Tutaj jesteś: Święta i Uroczystości > Boże Narodzenie > Choinka > Jak zrobić lampion z papieru?
Jak zrobić lampion z papieru?

Jak zrobić lampion z papieru?

, specjalista Tipy.pl
 1.6/5 (156 ocen)
Oceń 
Szukasz sposobu na zrobienie ładnego lampionu z papieru? Poniżej przedstawiam prostą instrukcję. Zobacz jakie to proste!
papier dekoracyjny, drukarka, nożyczki, igła z nitką, klej lub taśma obustronnie klejąca
1
Przekrój lampionu

Wydrukuj szablon -> LINK. Szablon możesz dowolnie powiększać lub pomniejszać poprzez zmianę wartości procentowej (na górze). Obok na rysunku możesz zobaczyć przekrój lampionu, który będziemy wykonywać.

2
Robienie lampionów z papieru 1
Szablon przerysuj na papier dekoracyjny i wytnij wzdłuż linii.
3
Robienie lampionów z papieru 2
Wystający paseczek z boku przyklej do drugiego końca szablonu w miejscu oznaczonym znakiem x.
4
Robienie lampionów z papieru 3
Przygotuj mulinę o długości około 50 cm. Koniec muliny złóż kilka razy a następnie zawiąż na guza, tak, aby guz był na górze.
5
Robienie lampionów z papieru 4
Wiszące końcówki muliny poprzecinaj, aby otrzymać coś na kształt pędzelka. Nawiń ten sam kawałek muliny na igłę.
6
Robienie lampionów z papieru 5
Igłą przebij jedno z kółeczek znajdujących się na krańcach wyciętego szablonu. Od zewnętrznej strony (tam gdzie jest druk) do wewnętrznej.
7
Robienie lampionów z papieru 6
Kółeczka przebijaj po kolei, jedno za drugim. Nitkę przeciągaj od zewnętrznej strony do wewnętrznej. Teraz złączysz ze sobą spód lampionu. Po zakończeniu spód lampionu powinien wyglądać tak jak na zdjęciu obok. Po zakończeniu zrób guza od środka lampionu, aby kółeczka nie przesuwały się po mulinie.
8
Robienie lampionów z papieru 7
Teraz zrób to samo z górnymi kółeczkami. Tym razem nawlekaj je od spodniej (wewnętrznej, niezadrukowanej) strony, na zewnątrz.
9
Robienie lampionów z papieru 8
Jak skończysz zawiąż na zewnątrz guza, aby papier nie przesuwał się po mulinie. Aby zrobić guza możesz sobie pomóc ołówkiem. Poprzez przesuwanie ołówka w prawo i lewo możesz zrobić guza dokładnie w tym miejscu w którym chcesz.
10
Robienie lampionów z papieru 9
Górna część lampioniku powinna wyglądać tak jak na zdjęciu. Krawędzie poszczególnych modułów możesz pomalować farbkami lub ozdobnym długopisem (na zdjęciu złoty długopis).
Jak zrobić ozdoby na choinkę z papieru i filcu?
Jak zrobić papierową bombkę?
Jak zrobić ozdoby choinkowe w kształcie piramid?
Jak zrobić gołębia z papieru?
Wskazówki
  • Lampioniki te będą bardzo ładnie wyglądać na choince bożonarodzeniowej!
 1.6/5 (156 ocen)
Oceń 

  • Komentarze Tipy.pl (3)

meszekowy - 2013-08-07
zrobiłem i świetnie latał nie to co poprzednio który zaczął się palić :)
aga_181818 - 2013-05-11
Zrobiłam kilkanaście takich lampionów z okazji mojego ślubu :) idealnie nadały się do przyozdobienia starej lampy na werandzie, więc goście mieli już na wejściu coś ładnego, a ja bardzo tani pomysł na ozdobę :) dziękuję!
Irys - 2012-11-18
Czas leci niezwykle szybko. Dopiero co było lato a już czas przygotowań do Świąt Bożego Narodzenia. O ile na gotowanie...
Jak zrobić papierowe ozdoby choinkowe?
Czas leci niezwykle szybko. Dopiero co było lato a już...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub