Tutaj jesteś: Zwierzęta > Koty > Zdrowie Kotów > Jak czyścić uszy kotu?

Jak czyścić uszy kotu?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 4.6/5 (15 ocen)
Oceń 
Dbanie o kocie uszy jest niezwykle ważne. Wiele osób nigdy nie czyści kotom uszu, ponieważ nie widzą takiej potrzeby, lub nie wiedzą jak to zrobić. W rezultacie kot zaczyna chorować, czego można by było uniknąć, gdyby regularnie dbać o stan uszu naszego pupila. Sprawdzanie kocich uszu powinno być cotygodniową rutyną, jak również ich czyszczenie, wówczas, kiedy istnieje taka potrzeba. Najczęściej spotykane problemy z kocimi uszami to świerzb uszny, infekcje bakteryjne, drożdże, alergia, grzybica. Czyszczenie uszu jest proste, jednak trzeba wiedzieć na co uważać i jak się za to zabrać.
1
Najważniejsze to sprawdzać regularnie stan uszu kota. Jeśli zaczniesz to robić wówczas jak kot jest mały, wówczas nie będzie problemu z czyszczeniem uszu, kiedy kot podrośnie (kot nie będzie drapać i gryźć).
2
Postaraj się, aby czyszczenie uszu było dla kota przyjemne. Zarówno przed jak i po całym zabiegu poczęstuj kota jego ulubionym przysmakiem. Dzięki temu kot nie będzie się wyrywać ani sprawiać innych problemów.
3
Rozgrzej olej z oliwek do temperatury ciała (najlepiej włożyć kieliszek z olejem do miski z gorącą wodą). Dwie kropelki oleju włóż kotu do ucha a następnie pomasuj ucho, aby olej się dobrze rozprowadził. Poczekaj około 5 minut. Dobrze, jeśli kot będzie potrząsać głową. Wówczas olejek dotrze do głębszych partii ucha i rozpuści cały brud, który wyjdzie na zewnątrz.
4
Po 5 minutach złap kota i przytrzymaj czubek jego ucha pomiędzy kciukiem i palcem wskazującym i delikatnie odwiń je do tyłu, aby mieć dostęp do środka ucha.
5
Uszy możesz czyścić kotu za pomocą szpatułek do uszu lub wacików. Jeśli uszy są bardzo brudne wówczas lepiej wziąć wacik, zamoczyć go w wodzie, bardzo dokładnie wycisnąć do ostatniej kropelki a następnie wytrzeć kotu ucho. Zanieczyszczenia można spłukać z wacika i znów powtórzyć cały proces. Dopiero jak uczy będą z grubsza oczyszczone możesz użyć szpatułki do uszu.
6
Czyszczenie uszu kotu
Szpatułkę używaj bardzo ostrożnie. Nie wkładaj jej głęboko do ucha - czyść nią tylko te miejsca, które są widoczne. Postaraj się wyciągnąć wszystkie zanieczyszczenia.
Jakie są objawy świerzbu?
Jak rozpoznać, że kot jest chory?
Jak wyleczyć świerzb domowymi sposobami?
Jak się opiekować kotką po sterylizacji?
Wskazówki
  • Jeśli kot ma świerzba, wówczas musisz iść do weterynarza, który zakropli kotu uszy specjalnym preparatem. Świerzba jest się bardzo trudno pozbyć ponieważ bardzo szybko się rozmnaża a jego jajeczka są prawie niewidoczne.
 4.6/5 (15 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Świerzb to choroba zakaźna skóry wywoływana przez pasożyta o nazwie świerzbowiec ludzki. Najczęściej zapadają na nią...
Jakie są objawy świerzbu?
Świerzb to choroba zakaźna skóry wywoływana przez pasożyta o nazwie świerzbowiec...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub