Tutaj jesteś: Hobby, Gry i Zabawy > Rękodzielnictwo > Origami > Jak zrobić pudełko origami?
Jak zrobić pudełko origami?

Jak zrobić pudełko origami?

, specjalista Tipy.pl
 5/5 (267 ocen)
Oceń 
Po co kupować pudełka, kiedy możesz je wykonać samodzielnie? Tworzenie własnego papierowego pudełka może sprawić wiele radości. Sam wybierz wzór papieru, rozmiar szablonu i poświęć trochę czasu na swoje dzieło. Dzięki temu stworzysz dzieło sztuki, w którym możesz podarować innym prezent. Dodatkowo własne pudełko będzie kosztowało cię zdecydowanie mniej niż kupione w sklepie. Orgiami to starożytna japońska sztuka składania papieru. Celem jest otrzymanie określonego wzoru za pomocą fałd i zakładek. Zazwyczaj klejenie czy cięcie papieru nie jest wykorzystywane w tej sztuce, ale można to robić i sztuka nadal będzie się nazywać "orgiami". Jeśli chcesz, aby twoje pudełko było w prawdziwym stylu orgiami, wystarczy złożyć i zagiąć przygotowane arkusze papieru. Istnieje wiele sposobów wykonania pudełka z papieru, ale poniższy jest z pewnością prosty i szybki. Jeśli zrobisz to kilka razy, będziesz w stanie wykonać jedno pudełko w ciągu paru minut. Postępuj zgodnie ze wskazówkami, a przekonasz się jakie to łatwe.
Dwa arkusze papieru, Nożyczki, Klej (opcjonalnie)
1
Zacznij od przygotowania dwóch arkuszy papieru – jeden na spód pudełka, drugi na przykrycie. Obie kartki muszą być kwadratowe (nie prostokątne), zatem w razie potrzeby przytnij je do odpowiednich wymiarów.

Możesz użyć papieru lub kartonu. Pamiętaj im cieńszy papier, tym słabsze pudełeczko. Jednak im grubszy papier, tym trudniej go złożyć. Ja zazwyczaj używam kartonu do wykonania spodu pudełka, a papieru do wykonania kolorowego przykrycia.
2
Pudełko origami 1
Złóż arkusz papieru na pół wzdłuż przekątnej kwadratu, tak aby przeciwległe rogi spotkały się ze sobą. Papier powinien utworzyć trójkąt.
3
Pudełko origami 2
Rozłóż kartkę papieru i w ten sam sposób złóż ją wzdłuż drugiej przekątnej kwadratu.
4
Pudełko origami 3
Ponownie otwórz kartkę, na jej powierzchni zobaczysz teraz duży znaczek X utworzony z zakładek. Dla ułatwienie możesz je delikatnie zaznaczyć ołówkiem. Punkt przecięcia się tych dwóch linii to środek papieru.
5
Pudełko origami 4
Złóż jeden róg papieru, tak aby jego koniec znajdował się dokładnie w miejscu przecięcia się wyznaczonych wcześniej linii.
Jak zrobić żurawia z papieru?
Jak zrobić pudełko?
Jak zrobić choinkę origami?
Jak zrobić Mikołaja origami?
strona 1 z 3następna >
 5/5 (267 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (10)

Dżoana - 2013-11-16
Jest z tym trochę zachodu, ale jak się człowiek pomęczy to przynajmniej ma satysfakcję :D
wowowo - 2013-05-27
jestem wspaniała, potrafie zrobić z kwadratowej kartki prostokątne pudełko ;__;
ale do takiego też zmieści się ciasteczko z wróżbą dla kochanej rodzicielki.
Zelek - 2012-11-18
To nie jest origami, ponieważ w sztuce origami nie używa się nożyczek. :3 Da się te pudełeczka zrobić innym sposobem bez nożyczek. ;3
Szkoda - 2012-08-02
Matko... Co to w ogóle ma być... Zgubiłam się w kroku 11... :(
Anett - 2012-05-03
Świetna porada! :) Bardzo mi się przydała.
agusiak188 - 2011-11-20
Bardzo fajne;)Polecam wszystkim którzy chcieli by zrobić komuś niespodzianke.Sama zrobiłam i uważam że to dobry sposób na nudę;)
didi16 - 2011-07-24
aaa... Tobie chodzi o punkt 11:) nie zauważyłam go przeglądając, myślałam, że mówisz o 19:)
didi16 - 2011-07-24
Endriu, bez przycinania w trakcie składania, tzn że możesz przyciąć arkusz papieru do takich rozmiarów jak chcesz. Zatem jest to origami.
Czarna - 2011-07-15
Super jest to pudełko:) Zrobiłam i jest cudowne:D Polecam to każdemu do zrobienia nie tylko pudełka na prezent, ale i także po to, aby się nie nudzić:)
Endriu - 2011-03-28
Origami to sztuka modelowania papieru BEZ PRZYCINANIA
Żuraw z papieru jest znany wszystkim osobom interesującym się origami, jednak znają go również ci, którzy lubią robić...
Jak zrobić żurawia z papieru?
Żuraw z papieru jest znany wszystkim osobom interesującym...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub