Tutaj jesteś: Hobby, Gry i Zabawy > Rękodzielnictwo > Wyroby z papieru > Jak zrobić śliczne pudełko z ruloników gazety?

Jak zrobić śliczne pudełko z ruloników gazety?

, specjalista Tipy.pl
 3.3/5 (3 ocen)
Oceń 
Trudno sobie wyobrazić biurko bez pudełeczka na ołówki i długopisy. Atrakcyjne pudełko bez wątpienia będzie nie tylko bardzo praktyczne, ale również pięknie zaprezentuje się na każdym biurku. Jego wykonanie wymaga odrobiny czasu, ale wbrew pozorom wcale nie jest trudne w wykonani. Efekt końcowy jest niesamowity, dlatego warto poświecić chwilę, by stworzyć ten niebanalny przedmiot. Poniżej znajdziecie wskazówki, które krok po kroku pomogą wam zrobić ten uroczy drobiazg.
2 rolki po papierze toaletowym, taśma dwustronnie klejąca, gazeta kolorowa (czarno-biała będzie wymagała malowania farbą), najlepiej gazetka reklamowa, kartka białego papieru, patyczek do szaszłyków lub wykałaczka, klej, nożyczki
1
Przygotuj rolki po papierze. Jedną zostaw całą, od drugiej odetnij pół.
2
Zmierz długość obydwu rolek, a potem rozetnij gazetę na długie paski o szerokości równej długości rolki (lub po prostu rozetnij gazetę nie mierząc i w razie czego można obcinać ruloniki w dalszej części).
3
Posmaruj koniec gazety klejem, nawiń na początek patyczek i zwijaj gazetę NAJCIAŚNIEJ jak możesz i sklej na końcu. Zrób dużo takich ruloników.
4
Kiedy mamy już ich wystarczającą ilość, należy podkleić spód rolek. Do tego będziemy potrzebować taśmy dwustronnej szerokiej. Obcinamy dwa kawałki takie, żeby mieściła się rolka. Od strony klejącej przykładamy rolkę i odklejamy ten papierek od drugiej strony. Owijamy go i dociskamy do rolki (tak, żeby go nie było widać potem wśród ruloników). To samo robimy z drugą. Następnie ucinamy kolejny kawałek taśmy i doklejamy gdzieś z boku rolki wyższej i doczepiamy niższą rolkę mocno dociskając. Resztę rolek obklejamy taśmą i przyczepiamy ruloniki.
5
Teraz z kartki papieru wycinamy kółko o podobnej wielkości jak spód rolki, takie 2 na jedną rolkę. Jedno kółeczko przyklejamy od spodu a drugie wkładamy do środka.

Ewentualnie spryskujemy lakierem do włosów na koniec.
Jak zrobić dekoracje – papierowe kule?
Jak zrobić świąteczne pudełko origami?
Jak zrobić sopel z papieru na choinkę?
Jak ozdobić zeszyty?
Ostrzeżenia
  • Ruloniki mogą odpadać, dlatego należy je mocno przylepić.
Wskazówki
  • Pamiętaj o podklejeniu środka i spodu.
  • Obetnij prosto ruloniki!
  • Mocno dociskaj przyklejane ruloniki.
  • Zwijaj je ciasno.
 3.3/5 (3 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Od zawsze podobały ci się kaktusy i inne sukulenty, ale bałaś się, że nawet mimo ich niewielkich wymagań nie będziesz w...
Jak zrobić kaktus (sukulent) z papieru?
Od zawsze podobały ci się kaktusy i inne sukulenty...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub