Tutaj jesteś: Dziecko > Noworodki > Pielęgnacja noworodka > Jak leczyć odparzenia u niemowląt?
Jak leczyć odparzenia u niemowląt?

Jak leczyć odparzenia u niemowląt?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 3.6/5 (9 ocen)
Oceń 
Twoje dziecko ma podrażnioną skórę pod pieluszką? Miejsce jest czerwone, odparzone i wyraźnie bolesne? Nie zamartwiaj się, spróbuję Ci pomóc. Musisz wiedzieć, że takie odparzenia przytrafiają się niemal każdemu, nawet doskonale pielęgnowanemu niemowlęciu. Poniżej dowiesz się jak je leczyć.
1

Najlepszym sposobem zapobiegania odparzeniom pupy jest utrzymywanie jej w suchości. Oznacza to, że musisz zmieniać pieluszkę za każdym razem, gdy tylko zauważysz, że jest mokra. Mocz ma kwaśny odczyn i w mokrej pieluszce namnażają się bakterie, które przy dłuższym kontakcie ze skórą dziecka podrażniają ją, powodując zaczerwienienie i bolesne podrażnienia. Na odkwaszenie skóry polecam mleczko na zgagę, np. Malox, Manti. Myjemy pupę dziecka i dokładnie osuszamy. Następnie delikatnie nanosimy na nią mleczko. Jego zasadowy odczyn przywróci PH skóry dziecka do właściwego poziomu i przyspieszy gojenie.

2

Pomocne w ochronie przed odparzeniami będą maści zawierające w swoim składzie cynk. Taką maścią smaruj pupę dziecka po każdym przewijaniu, wcześniej przemywając ją chusteczką do pielęgnacji niemowląt. Jeżeli podrażnienie jest widoczne (skóra w tym miejscu jest czerwona), możesz wypróbować maść z zawartością środków przeciwgrzybiczych np. Clotrimazolum (na receptę) lub antybakteryjną z zawartością kortyzonu. Pamiętaj jednak, że tych maści nie można nadużywać. Maść należy nakładać grubą warstwą, ponieważ znaczna jej część zostanie wchłonięta przez pieluszkę.

Jak leczyć przeziębienie u niemowląt?
Poradnik dla młodego taty
Jak leczyć katar u niemowląt?
Jak rozpoznać chorobę bostońską?
strona 1 z 2następna >
 3.6/5 (9 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (2)

Ojciec - 2013-05-27
Witam wszystkich, ja chodziłem ze swoim maleństwem po wielu lekarzach wydając ponad 2 000 na lekarzy i maści i nic. Trafiłem dobrego dermatologa u Bonifratrów i sposobem na odporzenie odbytu wielkości 5 zł okazał się rozcieńczony azotan srebra 0,75 za 8 pln. 3 dni i po sprawie. Większość dermatologów to konowały i przepisują maści za 50 pln, które nic nie dają. 3 miesiące męczyliśmy się z odparzenim a prpblem rozwiązuje się w mig nasąconym wacikiem z azotanem srebra 3 max do 7 dni i po sprawie. Pozdrawiam rodziców,
ola - 2011-06-06
Ja w takich przypadkach smarowałam maścia alantan.Ładnie i szybko sie wszystko goiło.A i mnie pomógł równiez przy problemach z tradzikiem.
Niezależnie od tego czy używasz „pampersów” czy pieluszek tetrowych, na pupie twojego malucha prędzej czy później...
Jak zrobić domowy balsam na odparzenia?
Niezależnie od tego czy używasz „pampersów” czy...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub