Tutaj jesteś: Komputery > Oprogramowanie Komputerowe > Arkusze Kalkulacyjne > Jak pisać formuły w Excelu?

Jak pisać formuły w Excelu?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 4/5 (10 ocen)
Oceń 
Korzystanie z programu Microsoft Excel wbrew pozorom może być bardzo proste. Możesz używać go do prostych obliczeń (zamiast kalkulatora) lub wykonywać bardziej skomplikowane działania z większą ilością zmiennych. Możesz tego dokonać wpisując w komórki arkusza specjalne formuły. Poniżej znajdziesz wskazówki jak tworzyć takie formuły w Excelu.
1
Formuły w arkuszu kalkulacyjnym powinny rozpoczynać się znakiem równości. Umieść znak równości w komórce, w której chcesz uzyskać wynik swoich obliczeń. Dzięki temu program będzie wiedział, że jest to część formuły, a nie zwykły tekst.
2
Wstaw formułę w odpowiednią komórkę lub wpisz ją w pasku znajdującym się na górze arkusza. Może to być prosta formuła, jak np. „=5-3” lub bardziej skomplikowana, jak „=A3*(B4:B6)”. Symbol A3 odnosi się do 3. wiersza w kolumnie A, * oznacza symbol mnożenia, a dwukropek pomiędzy B4 i B6 oznacza sumę zakresu tych liczb, w tym przypadku sumę B4, B5 i B6. Pamiętaj, że w formułach, tak jak w matematyce, obowiązuje kolejność wykonywania działań. Najpierw wykonywane są działania w nawiasie, później potęgowanie (^), mnożenie (*), dzielenie (/), a na końcu dodawanie (+) i odejmowanie (-).
3
Naciśnij Enter. Formuła zaktualizuje się, a w wybranej komórce pojawi się wynik całego działania.
4
modyfikacja danych
Dane, w komórce, w której znajduje się formuła, będą się zmieniać automatycznie wraz z modyfikacją danych wpisywanych do komórek, do których ta formuła się odwołuje (w naszym przykładzie może to być komórka A3, B4, B5 lub B6).
Jak wstawić nagłówek w Wordzie?
Darmowe programy do nauki języka niemieckiego
Jak usunąć śmieci z komputera?
Darmowe programy do nauki angielskiego dla dzieci
strona 1 z 2następna >
 4/5 (10 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (2)

Syśia - 2012-05-10
Głupie to jest!!! Nienawidzę tego robić!!! To jest najgłupsze na świecie co może być!!!!!!! To cała tabelka jest do dupy !!!! :((... !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Czarny ; P - 2011-11-03
Weźcie wgl jaki żal nic mi nie pomogło ; /
Microsoft wypuszczając na rynek Excela wykonał kawał dobrej roboty. Najpopularniejszy arkusz kalkulacyjny ma dzisiaj...
Szybkie otwieranie linków w Excelu
Microsoft wypuszczając na rynek Excela wykonał kawał...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub