Tutaj jesteś: Święta i Uroczystości > Boże Narodzenie > Choinka > Jak zrobić bombkę na choinkę z papieru?
Jak zrobić bombkę na choinkę z papieru?

Jak zrobić bombkę na choinkę z papieru?

, specjalista Tipy.pl
 4.2/5 (38 ocen)
Oceń 
Zrobienie tej bombki nie jest na początku proste i wymaga dużo cierpliwości. Jednak jak zrobisz już jedną to kolejne pójdą jak z płatka. Bombki wykonane w ten sposób będą ślicznie wyglądać na choince, zwłaszcza jeśli zrobimy je z ozdobnego papieru.
Papier ozdobny, nożyczki, klej lub taśma klejąca, ołówek, linijka
1
Robienie bombki z papieru 1
Zbierz potrzebne materiały. Na początku będzie ci łatwiej, jeśli każdy pasek papieru będzie innego koloru. Później, jak już dojdziesz do wprawy z łatwością wykonasz bombkę z jednokolorową. Możesz użyć papieru srebrnego, złotego, czerwonego itp. Dobrze również, aby był błyszczący.
2
Robienie bombki z papieru 2
Wytnij z papieru 6 takich samych paseczków. Paski mogą być różnych rozmiarów jednak na początek proponuję wymiary 30 cm x 1,5 cm.
3
Robienie bombki z papieru 3
Weź jeden pasek i sklej jego dwa końce, aby uzyskać obręcz. Odłóż na bok.
4
Robienie bombki z papieru 4
Pozostałe pięć pasków ułóż w pięciobok. Paski powinny leżeć naprzemiennie. Jeden pasek ma być raz jednym paskiem a raz nad drugim. Będzie ci łatwiej jeśli na początku zrobisz z pasków mały pięciobok a potem poprzeplatasz paski między sobą (pamiętaj: raz nad, raz pod, góra-dół, góra-dół).
5
Robienie bombki z papieru 5
Teraz połóż obręcz na pięciobok. Upewnij się, że wszystkie krzyżowania się pasków znajdują się wewnątrz obręczy i przepchnij przez nią co drugi pasek (pamiętając o zasadzie "góra, dół"). Paski, które powinieneś przepchać przez obręcz to te, które leżą "na samym spodzie".
Może ci się wydawać, że całość się zaraz rozwali, jednak tak się nie stanie, jeśli będziesz przekładać paski jedną ręką a przytrzymywać całość drugą.
6
Robienie bombki z papieru 6
Połącz ze sobą po kolei resztę pasków ciągle pamiętając o zasadzie "nad, pod, nad, pod". Za pierwszym razem robienie tej bombki wydaje się być nieco skomplikowane, jednak nie spiesz się. Ciągle myśl "nad, pod, nad, pod ..." i z pewnością ci się uda. Jak skończysz twoja bombka powinna wyglądać jak na zdjęciu obok (paski powinny być ułożone w taki sposób, aby wolna przestrzeń między nimi tworzyła trójkąty i pięciokąty).

Teraz wystarczy zawiązać wstążkę i ozdoba na choinkę gotowa!
Jak zrobić gwiazdę origami?
Jak zrobić elegancką bombkę z papieru?
Jak zrobić gwiazdę na czubek choinki?
Jak zrobić łańcuch na choinkę - trzymające się za ręce ludziki?
 4.2/5 (38 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (2)

dominika166 - 2010-11-28
Długo się męczyłam ale wyszło no może nie takie okrągłe jak na zdjęciu ale wyszło :D
Ida - 2010-11-22
Było ciężko ale w końcu się udało. Po kroku 5 połączyłam wszystkie paski po kolei. Oczywiście nie wyszło więc po kolei je rozklejałam i robiłam nad pod. w końcu banieczka wyszła i wygląda rewelacyjnie!
Te ozdoby choinkowe wyglądają jak małe diamenciki. Składają się one z dwóch karteczek złożonych metodą origami a...
Jak zrobić ozdoby choinkowe z papieru 3D?
Te ozdoby choinkowe wyglądają jak małe diamenciki...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub