Tutaj jesteś: Dom i Ogród > Sprzątanie > Usuwanie plam > Jak usunąć plamy z dezodorantu?
Jak usunąć plamy z dezodorantu?

Jak usunąć plamy z dezodorantu?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 5/5 (3 ocen)
Oceń 
Plamy z dezodorantu są bardzo drażniące. Często nie zdajemy sobie sprawy, że one tam naprawdę są dopóki nie zdejmiemy koszulki po całym dniu noszenia. Wiemy, że to przytrafia się wszystkim, bez wyjątku. Często jest też tak, że śpiesząc się rano błądzimy dezodorantem nie tylko po pasze, ale też i po ubraniach. Zdarza się też, że plamy z dezodorantów zostają na dywanie czy tapicerce (jeśli używamy dezodorantów w sztyfcie lub kulce). Poniżej podpowiadam więc, jak można się pozbyć tych uporczywych plam z ubrań.
dwie gąbki, ręczniki papierowe, amoniak, ocet destylowany, czysta woda, odplamiacz, płyn do mycia naczyń.
1

Usuwanie plam z ubrań

Oceń czy plama jest świeża czy już trochę zapuszczona. Jeśli jest zapuszczona, może zmienić kolor tkaniny. Najlepiej więc przepierać ubrania od razu, nie czekając, aż mokra plama pod pachą na ubraniu wyschnie i zacznie wsiąkać w tkaninę. Jeśli więc plama jest świeża po prostu wypierz ubranie używając odplamiacza.

2
Możesz też posypać ją amoniakiem i pozostawić go na około pół godziny. Wypróbuj jednak najpierw amoniak na ubraniu w niewidocznym miejscu, aby sprawdzić, czy je odplami. Dbajmy o kolory naszych ubrań.
3
Jeśli plama nie jest świeża zmocz plamę zwykłym octem destylowanym. Pozostaw na pół godziny.
4
Zmyj amoniak lub ocet z ubrania i 'zaatakuj' plamę odplamiaczem.
5
Wypierz ubranie w gorącej wodzie. Plama powinna zniknąć.
6

Usuwanie plam z dywanu i tapicerki

Zmieszaj dwie szklanki gorącej wody, łyżkę płynu do mycia naczyń i łyżeczkę amoniaku lub octu destylowanego. Ale nie używaj amoniaku i octu, zdecyduj się na jedno. Użyte razem nie tyle nie usuną plamy, ale mogą narobić więcej szkód. Jeśli zdecydowałaś się na amoniak, pamiętaj, żeby sprawdzić czy nie odplami czyszczonej powierzchni.

7
Zmocz plamę wyrobionym roztworem, na przykład za pomocą gąbki. Niech nasiąknie nim. Odczekaj chwilę.
8
Następnie za pomocą bibuły lub ręczników papierowych przykładanych do plamy odsącz roztwór.
9
Powtarzaj kroki sześć i siedem do momentu, aż pozbędziesz się plamy.
10
Jak już plama zniknie musisz wyczyścić dane miejsce z roztworu. Po prostu nalej do miski czystej wody, weź nową gąbkę i powtarzaj kroki sześć i siedem, tym razem używając czystej wody. Powtórz kilkakrotnie.
Jak usunąć plamy z żywicy?
Jak wyczyścić kanapę?
Jak usunąć plamy z kleju?
Jak usunąć plamy z farby do włosów?
 5/5 (3 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Często zdarza się nam farbować włosy w domu. Dlatego też warto wiedzieć, jak pozbyć się plam z farby. Farba do włosów...
Jak usunąć plamy z farby do włosów?
Często zdarza się nam farbować włosy w domu. Dlatego...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub