Tutaj jesteś: Zwierzęta > Koty > Zdrowie Kotów > Jak leczyć świerzb u kota?
Jak leczyć świerzb u kota?

Jak leczyć świerzb u kota?

, specjalista Tipy.pl
 4.7/5 (128 ocen)
Oceń 
Świerzb jest chorobą zakaźną ludzi i zwierząt spowodowaną przez świerzbowce, które są pasożytami i należą do roztoczy. Świerzb rozwija się w ciepłych i wilgotnych miejscach, w których jest ograniczony przepływ powietrza. Zwykle są to u zwierząt uszy, jednak świerzb może pojawić się również na innych częściach ciała. Pasożyty te żywią się naskórkiem oraz wydzieliną z uszu, dlatego dzięki regularnemu czyszczeniu uszu kotom można znacznie ograniczyć ryzyko wystąpienia tej choroby.
1
Świerzb koci

Rozpoznanie świerzba u kotów

Świerzb jest niezwykle uciążliwy dla kotów. Wyobraź sobie, jakbyś się czuł, gdyby setki maleńkich robaczków biegały po jednym z najbardziej delikatnych rejonów twojego ciała.

- Zwykle pierwszym objawem świerzbu jest częste drapanie się kota po uszach oraz wstrząsanie łebkiem (zaatakowana świerzbem skóra bardzo swędzi).

- Kot zaczyna kłaść uszy po sobie.

- Uszy mogą kota bardzo boleć, zwłaszcza gdy się je dotyka. Często kot zaatakowany świerzbem nie chce dać się dotknąć.

- Świerzb nieprzyjemnie pachnie, zatem jeśli z uszu wydobywa się nieprzyjemny zapach można rozpocząć leczenie.

- Poprzez częste drapanie kot może sobie uszkodzić uszy. Z tego powodu zainfekowana świerzbem skóra często krwawi. Krwawienie może również spowodować częste potrząsanie przez kota głową (uszkodzenie naczyń krwionośnych).

- Jeśli kot ma świerzba wówczas w uszach można dostrzec czarno-brązowe małe paproszki, które wyglądają jak fusy z kawy. Te zanieczyszczenia to woskowina, krew oraz świerzbowce - gołym okiem wyglądają jak białe kropeczki na ciemnym podłożu.

- Świerzb może żyć głęboko w kanale słuchowym i nie być widoczny na pierwszy rzut oka. Jeśli nie widzisz nic podejrzanego w uszach kota, wówczas weź go na kolana i zacznij delikatnie masować podstawę jego uszu. Jeśli kot nie ma świerzba wówczas ta pieszczota sprawi mu przyjemność lub jeśli nie, to ewentualnie odejdzie niezadowolony. Jednak jeśli kot nagle zacznie się drapać to oznacza, że masz do czynienia ze świerzbem.

Jeśli twój kot będzie mieć podobne objawy wówczas udaj się do weterynarza. Weźmie on próbkę wydzieliny z ucha i sprawdzi przez mikroskop czy kot ma problem ze świerzbem. Nieleczony świerzb może przenieść się na całe ciało kota oraz spowodować uszkodzenie kanału słuchowego i bębenków.

Jak wyleczyć świerzb domowymi sposobami?
Jak zwalczyć pchły u kota?
Jak rozpoznać, że kot ma robaki?
Jak rozpoznać, że kot jest chory?
Ostrzeżenia
  • Świerzb bardzo trudno wyleczyć. Nawet jeśli dokładnie wyczyścisz uszy kotu to po kilku godzinach uszy będą znów czarne - wyjdą na zewnątrz świerzbowce, które były w głębszych partiach uszu. Dlatego w przypadku świerzbowca zalecane jest bardzo częste ich czyszczenie.
strona 1 z 3następna >
 4.7/5 (128 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (8)

Ania - 2014-07-21
Do Agi: pisałam o srebrze koloidalnym, którym samodzielnie w ekspresowym tempie można wyleczyć uszy kotu bez tych skutków ubocznych (wcześniej u weta przeżyliśmy gehennę z zerowym skutkiem!). W aptece można zamówić srebro dla ludzi (jako suplement diety 300 ml butelka roztworu wody z nanocząsteczkami srebra). Przemycie uszu kotu tymże dobrze namoczoną watką nie boli (rany i skaleczenia nim przemywane nie pieką, tym leczę i odkażam nasze skaleczenia i zakażenia). Za to efekt jest błyskawiczny. Podanie do pyszka 5 ml jako leku zadziała od wewnątrz i odtruje po lekach. Oczywiście większość wetów reaguje z potępieniem, bo nie znają tego wcale (tymczasem używane jest przez wetów i hodowców w innych krajach Europy i nikt się nie dziwi!). Polecam zerknąć na książki: "Srebro koloidalne. Rewolucja w leczeniu" i "Srebro koloidalne. Naturalny antybiotyk" (czy jakoś tak). Ważne: nie podajemy srebra codziennie przez całe miesiące, ale okazjonalnie - tak jak z antybiotykiem. Wyleczone - przestajemy. W przypadku pasożyta powtarzamy akcję zgodnie z cyklem namnażania.
Dodam, że moje koty je uwielbiają i same chcą podpijać, jak tylko otwieram butelkę. Angielscy hodowcy uważają, że tak robi kot lub pies wtedy, gdy mu to potrzebne. W takiej sytuacji naturalnie nie ma szans np. na pasożyty wewn.; a to, co ma sie goić, goi się szybciej (o czym wiedzą u nas niektórzy chirurdzy radząc osobom, które nie chcą blizn po zabiegach).

Bardzo niedrogim sposobem na w/w dolegliwość i inne pasożyto/bakterio/grzyby (ale tylko do
użytku zewnętrznego) jest roztwór sody oczyszczonej spożywczej do przemywania (o ile nie ma skaleczeń, bo jest to jak drażniący roztwór soli). Można nią posypać legowiska; wyprać je w roztworze sody i przemyć miejsca do odkażenia). W podobny sposób niszczy bakcyle i pajęczaki (w przypadku srebra ten proces jest błyskawiczny).
Jeśli chcesz, Ago, podaj namiar do siebie, gdybyś miała pytania.
Pozdrawiam!

PS. poprzednia wersja tego postu zniknęła, w razie czego proszę o zamieszczenie tej właśnie:)
aga - 2014-07-17
mój kot na drugi dzień po wizycie u WET i czyszczeniu uszu, zaczął się przewracać, wygląda jak ogłupiały. A miało nie być skutków ubocznych podanych leków
krzysiaczek - 2012-10-05
da się wyleczyć samodzielnie po konsultacji z weterynarzem. Trzeba po prostu często czyścić uszy kotu
forgetminot - 2012-07-18
Do Ani, która napisała o srebrze koloidalnym. Bardzo proszę o pilny kontakt. mam problem z kotką. Mój email magdalena.huras@o2.pl tel 513 198 700. Pozdrawiam
Ania - 2012-07-02
Niedawno szukałam tutaj skutecznych rad na świerzbowca u kotki. Pisze teraz, by sie podzielić skutecznym odkryciem z kociarzami zmagającymi sie bez skutku z tym problemem. Uszy koteczki (i nos) były w rozpaczliwym stanie, gdy sie nią zaopiekowałam. U wetów dostała mocno toksyczny iromec - po II razie poprawa był znów minimalna, rokowanie - jeszcze kilka tygodni zastrzyków (kuracja na 2-3 miesiące). Następnie okazało sie, ze kotka spodziewa się sie kociąt. Gdy urodziła, tym bardziej nie mogło być mowy o ciężkich lekach z uwagi na karmienie. Znalazłam gdzieś wzmiankę, ze ktoś szybko wyleczył srebrem koloidalnym. Jak popatrzycie w necie, reklamuje sie teraz antyalergiczna pościel i nawilżacze powietrza z Nanocząsteczkami srebra, które niszczą roztocza. Świerzbowce - jak roztocza - sa pajęczakami. Wiec stwierdziłam, ze musi podziałać.
Kupiłam srebro koloidalne na zamówienie w aptece, przeznaczone dla ludzi (do picia max. 6 łyżeczek dziennie). Od przyjaciół wiem, ze zabija wszystkie bakterie, wirusy itp. - genialny tez na zakażenia u ludzi i zwierząt (po polaniu rany nie szczypie, jest jak woda). Co do kotki: podałam raz do pyszczka ok. 2 ml ze strzykawki (Kotka wazy max. 4,5kg), a uszy i wszystkie okolice przemyłam gazą nasączona tym srebrem (wcześniej próbowałam rozpylacza, ale koty nie cierpią opryskiwania, wiec niewiele to dało;-). Poprawa nastąpiła błyskawicznie - na następny dzien. uszy wygojone o polowe. Po tygodniu powtórzyłam zabieg zgodnie z cyklem namnażania świerzbowca (7-10 dni). To samo zrobiłam z jednym z kociąt - miało wtedy ok. 3 tyg., podałam 0, 5 ml ze strzykawki i przemyłam uszko, pysio i łapki, na których były zmiany miedzy poduszeczkami. Następnego dnia zero śladów. Po tygodniu - zabieg powtórzony.
Srebrem można spryskać legowiska, dodawać po parę ml do wody/jedzenia, co więcej, ponieważ eliminuje pasożyty, grzyby, pierwotniaki, dawać profilaktycznie do wypicia raz na parę miesięcy, by ubić ew. nieproszonych gości. Przemycie zakażenia – u kota, który miał straszna ropę na łapie po ukąszeniu w walce zakażenie zniknęło po 1 dniu (przemyłam i podałam małą dawkę do picia zamiast antybiot). Co do grzybicy – już widziałam w necie lek na to, Mykostick, oparty na miedzi i propolisie (miedz, jak srebro, jest bakteriobójcza, etc.) A wiec już niektóre firmy produkują leki dla zwierząt na tej zasadzie.
Dla szerszej informacji poczytajcie w necie o srebrze koloidalnym i nie dajcie sie zwieźć plotkom o 'srebrzycy' (głoszonej chętnie przez ludzi koncernów farmac., które boja sie, ze antybiotyki pojda do lamusa). Obecnie produkowane jest świetnie przyswajalne i wydalane naturalnie przez organizm. Było badane m.in. przez mikrobiologów z Wrocławia, którzy potwierdzili super działanie (kilka minut max. aby ubić wszystkie bakcyle!) Każdy silny lek chemiczny podany na świerzbowca ma ciężkie skutki uboczne. Tak w ogóle, czy czytamy ulotki leków dla zwierząt?? Odkąd zaczęłam, włos mi sie zjeżył… Tak wiec porównując skutki uboczne, nie mam wątpliwości – mam jedno srebro na wszystko (i dla rodziny, i dla zwierzaków ) Wszystkie koty mam teraz zdrowe, uratowałam tez kociego noworodka, który w II dniu zycia miał cos w rodz. Kociego kataru/zapalenia płuc wychłodzony po urodzeniu i nie mógł już pic mleka mamy. Dałam mu po jednej kresce srebra ze strzykawki 3 dawki co 12 h. I przeżył – wyzdrowial! A to już cud, bo wet nie radzil mi nawet przyjeżdżać.
Monika - 2012-02-16
Kotka mojej mamy jest po sterylizacji, którą miała tydzień temu, straciła apetyt dwa dni temu, myśląc, że mogą to być jakieś powikłania po operacji udałam się z nią na wizytę. Okazało się, że ma świerzbowca w uchu, który przypuścił atak kiedy kotka była osłabiona po zabiegu. Ucho w miarę możliwości zostało oczyszczone zakroplone i dostała tabletki. Kolejna wizyta w piątek, czyli jutro. Jak lekarz nie ma empatii to go zmień, ja sama bałabym się leczenia na własną rękę. Pozdrawiam ciebie i kota
lizardking - 2012-02-05

i jak Ci idzie?

siwy - 2012-01-22
Witam, moj kot ma swierzbowce w uszach, po wizycie u lekarza weterynarii odechcialo mi sie juz tam jzdzic i patrzec jak lekarz sadysta podchodzi do uszu mojego pupila jak kominiarz z wyciorem do pieca. poprostu zero jakiegos zrozumienia dla zwierzaka. postanowilem sam wyleczyc mojego kota narazie trwa to 3 dni, napisze jak poszlo
Wydawałoby się, że człowiek XXI w. będzie wolny od „średniowiecznych”, a już na pewno „zeszłowiecznych” pasożytów,...
Jak leczyć świerzb?
Wydawałoby się, że człowiek XXI w. będzie wolny od „średniowiecznych”, a już...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub