Tutaj jesteś: Dom i Ogród > Sprzątanie > Środki czyszczące > Jak zrobić naturalny proszek do prania?
Jak zrobić naturalny proszek do prania?

Jak zrobić naturalny proszek do prania?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 3.8/5 (13 ocen)
Oceń 
Ile z Was zastanawiało się kiedyś nad zrobieniem swojego własnego proszku do prania? No trochę z Was, na pewno. Skoro czytasz ten artykuł, myślałaś o tym także i Ty. Powiem szczerze, że ja odkąd spróbowałam używać zrobionych przez siebie proszków (a namówiła mnie przyjaciółka) przestałam kupować gotowe proszki. Oczywiście, trzeba dać im kredyt zaufania oraz dobrze dobrać ilościowo wszystkie składniki, aby nie przesadzić z żadnym z nich lub żadnego nie pożałować. Jeśli masz zbyt twardą wodę, możesz zmienić proporcje składników, aby nie zniszczyć ubrań. Dlatego też podałam kilka przepisów na proszki. Chociaż, w niektórych z nich składniki są takie same, to jednak ich ilość jest różna. Przetestuj więc, które proporcje będą najlepsze z Twoją wodą.
1

  • ¼ litra wrzącej wody,

  • 2 szklanki płatków mydlanych,

  • 2 szklanki boraksu,

  • 2 szklanki sody do prania (krystalicznej).

Wrzuć płatki mydlane do gorącej wody i mieszaj, aż płatki się rozpuszczą. Następnie przelej wodę mydlaną do dużego, czystego wiaderka. Dodaj boraks i sodę. Dokładnie wymieszaj. Wszystko musi się rozpuścić. Dodaj teraz 7,5 litra wody. Wymieszaj. Załóż pokrywę. Używaj do każdego prania ¼ szklanki przyrządzonej mikstury. Przed każdym użyciem zamieszaj.

2

  • gorąca woda,

  • 1 szklanka sody do prania,

  • ½ szklanki boraksu,

  • 1 kostka mydła.

Zetrzyj mydło i dodaj je do dużego rondla z gorącą wodą. Mieszaj na małym ogniu, aż się rozpuści. Wlej do dużego (ok.35 litrów) pojemnika wypełnionego do połowy gorącą wodą. Dodaj boraks i sodę. Dokładnie wymieszaj. Jeśli czujesz potrzebę, dodaj jeszcze troszkę gorącej wody. Używaj 1 szklankę na jedno pranie. Wymieszaj przed użyciem.

3

  • gorąca woda,

  • ½ szklanki sody do prania,

  • ½ szklanki boraksu,

  • 1/3 kostki mydła.

Zetrzyj mydło. W dużym garnku podgrzej 1,5 litra wody. Dodaj do niej mydło i mieszaj aż się rozpuści. Następnie dodaj sodę i boraks. Mieszaj, aż się rozpuszczą. Ściągnij z ognia. W 7l pojemniku wlej ćwiartkę gorącej wody i dodaj przyrządzonej mikstury. Używaj ½ szklanki mikstury do każdego prania. Wymieszaj przed użyciem.

14 rzeczy, które można wyczyścić cytryną
Jak wykorzystać naturalne produkty do sprzątania domu?
Jak usunąć pleśń z butów?
Jak myć kabinę prysznicową?
Wskazówki
  • Nie używaj zbytnio perfumowanych mydeł.
  • Soda oczyszczona jest przecież łatwo dostępna. Można śmiało zrobić własny proszek.
strona 1 z 3następna >
Przeczytaj teraz: Jak czyścić solą?
 3.8/5 (13 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (2)

zytkamarta - 2014-04-03
Ja robię proszek:
- 1 szklanka startego mydła na średnich oczkach
- 0,5 szklanki boraksu (do kupienia w internecie)
- 0,5 szklanki sody oczyszczonej

Dokładnie mieszam, przesypuję do pojemnika. Jeśli weźmiemy ładnie pachnące mydło- pranie będzie pachnące:)
Sypię ok. 4 łyżek na pranie, ubrania są doprane i świeże, pięknie pachną
lizack - 2012-03-04
Szok... na poczatku mowa o SODZIE do prania (SODA KALCYNOWANA)...na koncu o SODZIE OOCZYSZCZONEJ (proszek do pieczenia). DEBIL to pisal?? DO tego sa to przepisy na "plyny do prania"...ale autor (debil?) nazywa to proszkami...
Po długiej zimie nadszedł czas na wiosenne porządki. Na nieszczęście wciąż powiększający się w domu arsenał środków...
Po długiej zimie nadszedł czas na wiosenne porządki...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub