Tutaj jesteś: Komputery > Oprogramowanie Komputerowe > Arkusze Kalkulacyjne > Jak zrobić wykres w Excelu?
Jak zrobić wykres w Excelu?

Jak zrobić wykres w Excelu?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 4/5 (7 ocen)
Oceń 
Dzięki programowi Microsoft Excel możesz z łatwością wykonać wykres. Wszystko, co musisz zrobić to podać dane do wykresu i pozwolić, by program narysował go za ciebie. W Excelu istnieje możliwość wykonania kilku rodzajów wykresów. Poniżej znajdziesz wskazówki, jak narysować jeden z nich.
1

Microsoft Excel 2007

Wpisz dane, które mają znaleźć się na wykresie. Najlepiej jeśli umieścisz je w kolumnach. W pierwszym wierszu wpisz etykiety dla każdej kolumny danych. Na przykład w komórce A1 wpisz „Miesiąc”, a w komórce B1 wpisz „Premia”.

2
Wprowadź dane, które chcesz przedstawić graficznie, każdy rodzaj danych w jednej kolumnie. W kolumnie „Miesiąc” wpisz w komórkę A2 „styczeń”, w A3 „luty” itd. W komórkę B2 w kolumnie „Premia” wartość odpowiadającą premii za styczeń, w kolejnej komórce za luty itp.
3
Zaznacz dane do wykresu. W tym celu kliknij lewy przycisk myszy i cały czas go wciskając przeciągnij kursor wzdłuż danych w arkuszu kalkulacyjnym, dopóki nie zaznaczysz wszystkich interesujących cię wierszy i kolumn.
4
Kliknij na zakładkę „Wstaw”. Jest to druga zakładka na górze ekranu.
5
Rozwinie się nowe menu, znajdź opcję „Wykres”. Pojawi się lista dostępnych wykresów.
6
Kliknij na typ wykresu, który chcesz utworzyć. Pojawi się okno z opcjami danego wykresu.
Jak robić przypisy w Wordzie?
Jak rozpakować plik RAR?
Jak zrobić broszurę w Wordzie?
Jak przekonwertować plik pdf na doc?
Wskazówki
  • Upewnij się, że zaznaczyłeś odpowiednie dane do wykresu. Niektóre wykresy wymagają więcej, niż dwóch kolumn danych.
  • Pamiętaj, aby wybrać typ wykresu, który najlepiej zobrazuje twoje dane. Eksperymentuj z różnymi typami wykresów, aby znaleźć taki, który spełnia twoje potrzeby.
strona 1 z 3następna >
 4/5 (7 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Aby zsumować dane na podstawie więcej niż jednego warunku możemy wykorzystać zagnieżdżoną funkcję tablicową. Zapraszam...
Excel - Kilka warunków zsumowania
Aby zsumować dane na podstawie więcej niż jednego warunku...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub