorzystać z żywych, czy ze sztucznych kwiatów. Żywe kwiaty ładnie pachną i pięknie się prezentują, są jednak mało trwałe. Sztuczne kwiaty może nie są tak ładne jak żywe, ale będą znacznie trwalsze. Potrzebne kwiaty kupisz w kwiaciarni lub w sklepie ogrodniczym.
2
Wybierz bazę. Podstawą pod kompozycję kwiatową może być styropianowa pianka lub specjalna gąbka do kwiatów (inna do żywych, a inna do sztucznych). Popularne kształty takich gotowych podkładów to krzyż, serce, podkowa lub wieniec. Gąbkę do kwiatów możesz także kupić w dużych kawałkach, którym sama nadasz kształt, jaki chcesz uzyskać.
3
Wybierz kwiaty. Goździki są najlepsze, ponieważ będziesz ich sporo potrzebować a nie są one drogie. Ponadto goździki są dosyć gęste, mają wyraziste kolory i bardzo dobrze wyglądają w takich właśnie kompozycjach. Możesz zdecydować się na inne kwiaty, wybór zależy od ciebie. Mogą być one w jednym kolorze, w kilku odcieniach różnej barwy lub w różnych kolorach współgrających ze sobą.
4
Każdy kwiatek obetnij około 5 cm poniżej kwiatostanu. Jeżeli korzystasz z żywych kwiatów możesz je usztywnić specjalnym drutem, ale wtedy musisz poświęcić na to znacznie więcej czasu.
5
Delikatnie wetknij każdy kwiatek w podstawę. Równomiernie rozmieść wszystkie kwiaty, do momentu, aż pokryjesz całą powierzchnię swojej bazy. Wypełnij przestrzenie między kwiatami odrobiną zielonych liści, gipsówką lub mchem.
6
Całość wykończ wstążką pasującą do kwiatów. Możesz też kupić specjalne ozdobne dodatki do bukietów w kolorze srebra lub złota, które dodadzą nieco elegancji twojej kompozycji. Wstążkę i inne ozdoby przymocuj cienkim drucikiem.
Jak przedłużyć żywotność chryzantemom?
Jak zrobić wiązankę na cmentarz ze sztucznych kwiatów?
Jak usunąć rdzę z marmuru?
Jak usunąć wosk z granitu?
Wskazówki
  • Bądź kreatywna, możesz wymyślić zupełnie inny kształt, niż te dostępne w kwiaciarniach.
  • Ten projekt wymaga czasu i pieniędzy, bądź na to przygotowana.
 2.8/5 (336 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Wieniec inny niż wszystkie, bo w formie krzyża. Bardzo ciekawy pomysł. Bazę z gąbki można dostać w dobrej kwiaciarni...
Jak zrobić wieniec w kształcie krzyża?
Wieniec inny niż wszystkie, bo w formie krzyża. Bardzo...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub