Tutaj jesteś: Moda i Uroda > Odnowa Biologiczna i SPA > Manicure i Pedicure > Jak zapobiec rozdwajaniu się paznokci?
Jak zapobiec rozdwajaniu się paznokci?

Jak zapobiec rozdwajaniu się paznokci?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 4/5 (10 ocen)
Oceń 
Rozdwajanie się paznokci to bardzo częsty problem. Zazwyczaj występuje w przypadku kruchych, miękkich i cienkich paznokci. Dolegliwość ta znacznie częściej występuje u kobiet, niż u mężczyzn. Poniżej znajdziesz wskazówki jak zapobiec rozdwajaniu się paznokci.
1
Bardzo rzadką przyczyną rozdwajania się paznokci są choroby wewnętrzne lub niedobór witamin (najczęściej żelaza). Jeśli twoje paznokcie są mocne, a mimo to się rozdwajają, przyczyną dolegliwości mogą być czynniki zewnętrzne. Zasadniczo łamliwe paznokcie można podzielić na suche i łamliwe (zbyt słabo nawilżone) oraz miękkie i łamliwe (za bardzo nawilżone).
2
Typową przyczyną rozdwajania się paznokci jest powtarzające się na przemian nawilżenie i przesuszenie ich płytki. Sprawia to, że stają się one suche i łamliwe. Często zdarza się to w okresie zimowym, gdy panuje niska wilgotność powietrza. Najlepszym sposobem na zapobieganie rozdwajaniu się paznokci jest stosowanie balsamów zawierających alfahydroksykwasy lub lanolinę. Przed zastosowaniem balsamu namocz paznokcie w wodzie przez około 5 minut.
3
Podczas wykonywania prac domowych, które wymagają moczenia rąk, zakładaj rękawiczki ochronne. Jest to bardzo pomocne w zapobieganiu rozdwajaniu się paznokci. Najlepsze do tego celu będą rękawice gumowe z bawełnianą podszewką.
Jak zrobić paznokcie w gazetę?
Jak zrobić tipsy żelowe?
Jak zdjąć tipsy?
Jak ściągnąć akryl?
strona 1 z 2następna >
 4/5 (10 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Jak pielęgnować paznokcie?
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub