Tutaj jesteś: Zdrowie > Zdrowie Psychiczne > Stres > Jak się zrelaksować? Oddychanie relaksacyjne.
Jak się zrelaksować? Oddychanie relaksacyjne.

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 5/5 (1 ocen)
Oceń 
Jesteś zabiegana? Marzysz o chwili wytchnienia, ale nawet jak już ją znajdziesz to rzucasz się na kanapę i pozwalasz ciału swobodnie nic nie robić? Skończ z taką formą relaksacji i przerzuć się na coś bardziej efektywnego. Leżąc na kanapie nie myślisz o właściwym oddychaniu i odprężeniu psychicznym. A nasza psychika też chce się odprężyć.
1
Znajdź ciche, spokojne miejsce. Usiądź wygodnie. Wyłącz telefon, telewizję i wszystko co Cię może rozpraszać. Najlepiej jeśli będzie to moment w ciągu dnia, kiedy dzieci będą w szkole a mąż w pracy. Znajdź czas tylko dla siebie.
2
Usiądź na ręczniku lub kocu. Dzięki temu będziesz czuła się bardziej komfortowo niż siedząc na posadzce czy parkiecie. Wyprostuj się, otwórz klatkę piersiową i płuca. Oddychaj głęboko.
3
Skup się na oddychaniu. Zamknij oczy. Rozluźnij ciało. Myśl o oddychaniu, nie zaprzątaj sobie głowy problemami.
4
Oddychaj głęboko, spokojnie przez dziesięć do dwudziestu minut. Staraj się to robić tak często jak tylko się da, najlepiej codziennie.
5
Jeśli w ciągu dnia nie masz czasu się w ten sposób zrelaksować, weź jeden powolny głęboki wdech. Wytrzymaj chwilkę i zacznij powoli wypuszczać powietrze z płuc. Miej przy tym zamknięte oczy.
Jak się zrelaksować?
Jak być silnym psychicznie?
Jak się szybko uspokoić?
Jak się uspokoić?
 5/5 (1 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Każdego dnia spotykają nas różne sytuacje. Przebywamy wśród ludzi, docierają do nas ich emocje, złe humory, wielkie...
Jak skutecznie walczyć ze stresem?
Każdego dnia spotykają nas różne sytuacje. Przebywamy...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub