Tutaj jesteś: Hobby, Gry i Zabawy > Rękodzielnictwo > Wyroby z papieru > Jak zrobić śliczne pudełko z ruloników gazety?

Jak zrobić śliczne pudełko z ruloników gazety?

, specjalista Tipy.pl
 3.3/5 (3 ocen)
Oceń 
Trudno sobie wyobrazić biurko bez pudełeczka na ołówki i długopisy. Atrakcyjne pudełko bez wątpienia będzie nie tylko bardzo praktyczne, ale również pięknie zaprezentuje się na każdym biurku. Jego wykonanie wymaga odrobiny czasu, ale wbrew pozorom wcale nie jest trudne w wykonani. Efekt końcowy jest niesamowity, dlatego warto poświecić chwilę, by stworzyć ten niebanalny przedmiot. Poniżej znajdziecie wskazówki, które krok po kroku pomogą wam zrobić ten uroczy drobiazg.
2 rolki po papierze toaletowym, taśma dwustronnie klejąca, gazeta kolorowa (czarno-biała będzie wymagała malowania farbą), najlepiej gazetka reklamowa, kartka białego papieru, patyczek do szaszłyków lub wykałaczka, klej, nożyczki
1
Przygotuj rolki po papierze. Jedną zostaw całą, od drugiej odetnij pół.
2
Zmierz długość obydwu rolek, a potem rozetnij gazetę na długie paski o szerokości równej długości rolki (lub po prostu rozetnij gazetę nie mierząc i w razie czego można obcinać ruloniki w dalszej części).
3
Posmaruj koniec gazety klejem, nawiń na początek patyczek i zwijaj gazetę NAJCIAŚNIEJ jak możesz i sklej na końcu. Zrób dużo takich ruloników.
4
Kiedy mamy już ich wystarczającą ilość, należy podkleić spód rolek. Do tego będziemy potrzebować taśmy dwustronnej szerokiej. Obcinamy dwa kawałki takie, żeby mieściła się rolka. Od strony klejącej przykładamy rolkę i odklejamy ten papierek od drugiej strony. Owijamy go i dociskamy do rolki (tak, żeby go nie było widać potem wśród ruloników). To samo robimy z drugą. Następnie ucinamy kolejny kawałek taśmy i doklejamy gdzieś z boku rolki wyższej i doczepiamy niższą rolkę mocno dociskając. Resztę rolek obklejamy taśmą i przyczepiamy ruloniki.
5
Teraz z kartki papieru wycinamy kółko o podobnej wielkości jak spód rolki, takie 2 na jedną rolkę. Jedno kółeczko przyklejamy od spodu a drugie wkładamy do środka.

Ewentualnie spryskujemy lakierem do włosów na koniec.
Jak zrobić rozetki z papieru?
Jak zrobić róże z wytłoczek na jajka?
Jak zrobić świąteczne pudełko origami?
Jak zrobić torebkę na prezent z gazety?
Ostrzeżenia
  • Ruloniki mogą odpadać, dlatego należy je mocno przylepić.
Wskazówki
  • Pamiętaj o podklejeniu środka i spodu.
  • Obetnij prosto ruloniki!
  • Mocno dociskaj przyklejane ruloniki.
  • Zwijaj je ciasno.
 3.3/5 (3 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Nie masz pomysłu na zapakowanie świątecznego prezentu? Skończyły Ci się pudełka po butach, które można by ozdobić, a...
Jak zrobić świąteczne pudełko origami?
Nie masz pomysłu na zapakowanie świątecznego prezentu?...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub