Tutaj jesteś: Zwierzęta > Psy > Tresura Psów > Jak wytresować psa?

Jak wytresować psa?

, specjalista Tipy.pl
 4.3/5 (299 ocen)
Oceń 
Masz nowego psiaka? Nie wiesz jak sobie z nim poradzić? Chcesz, żeby był posłuszny i reagował na Twoje polecenia niezależnie od sytuacji? To nie jest niemożliwe. Dzięki poniższym wskazówkom poradzisz sobie z tresurą najbardziej psotnego pieska. Tresura psa powinna zacząć się już w dniu, w którym piesek zagościł w naszym domu. Młode szczeniaki uczą się dużo szybciej, więc po co czekać, aż będzie za późno? Zacznij już dziś. Zanim jednak przystąpisz do tresury, musisz sam nauczyć się podejścia do psa. Psy nie rodzą się z wiedzą i umiejętnością rozszyfrowywania naszych oczekiwań. Trzeba ich tego nauczyć.
1

Pierwsza i najważniejsza zasada – nigdy, przenigdy nie bij swojego psa! Nie tylko jest to nie fair wobec niego (przecież się dopiero uczy różnych zachowań), ale również możesz tym psa do siebie zrazić. A pieski potrafią być pamiętliwe. Czasem też pies – zwłaszcza taki, który Cię nie zna – może się na Ciebie rzucić i pogryźć. Psy nie biją się wzajemnie i nie rozumieją dlaczego Ty miałbyś je bić i co to w ogóle znaczy. Według nich jest to zagrożenie ich zdrowia lub życia, czują ból, więc bronią się. Żadne więc bicie czy zastraszanie psa nie pomoże w jego wytrenowaniu, a może tylko odnieść odwrotny skutek.

2

Tresura pieska powinna się odbywać w zacisznym miejscu, abyście się z pieskiem mogli skupić na tym, co robicie i czego się uczycie. Im mniej rzeczy dookoła Was rozprasza, tym lepiej.

3

Pamiętaj, żeby tresura nie trwała zbyt długo. Piesek się zniechęci. Lepiej częściej, a krócej – da to lepsze i szybsze rezultaty. Piesek będzie bardziej skupiony na tym, co się dzieje, szybciej się tego nauczy.

Jak nauczyć psa aportować?
Jak nauczyć psa chodzenia na smyczy?
Jak oduczyć szczeniaka gryzienia?
Co zrobić w przypadku urazu pazura u psa?
strona 1 z 5następna >
 4.3/5 (299 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (26)

prześmiewca - 2014-11-18
eh... parę słówek i myślą, że wyszkolą psa :D - a poza tym, psa się nie tresuje, tylko układa i szkoli
mądry - 2014-11-18
Wiecie jaki jest ulubiony sport psiarzy? Zasrywanie wszystkiego dookoła. A konkurencja jest bardzo trudna, bo niemal wszystko już zasrali. Ale oni się nie poddają. Dążą do mistrzostwa. Zasrywają chodniki, skwerki, place zabaw, nawet piaskownice dla dzieci.
sol - 2014-11-18
A ja mam owczarka kaukaskiego. Łapie wszystko w mig i bardzo się angażuje,aż nie może usiedzieć żeby coś robić a ma już dwa lata. Poza tym doskonale pilnuje. Agresywny i niebezpieczny dla obcych i dosłownie owieczka-przytulinka dla domowników. Minus - uznaje tylko jednego Pana.
ja - 2014-11-18
nie doczytałam artykuł bo IN|TERIA MUUUUUUUUUUUsi zasłaniać pół tekstu reklamami. Przecież to chyba chore jest
zorro - 2014-11-18
lepiej powiedzcie jak wytresować głupich psiarzy żeby sprzątali kupy po swoim obslancach
nie-szowinista - 2014-11-18
Ja mam suczke rasy ludzkiej.Nic się nie słucha,kapci nie przynosi,warczy,szczeka na swojego...Jest ze mną 2 lata i juz nawet dochodzi do momentów, że zęby pokazuje.Ja już nie wiem co mam robić?! Chyba oddam w dobre ręce!
fred - 2014-11-18
wyjśc za mąż za policjanta!!!,he,he,he.
waruj - 2014-11-18
Znajoma wypominała psu: Nie tak się z tobą umawiałam. A wiesz dlaczego pies nie dotrzymuje umowy z tobą? Nie wiem. Bo nie dałaś mu umowy na piśmie.
ertve - 2014-11-18
naglowek to chyba jakis ulom pisal...
doma12513 - 2014-01-27
Ja mam howavarta którego już uczę rok.Umie już leżeć siad łapa noga i aport.Chcem wiedzieć jak nauczyć go waruj.Ma ktoś pomysł?
Psiok - 2013-06-24
Witam
Poszukuje pracy. Jestem swietnym weterynarzem mam 40 lat w wieku 12 lat juz mialem swietny kontakt z psiokami. Jestem bardzo wysportowany i poradze sobie z kazdym gatunkiem poczawszy od boxera skonczywszy na sznaucerze. Przy tresurze zawszze nagrac przecudownymi smakolykami i nigdy nie kopie w nerki. Odp8szcie hak najpredzej
Pozdrawiam
Pograca pupili
Minkaa14 - 2013-01-27
Nie
dominika - 2012-11-08
chyba skorzystam
Roxana13 - 2012-07-17

ja bede tresowac psa kolezanki za pare dni i mam nadzieje ze to zadziala :) ale wygląda na to że artykuł jest dobry :)

Ola - 2012-04-29
Ja mam 9 miesiecznego Jack Russella ktora wcale nie chce sie sluchac:( ale jak ja wytresuje to odrazu zalapie
Nauka komend oraz posłuszeństwa wymaga poświęcenia sporo czasu. Niektóre psy uczą się wolno a inne stosunkowo szybko....
Jak nauczyć psa komendy "siad"?
Nauka komend oraz posłuszeństwa wymaga poświęcenia...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub