Tutaj jesteś: Dom i Ogród > Meble > Materace > Jak wybrać dobry materac?
Jak wybrać dobry materac?

Jak wybrać dobry materac?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 4.8/5 (203 ocen)
Oceń 
Ciągle się obracasz i wiercisz próbując znaleźć wygodną pozycję do spania. Bolą Cię mięśnie, jesteś wyczerpany. Jedyne czego chcesz to zasnąć. Kiedy budzisz się rano, wszystko Cię boli i czujesz się jeszcze bardziej zmęczony niż gdy wieczorem kładłeś się do łóżka. Wg opinii ekspertów nieodpowiedni materac jest najczęstszą przyczyną bólu kręgosłupa. Przeczytaj poniższy artykuł i dowiedz się czy Twój materac jest przyjacielem Twojego kręgosłupa czy jego największym wrogiem.
1
Jeśli masz głęboki sen a rano czujesz się wypoczęty i nie boli Cię kręgosłup oznacza, że Twój materac jest dobry. Nie ma materaca odpowiedniego dla każdego. W zależności od wagi dla jednej osoby materac może być za twardy zaś dla drugiej okaże się zbyt miękki. Wybierz taki materac, który zapewni Ci komfort.
2
Pokrowiec ma również znaczenie. Dobry pokrowiec na materac powinien być przewiewny. Musi od wchłaniać i odparowywać wilgoć. Sprawdź czy wykonany jest z naturalnego lub innego oddychającego włókna - najlepiej aby była to bawełna, bawełna z wełną itp. Warto spytać o pokrowiec antyalergiczny i antygrzybiczny. Sprawdź również czy pokrowiec można ściągać z materaca (aby go wyprać).
3
Twardość i sprężystość materaca są najważniejszymi czynnikami mającymi wpływ na nasz sen. Aby sprawdzić czy materac jest dla nas odpowiedni należy się na nim położyć na plecach i wsadzić dłoń pod kręgosłup lędźwiowy. Dłoń powinna się zmieścić ale z oporem. Jeśli nie uda nam się wsunąć dłoni, wówczas oznacza że materac jest zbyt miękki. Jeśli wsuniemy ją bez problemów, wówczas oznacza to że jest on za twardy.
Jeśli się położymy na boku, nasz kręgosłup powinien być prosty.
Materac powinien być twardszy w okolicach kręgosłupa lędźwiowego oraz ud zaś miękki w okolicach barków i łydek. Z tego powodu najlepiej jest wybrać materac posiadający 7 stref twardości, który jest najbardziej optymalny i dopasowany do budowy anatomicznej człowieka.
4
Warto jest zainwestować większe pieniądze w materac dobrej jakości. Nie należy zapominać że będziemy spędzać na nim 8 godzin dziennie. Im więcej stref twardości w materaca tym wyższa jego jakoś i cena. Wysoka cena jednak nie daje gwarancji, że droższy materac będzie lepszy od tańszego.
5
Test materaców
Jeśli kupujesz materac powinieneś przed zakupem się na nim położyć, poleżeć przez kilka minut i sprawdzić jak się na nim czujesz. Jeśli łóżko dzielisz z kimś powinieneś z tym kimś robić zakupy. Musicie sprawdzić obydwoje jak się na nim czujecie i czy materac jest wystarczająco duży dla was dwojga.
6
Materac powinien być dłuższy od osoby śpiącej o minimum 20 cm.
Wskazówki
  • Zanim zakupisz materac przemyśl dokładnie, jak go przetransportujesz do domu i zmieści się on w drzwiach i na klatce schodowej!
 4.8/5 (203 ocen)
Oceń 

  • Komentarze Tipy.pl (5)

mejer - 2010-11-24
Nie wiesz jak dobrać materac zadzwoń 531-636-273 jestem sprzedawcą który zna cały rynek i nie ma dla mnie konkurencji to nic nie kosztuje a naprawde warto
Ala Tralalal - 2010-07-01
Wybierz materace JMB. Są naprawdę godne uwagi, a i cenowo o.k.
Melchior - 2010-06-24
Właśnie, sam szukam dobrego materaca dla siebie i swojej żony. Słyszałem o materacach z Koła i firmie JMB. Które z nich lepsze, które warto wybrać?
Marrisha - 2010-06-18
Dobry materac powinien być przede wszystkim dopasowany do naszych indywidualnych potrzeb. Wybrałam materac lateksowy w sklepie internetowym JMB i jestem bardzo zadowolona z dokonanego wyboru.
Haaanka - 2010-05-14
Bardzo dobry jakościowo materac kupiłam w sklepie http://www.jmbnet.pl . Jestem bardzo zadowolona z materaca 7-strefowego. Zapewnia komfort, a rano budzę się rześka i wypoczęta. Mój mąż zresztą też i nie wiem, czy to zasługa tylko materaca. :-D
Najlepiej czyścić produkty skórzane w zależności od rodzaju plam. Poniższa instrukcja dotyczy ogólnych zabiegów...
Jak czyścić wyroby skórzane?
Najlepiej czyścić produkty skórzane w zależności...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub