Tutaj jesteś: Hobby, Gry i Zabawy > Rękodzielnictwo > Projekty dla dzieci > Jak zrobić pompon?
Jak zrobić pompon?

Jak zrobić pompon?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 3.5/5 (370 ocen)
Oceń 
Robienie pomponów wymaga nieco cierpliwości, jednak wynik pracy bardzo cieszy. Pompony można robić różnych wielkości, jednak na początek proponuję wykonanie małego pomponika, aby praca nie trwała w nieskończoność.
Karton, Nożyczki, Cyrkiel, Włóczka
1
Pierścienie do pomponów
Narysuj na kartonie dwa identyczne pierścienie. Narysuj dwa większe kółka a w ich środku mniejsze kółka (kółka rysuj cyrklem, środek kółek powinien być w tym samym miejscu). Większe kółko powinno mieć około 2cm średnicy, zaś mniejsze pół cm. Pierścienie wytnij.
2
Robienie pompona
Pierścienie złóż razem ze sobą. Teraz zacznij owijać dookoła włóczkę. Aby to zrobić musisz uciąć kawałek włóczki (kilka metrów), aby można było go przewijać przez środek pierścieni. Jeden koniec włóczki trzymaj na zewnątrz pierścienia, zaś drugi przeplataj dookoła niego.
3
Pierścień gotowy do przecięcia
Owijaj pierścień włóczką, aż go całkowicie go pokryjesz, tak, że nie będzie widać już tektury. Jak skończy ci się kawałek włóczki to utnij następny, pamiętając, aby końce trzymać na zewnątrz. Owijaj pierścień coraz bardziej, aby zrobił się on gruby. Im grubszy będzie pompon tym bardziej puszysty będzie pompon.
4
Przecinanie pierścienia
Jak już pierścień będzie gruby przetnij włóczkę wzdłuż krawędzi pierścienia (można to zrobić najlepiej nożykiem do papieru - wówczas nożyk wejdzie pomiędzy dwa pierścienie i z łatwością przetnie włóczkę).
5
Przewiązywanie włóczki pomiędzy dwa pierścienie
Teraz przewiąż włóczkę pomiędzy dwa pierścienie i mocno zaciśnij. W tej sposób kawałki włóczki zostaną związane dokładnie w połowie. Usuń kartonowe pierścienie, jeśli nie chcą same zejść to je przetnij.
6
Gotowy pompon
Gotowy pompon możesz jeszcze delikatnie przyciąć nożyczkami, aby był idealną kulką.
Jak zrobić wazon z butelki i taśmy?
Jak zrobić jesienną podkładkę pod talerz?
Jak zrobić baranka z kaszy?
Jak zrobić świeczkę?
 3.5/5 (370 ocen)
Oceń 

  • Komentarze Tipy.pl (3)

elka111 - 2011-04-07
Super pomysł :)
oski - 2011-03-17
zrobiłem aż na 1m długości pompon jest wielki wielkie dzieki pozdro
Klaudus - 2011-01-08
świetne!!!
właśnie taki zrobiłam i jest super:)))
Chwost (rodzaj pompona) można zrobić z włóczki lub sznurka i jest on częstą ozdobą ubioru oraz zasłon. Poniżej...
Jak zrobić chwost?
Chwost (rodzaj pompona) można zrobić z włóczki lub sznurka i jest on częstą ozdobą...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub