Tutaj jesteś: Zwierzęta > Ptaki > Karmienie Ptaków > Jak zrobić karmnik dla ptaków z kartonu?

Jak zrobić karmnik dla ptaków z kartonu?

, specjalista Tipy.pl
 1.2/5 (254 ocen)
Oceń 
Jeśli chcesz dokarmiać ptaki zimą, jednak nie masz karmnika proponuję jego wykonanie z kartonu po soku lub po mleku. Karton możesz wyciąć w taki sposób, aby zrobić ptaszkom daszek, który przyda się zwłaszcza podczas śnieżnych dni.
karton po mleku lub soku, nożyczki lub nożyk do papieru, ołówek, linijka, taśma obustronnie klejąca, dwa drewniane patyczki do zrobienia żerdzi, nasiona dla ptaków, sznurek
1
Narysuj na kartonie drzwiczki i je wytnij. Drzwiczki powinny zaczynać się dość wysoko, aby później nie wypadało przez nie ziarno. Minimalna wysokość na której powinny znajdować się drzwi to około 5 cm.
2
Za pomocą noża do papieru wytnij drzwi. Młodsze dzieci będą teraz potrzebować pomocy rodziców.
3
Drzewiczki, które właśnie wyciąłeś zegnij na pół. Zrób nacięcie wzdłuż linii zgięcia około 1-1,5 cm. Utworzone w ten sposób klapki wygnij do góry i naklej na nie taśmę dwustronnie klejącą.
4
Zrobiony w tej sposób daszek doklej na górę drzwi. Będzie on zabezpieczał karmnik przed dostaniem się do środka śniegu i deszczu.
5
Drewniane patyczki wbij w karton pod wejściem. Jeden z prawej a drugi z lewej strony. Patyczkami przebij również tylną ścianę kartonu. Aby nie wypadały podklej je od spodu taśmą klejącą.
6
Za pomocą dziurkacza zrób dziurki na górze kartonu.
7
Przewlecz sznurek przez zrobione dziurki i zawiąż, aby zrobić wieszak.
8
Karmnik dla ptaków z kartonu
Na spód kartonu nasyp nasiona murzynka (inaczej nasiona Nyjer) lub jakąś inną mieszankę nasion dla ptaków. Karmnik powieś na gałęzi drzewa na takiej wysokości, aby można było go łatwo uzupełnić pokarmem.
Jak zrobić karmnik dla ptaków z drewna?
Jak przygotować skórę na nadejście zimy?
Jak zachować bezpieczeństwo podczas jazdy samochodem zimą?
Jak wyjechać z zaspy?
 1.2/5 (254 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Ocieplacze na łydki są hitem w tym sezonie, jednak nie ma sensu od razu biec do modnego sklepu i takie kupować. Dużo...
Jak zrobić ocieplacze na łydki ze swetra?
Ocieplacze na łydki są hitem w tym sezonie, jednak nie...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub