Tutaj jesteś: Zdrowie > Choroby i Leczenie > Problemy Dermatologiczne > Jak wyleczyć świerzb domowymi sposobami?
Jak wyleczyć świerzb domowymi sposobami?

, specjalista Tipy.pl
 3.8/5 (514 ocen)
Oceń 
Świerzb jest chorobą bardzo zaraźliwą. Można zarazić się nim w pracy, przedszkolu, szkole czy w szpitalu. Objawami jest świerzb skóry (swędzenie) nasilający się nocą oraz ropne wykwity, strupki i zadrapania. Wykwity pojawiają się zwykle w takich miejscach jak skóra między palcami, nadgarstek, pachy, pępek, pośladki, sutki, stopy a u mężczyzn skóra prącia i moszny. Leczenie świerzbu trwa kilka dni do kilku tygodni, jednak w niektórych przypadkach świerzb może się utrzymywać nawet do pół roku czasu. Aby leczenie szybciej trwało warto wspomóc farmakologiczne sposoby leczenia metodami domowymi.
4
Na chorą skórę nakładaj olejek z drzewa herbacianego i wmasowuj go przez 30 minut. Olejek z drzewa herbacianego złagodzi zaczerwienienia i stan zapalny skóry oraz zwalczy świerzb.
5
Świerzb można leczyć również za pomocą olejku tamanu. Należy go wmasowywać w zajęte chorobowo obszary skóry. Olejek ten ma działanie antygrzybiczne i antybakteryjne, dzięki temu jest skuteczny w leczeniu świerzbu. Olejek również pomaga zmniejszyć swędzenie skóry.
6
Świerzb na ręce
Aby uniknąć nawrotu świerzbu, należy wygotować całą pościel, ręczniki oraz bieliznę. Najlepiej użyć specjalistycznych środków do prania (do kupienia tutaj). Jeśli nie da się wygotować pościeli, to należy wyprać ją jak najwyższej temperaturze. Buty oprócz prania należy spryskać w środku octem - aby zabić resztę świerzbowców oraz jajeczek.
Domowe sposoby na oparzenia
Jak leczyć dnę moczanową naturalnymi metodami?
Jak odetkać ucho zatkane woskowiną?
Jak leczyć ból kolan w sposób naturalny?
Wskazówki
  • W przypadku podejrzenia świerzbu skonsultuj się z lekarzem. Świerzb skóry może być wywołany również przez alergię.
  • Za granicą są dostępne tabletki Ivermectin (Ivermektyna) - jako jedne z nielicznych wykazują 100% skuteczność leczenia świerzbu. W Polsce są one niedostępne. Świerzb można również leczyć takimi lekami jak Novoscabin, Crotamiton, Maść Siarkowa, Permetryna.
< poprzedniastrona 2 z 2
Przeczytaj teraz: Jak leczyć świerzb?
 3.8/5 (514 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (32)

Świerzb to choroba zakaźna skóry wywoływana przez pasożyta o nazwie świerzbowiec ludzki. Najczęściej zapadają na nią...
Jakie są objawy świerzbu?
Świerzb to choroba zakaźna skóry wywoływana przez pasożyta o nazwie świerzbowiec...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub