Tutaj jesteś: Dziecko > Ciąża > Ciąża i komplikacje > Jak uniknąć poronienia?
Jak uniknąć poronienia?

Jak uniknąć poronienia?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 3.1/5 (7 ocen)
Oceń 
Jeżeli jesteś w ciąży i znajdujesz się w grupie podwyższonego ryzyka poronienia, poniżej znajdziesz wskazówki, które mogą pomóc ci chronić twoje dziecko. Tak naprawdę nikt nigdy nie może zagwarantować bezpieczeństwa twojej ciąży, ale są pewne kroki, które możesz podjąć, aby zwiększyć swoje szanse na szczęśliwe rozwiązanie. Jednak dla bezpieczeństwa skonsultuj je najpierw z twoim lekarzem prowadzącym.
1

Zdrowo się odżywiaj. Ustal plan pożywnej diety, ogranicz spożycie tłuszczu, a jedz za to dużo owoców i warzyw. Twój lekarz może pomóc ci ustalić idealny plan odżywiania, tak byś dostarczała sobie i dziecku odpowiednią ilość kalorii, zdrowego błonnika i innych składników odżywczych.

2

Pij wodę. Zmień słodkie napoje z kofeiną na czystą wodę. Pij kilka szklanek wody dziennie. Możesz również okazjonalnie napić się kawy lub herbaty, jeżeli lekarz ci tego nie zabronił, ale nie przesadzaj. Unikaj jakichkolwiek napojów zawierających alkohol.

3

Bierz leki przepisane przez lekarza. Lekarz najprawdopodobniej przepisze ci zastaw witamin, które są szczególnie istotne w okresie prenatalnym. Być może dostaniesz także minerały i żelazo. Bierz wszystkie leki, które przepisze ci lekarz i nie przerywaj ich stosowania, ponieważ może to być szkodliwe dla twojego dziecka.

4

Przestrzegaj wszystkich zaleceń lekarza. Dużo odpoczywaj, unikaj tytoniu, a wszystkie nietypowe objawy czy odczucia omawiaj z lekarzem. Rób wszystkie wymagane badania krwi i inne testy. Jeżeli coś cię niepokoi, zadawaj pytania i oczekuj wyczerpujących odpowiedzi, jeżeli czegoś nie rozumiesz - poproś o wyjaśnienie. Dzięki temu możesz uniknąć powikłań.

Jak zwiększyć szanse zajścia w ciążę?
Jak nie rezygnować z siłowni będąc w ciąży?
Jak bezpiecznie jeździć na rowerze treningowym będąc w ciąży?
Jak powiedzieć mężowi o ciąży?
strona 1 z 3następna >
 3.1/5 (7 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Niedowierzanie, podniecenie, wstrząs. Słowa nie mogą opisać uczucia, towarzyszącego wiadomości o ciąży. Możliwe, że na...
Jak w kreatywny sposób powiedzieć mężowi o ciąży?
Niedowierzanie, podniecenie, wstrząs. Słowa nie mogą...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub