Tutaj jesteś: Zdrowie > Choroby i Leczenie > Problemy Dermatologiczne > Jak wyleczyć świerzb domowymi sposobami?
Jak wyleczyć świerzb domowymi sposobami?

, specjalista Tipy.pl
 3.8/5 (512 ocen)
Oceń 
Świerzb jest chorobą bardzo zaraźliwą. Można zarazić się nim w pracy, przedszkolu, szkole czy w szpitalu. Objawami jest świerzb skóry (swędzenie) nasilający się nocą oraz ropne wykwity, strupki i zadrapania. Wykwity pojawiają się zwykle w takich miejscach jak skóra między palcami, nadgarstek, pachy, pępek, pośladki, sutki, stopy a u mężczyzn skóra prącia i moszny. Leczenie świerzbu trwa kilka dni do kilku tygodni, jednak w niektórych przypadkach świerzb może się utrzymywać nawet do pół roku czasu. Aby leczenie szybciej trwało warto wspomóc farmakologiczne sposoby leczenia metodami domowymi.
1
Bardzo skuteczny w leczeniu świerzbu jest ocet. Octem polej całe swoje ciało i dobrze go wmasuj. Ocet zabija wszystkie świerzbowce oraz ich jajeczka. Octem należy smarować skórę 2 razy dziennie, przez 2 tygodnie, od momentu, aż skóra całkowicie przestanie swędzieć. Można również robić okłady z octu w najbardziej zajętych świerzbem miejscach na skórze. W trakcie kuracji chorobowo zmieniona skóra może trochę piec.
2
Nakładaj olej neem na zainfekowaną świerzbem skórę. Neem (miodla indyjska) zawiera ponad 100 silnych składników bioaktywnych, które zapobiegają powstawaniu pęcherzy i łagodzą świąd skóry. Możesz również robić sobie okłady z pudru neem (sproszkowane liście neem, do kupienia tutaj) zmieszanego z wodą - pastę tę należy nakładać na objęte świerzbem rejony skóry. Po godzinie spłukać wodą (nie używać mydła i wysuszyć).
3
Nakładaj na zainfekowaną świerzbem skórę pastę z kurkumy na 30 minut, a następnie spłucz. Pastę tę możesz zrobić z 10 łyżek sproszkowanej kurkumy, 1 szklanki mąki i 1 szklanki mleka. Kurkuma zawiera warfarynę, która może pomóc w leczeniu świerzbu.
Jak leczyć łuszczycę?
Jak przyśpieszyć zrastanie się kości?
Jak leczyć nadmierną potliwość stóp?
Jak leczyć dnę moczanową naturalnymi metodami?
Wskazówki
  • W przypadku podejrzenia świerzbu skonsultuj się z lekarzem. Świerzb skóry może być wywołany również przez alergię.
  • Za granicą są dostępne tabletki Ivermectin (Ivermektyna) - jako jedne z nielicznych wykazują 100% skuteczność leczenia świerzbu. W Polsce są one niedostępne. Świerzb można również leczyć takimi lekami jak Novoscabin, Crotamiton, Maść Siarkowa, Permetryna.
strona 1 z 2następna >
 3.8/5 (512 ocen)
Oceń 

  • Komentarze Tipy.pl (31)

leszek - 2014-01-29
witam pomozcie swedzi piecze i bog wie co jeszcze ocet nie pomaga skutek odwrotny
Paula - 2013-11-20
W moim przypadku trwało to b.dlugo...najpierw brak rozpoznania - nie moge uwierzyć jak lekarz mógł nie stwierdzić świerzbu, wmawiając mi alegię a nawet przemęczenie...swędzenie było tak okropne, ze nie dało się nie drapać - zostały blizny... zachorowała cała najbliższa rodzina.za pierwszym razem pomogła maść siarkowa i alertec, 2x dziennie smarowanie CAŁEGO ciała. Później pranie w wysokich temp, wygotowywanie różnych przedmiotów..masakra... Udało się załagodzić wysypkę, lecz po tygodniu czy dwóch nastapił nawrót. Zmieniłam lekarza kolejny raz, dostałam receptę na maść advantan, crotamiton oraz tabletki, chyba atarax czy coś takiego. nie pomagało. Ponowna kuracja mascią siarkową, mycie się mydłem siarkowym, przecieranie skóry wacikiem nasączonym spirytusem plus te ost tabletki skutecznie mnie wyleczyły. Ale do dziś każa wysypka czy swędzenie budzi we mnie grozę. nie chciałabym tego powtórzyć.
julianord - 2013-11-03
Ja juz walczę drugi tydzień i jest coraz gorzej. Permentyna i maść siarkowa nie pomagają. Byłam na pogotowiu ponieważ dostałam rozleglej wysypki na całym ciele i świeżb wywołał reakcje alergiczna... więc zastrzyki odczulajace i laticort. Też nie pomaga. Zamówiłam z internetu olenk herbaciany, novoscabin i Lprugo maść ns silny świąd to jest trochę lzej ale wysypka nie znika. O octu nie wspominam. ... to tak pieczę że nie da się wytrzymać iprzez to chyba spaliłam naskórek. Nie wiem co mam zrobić. Błagam pomóżcie co jeszcze mam zrobic?
jas - 2013-10-10
Mysle zeby smarowac sie denaturatem albo spiritusem , najlepiej ropa na to cholerstwo .
beniamin - 2013-06-14

Witam

Po uciążliwej walce z tym robalem mam do odsprzedania:

wszystkie z datą ważności do 01.2017

1. Lyclear 3szt , nowe w kartonikach = po 65 zł za sztukę

2. Lyclear 1 szt ledwo napoczęta= 50zł

3. Lyclear 1 szt do połowy zużyta=20zł

z datą ważności do 2014

4. Allergoff oprysk 1 szt (nowa zaplombowana) =30zł

5. Allergoff oprysk 1 szt (dostępne 1/3 butelki)= 10zł

koszt przesyłki paczka pocztowa priorytetowa= 13zł

możliwość wysyłki za pobraniem

Chętnych proszę o kontakt: k.beniamin@o2.pl

niunia - 2013-05-01
Witam. Tez się zaraziłam tym gównem że tak powiem. Byłam już u dermatologa przepisała mi maści i płyny które nie dawają efektu żadnego, nie wiem co mam robić dalej. Więc spróbuje ten ocet może to coś pomoże mam taką nadzieje.
boombel - 2013-04-15
czy oprucz octu jest jeszcze cos w naszych kuchniach na to cholerstwo
Ty - 2013-03-22

Zaraziłem się tym paskudztwem w pracy, były tam złe warunki higieniczne i jakieś chore oszczędności na szmatach do czyszczenia sprzętu komputerowego, przez co jedną szmatę używało kilku pracowników w tym kilku brudasów z magazynu. Poradźcie jakieś leki bez recepty, bo z dostaniem do lekarza na czas w tym kraju też jest problem.

Najgorsze jest to, że zaraziła się tym moja jak się okazuje mało inteligentna dziewczyna i jej dwóch lekarzy nagadało, że to jakaś uczulenie i zamiast na świerzba wydaje pieniądze na kremy, tak duże ma zaufanie do konowałów . Lekarze w tym kraju są nie douczeni.

onekiba - 2013-03-01
Trudna sprawa z tym badziewem zwanym świerzbem... ^_^)
Podstawowym problemem jest wyeksterminowanie go z otoczenia, ja potraktowałem całe mieszkanie mieszanką z domestosu i olejków eterycznych. Ubrania,posciele środkiem owadobojczym i na 2 dni w foliowe worki... ^_^)!!? Dermatolog prywatnie drogi, w nadwisłowie na koszt rządu kolejki większe niż za czasów prl'u po pralkę... Radzimy sobie więc jak w minionej epoce, otwieramy szafkę z przyprawami i do gara kurkuma, majeranek, tymianek, rozmaryn,imbir, zielona herbata, dla mniej leniwych, co do hipermarketu chcą się ruszyć jeszcze olejki eteryczne, paczula, lawenda, coś co świerzbiki lubią najbardziej, wio do kiosku po zapałki. Siarki im dodamy... ^_^)!!! Teraz zalewamy oliwą z oliwek i delikatnie podgrzewamy przez 30 min, ja robiłem to na parze i pod przykryciem co by olejki nie zwiały. Teraz do wanny(2 butelki octu i kg sol dla odważnych)i na godzinę w occie się moczyć... po dokładnym spłukaniu soli i nasmarowaniu się samym octem i nie później niż 5 min po wytarciu smarujemy się wcześniej upędzoną zupką...
anais - 2013-02-21
Hej...pracuje w przedszkolu...i niestety chyba zalapalam od dziecka (u ktorego potwierdzono swierzb)...trwa tydzien...juz wysmarowalam cala masc crotamition...niestety...z dnia na dzien jest tylko gorzej...chyba sprobuje z octem...(bleee...ale coz...;( ) w zyciu bym sie nie spodziewala czegos takiego...
ajaka - 2013-02-21

Może w końcu zobaczę ten post. Kasiu maść siarkowa a nie laticort.

ajaka - 2013-02-21

Witam, kasiu maść siarkowa a nie laticort, on jest na wysypki alergiczne mocne. U mnie okazał się alergia, ja go miałam.

ajaka - 2013-02-21

Laticirt? przecież to jest na silną wysypkę alergiczną. Maść siarkowa we wszystkich opisach jest na świerzba.

kasia - 2013-02-20
Witam pomóżcie moja cała rodzina ma świerzb byliśmy u lekarza dostaliśmu maść samoropbioną i płyn do smarowania ale nie pomaga już nioe wiem co mamy robić
patrycja - 2013-01-29
Mam ten sam problem wyleczyłam to świństwo i znowu się pojawiło używam maści laticort na wysuszenie potem Novoscabin w tym czasie kąpiel jest zakazana przez 1-2 tygodni ciepła woda go pobudza żadne kremy nivea nie pomagają sama prubowałam na końcu wyprać wszystkie rzeczy bielizne pościel itp pozdrawiam naprawde pomaga
Świerzb jest chorobą zakaźną ludzi i zwierząt spowodowaną przez świerzbowce, które są pasożytami i należą do roztoczy....
Jak leczyć świerzb u kota?
Świerzb jest chorobą zakaźną ludzi i zwierząt spowodowaną przez świerzbowce, które...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub