Tutaj jesteś: Komputery > Oprogramowanie Komputerowe > Arkusze Kalkulacyjne > Jak pisać formuły w Excelu?
Jak pisać formuły w Excelu?

Jak pisać formuły w Excelu?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 4/5 (10 ocen)
Oceń 
Korzystanie z programu Microsoft Excel wbrew pozorom może być bardzo proste. Możesz używać go do prostych obliczeń (zamiast kalkulatora) lub wykonywać bardziej skomplikowane działania z większą ilością zmiennych. Możesz tego dokonać wpisując w komórki arkusza specjalne formuły. Poniżej znajdziesz wskazówki jak tworzyć takie formuły w Excelu.
1
Formuły w arkuszu kalkulacyjnym powinny rozpoczynać się znakiem równości. Umieść znak równości w komórce, w której chcesz uzyskać wynik swoich obliczeń. Dzięki temu program będzie wiedział, że jest to część formuły, a nie zwykły tekst.
2
Wstaw formułę w odpowiednią komórkę lub wpisz ją w pasku znajdującym się na górze arkusza. Może to być prosta formuła, jak np. „=5-3” lub bardziej skomplikowana, jak „=A3*(B4:B6)”. Symbol A3 odnosi się do 3. wiersza w kolumnie A, * oznacza symbol mnożenia, a dwukropek pomiędzy B4 i B6 oznacza sumę zakresu tych liczb, w tym przypadku sumę B4, B5 i B6. Pamiętaj, że w formułach, tak jak w matematyce, obowiązuje kolejność wykonywania działań. Najpierw wykonywane są działania w nawiasie, później potęgowanie (^), mnożenie (*), dzielenie (/), a na końcu dodawanie (+) i odejmowanie (-).
3
Naciśnij Enter. Formuła zaktualizuje się, a w wybranej komórce pojawi się wynik całego działania.
4
modyfikacja danych
Dane, w komórce, w której znajduje się formuła, będą się zmieniać automatycznie wraz z modyfikacją danych wpisywanych do komórek, do których ta formuła się odwołuje (w naszym przykładzie może to być komórka A3, B4, B5 lub B6).
Jak zainstalować dodatki do
Jak odblokować pdf do kopiowania lub druku?
Jak zrobić wizytówki w Wordzie?
Jak policzyć znaki w Wordzie?
strona 1 z 2następna >
 4/5 (10 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (2)

Syśia - 2012-05-10
Głupie to jest!!! Nienawidzę tego robić!!! To jest najgłupsze na świecie co może być!!!!!!! To cała tabelka jest do dupy !!!! :((... !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Czarny ; P - 2011-11-03
Weźcie wgl jaki żal nic mi nie pomogło ; /
Znajomość klawiszy skrótów to podstawa, aby szybko wykonywać czynności w Excel'u. W tym filmiku przedstawiam kilka...
Excel - klawisze skrótów - poruszanie się po arkuszu
Znajomość klawiszy skrótów to podstawa, aby szybko...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub