Tutaj jesteś: Dom i Ogród > Sprzątanie > Usuwanie plam > Jak usunąć gumę do żucia z dywanu?
Jak usunąć gumę do żucia z dywanu?

Jak usunąć gumę do żucia z dywanu?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 3.8/5 (12 ocen)
Oceń 
Guma do żucia to rzecz, którą możemy znaleźć w najdziwniejszych miejscach. Oczywiście już zżutą i do różnych rzeczy przyklejoną. Najczęściej guma pojawia się na ubraniach i na dywanach właśnie, tudzież tapicerkach. Jak się jej pozbyć z ubrania pewnie większość z Was wie, ale co zrobić jeśli przyklejoną gumę znajdziemy na dywanie?
tępy nóż, kostki lodu, woreczek foliowy, lniana ściereczka, czysta, biała ściereczka x3, odplamiacz, woda, ocet destylowany, płyn do mycia naczyń.
1
Zeskrob tępym nożem tyle gumy, ile się da. Ale żeby to zrobić nie niszcząc dywanu musisz najpierw trochę zmrozić gumę, aby stała się twarda i krucha. Włóż do foliowego woreczka z zamknięciem kostki lodu. Zamknij woreczek. Owiń go ściereczką lnianą. Przyłóż do gumy.
2
Teraz z łatwością oderwiesz gumę od dywanu, ale może zostać plama. Co zrobić w takiej sytuacji?
3
Namocz czystą białą ściereczkę w odplamiaczu. Namaczaj plamę, aby nim nasiąkła. Następnie przecieraj ściereczką plamę, usuwając ją.
4
Powtarzaj krok trzeci do momentu, aż całkiem pozbędziesz się plamy. Jeśli jednak wciąż widać ślad po gumie wykonaj poniższe polecenia.
5
Rozrób dwie szklanki ciepłej wody, łyżkę płynu do mycia naczyń i łyżkę octu destylowanego.
6
Namocz tym roztworem miejsce po plamie za pomocą czystej ściereczki.
7
Przecieraj roztworem to miejsce, aby pozbyć się plamy, pozostałej jeszcze na dywanie.
8
Teraz, jak już plamy nie ma trzeba zebrać resztki wyrobionego roztworu z dywanu. Zrobisz to za pomocą czystej wody. Namocz w miej czystą ściereczkę i przecieraj dane miejsce, aż uznasz, że po odplamiaczu i wyrobionym roztworze nie pozostał żaden ślad.
Jak usunąć gumę do żucia z ubrania?
Jak wywabić plamy z długopisu?
Jak czyścić plamy na skórze?
Jak usunąć plamy z lakieru do paznokci?
Wskazówki
  • Uważaj na to, żeby nie odbarwić dywanu.
 3.8/5 (12 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (2)

baraj - 2013-03-06
zamiast tego całego osprzętu warto zapoznać się z goo gonem :) od kiedy go wypróbowałam- pokochałam i już się bez niego obejść nie mogę. byłam w szoku jak usuwałam gumę do żucia z wycieraczki samochodowej. nałożyłam goo gone (ja akurat miałam w sprayu) na gumę i po chwili guma dosłownie się s,kruszyła!!!! polecam!
Patryk - 2013-02-27
Najlepszy sposób na plamy z dywanów to googone. Zapupilem go niedawno na allegro i muszę powiedzieć ze jestem zadowolony bo nie spodziewałem się takiego rezultatu. Środek specjalistyczny do usuwania najcięższych zabrudzeń. Guma z dywanu zeszła bez śladu. Polecam

Pat
Stosunkowo niedawno okazało się, że na twojej ulubionej bluzce znajduje się plama po owocach? Plamy po owocach są...
Jak usunąć plamy po owocach?
Stosunkowo niedawno okazało się, że na twojej ulubionej bluzce znajduje się plama...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub