Tutaj jesteś: Miłość, Przyjaźń i Rodzina > Małżeństwo > Kryzysy Małżeńskie > Jak rozpoznać kłamstwo?
Jak rozpoznać kłamstwo?

Jak rozpoznać kłamstwo?

, specjalista Tipy.pl
 3.6/5 (363 ocen)
Oceń 
Zdarza się, że podczas rozmowy z inną osobą mamy wrażenie jej nieszczerości. Po czym poznać, że osoba z którą właśnie rozmawiamy kłamie? Jak wykryć kłamstwo?
1
Język ciała
Język ciała

Mowa niewerbalna może powiedzieć nam więcej niż 1000 słów. Baczne obserwowanie zachowania rozmówcy pomoże nam wykryć niektóre kłamstwa jak również próbę ukrycia pewnych wiadomości. Podczas rozmowy zwróć uwagę czy rozmówca patrzy Ci w oczy odpowiadając na Twoje pytania oraz czy zachowuje się nerwowo.

Każdy wie, że kłamstwo jest złe. Kłamiąc zdajemy sobie sprawę z tego, że nie postępujemy w sposób należyty przez co zaczynamy się denerwować. Jednymi z symptomów takiego zdenerwowania są:

* Bawienie się palcami, lub swoim ubraniem - bawienie się czymś działa odprężająco i relaksująco.

* Podnoszenie dłoni w kierunku głowy - zabawa włosami, gładzenie się po ustach, drapanie w kark itp.

* Szybkie ruchy, mocna gestykulacja - odwracają uwagę odbiorcy od wypowiadanych słów.

* Uderzenie ręką w stół, podnoszenie głosu oraz wyraźniejsze akcentowanie wypowiadanych słów - mają przekonać odbiorcę o prawdziwości wypowiadanych słów oraz o zaangażowaniu.

* Zbyt częste lub zbyt rzadkie mruganie oczami.

* Odwracanie wzroku od rozmówcy. Kłamca może udawać nagłe zainteresowanie czymś innym, mające na celu odwrócenie Twojej uwagi zarówno od jego oczu jak i wypowiadanych słów.

* Kierowanie wzroku do góry w lewo - jest to sposób na poruszenie ośrodka mózgu odpowiedzialnego za naszą wyobraźnię. Każde kłamstwo wymaga użycia wyobraźni. Jeśli osoba nie potrafi kłamać skieruje swój wzrok właśnie w tamtym kierunku w celu wymyślenia wygodnej dla niej odpowiedzi.

* Krzyżowanie rąk, obejmowanie ciała, skulona pozycja - świadczy o spięciu i skrępowaniu. Często przyjmuje się taką pozycję podczas rozmowy z osobą nieznajomą. Jednak jeśli znasz swojego rozmówcę od kilku lat a temperatura otoczenia wynosi 25 °C wówczas jedyny racjonalny powód takiego zachowania wskazuje na nieszczerość lub chęć ukrycia jakiegoś faktu przez Twojego rozmówcę.
Jak zrobić pleciony t-shirt?
Jak złożyć serwetkę w krawat?
Jak opiekować się chomikiem?
Jak się prostować?
Wskazówki
  • Słuchaj swojego instynktu i instytucji. Możesz po prostu “wiedzieć”, że ktoś kłamie. Jeśli jednak nie jesteś pewien nie wyciągaj od razu pochopnych wniosków. Staraj się zdobyć dowody swojego przeczucia.
  • Staraj się być wyrozumiały i wysłuchaj wszystkich powodów dla których dana osoba Cię okłamała. Czy starała się Ciebie czymś nie urazić? Nie chciała Twojej złości lub rozczarowania?
  • Rozważ czy kłamstwo to nie było powodem Twojego zachowania. Może osoba, która Cię okłamała chciała coś osiągnąć na co Ty nie wyrażałeś zgody bez konkretnych powodów a było to bardzo ważne dla niej? Jest wiele osób z którymi ciężko dojść do porozumienia i kompromisu a jedynym sposobem na ich uzyskanie jest ucieczka właśnie do kłamstwa.
strona 1 z 3następna >
 3.6/5 (363 ocen)
Oceń 

  • Komentarze Tipy.pl (33)

Aś - 2014-01-15

Nie wierze w to co tu piszą... Byłam z facetem, ktory doskonale kłamał, bo zależało mu tylko na seksie. Udawał moj ideał żebym mu zaufala i pojechała z nim na jakiś wyjazd, po niecalym miesiącu chodzenia. Ogolnie wciskał mi kity, ze jestem miłością jego życia ijakie to szczęście go nie spotkało. Nawet ślub juz ze mną planował!!! :P

feral - 2013-07-04
Ja splatam rece jak sie wstydze i moja kolezanka tez
Alina - 2013-07-03
Przykro tak pisać ale ten "artykuł" to pseudo psychologiczne brednie z dodatkiem zasłyszanych mitów z NLP. Tego typu wypowiedzi tworzą kiepska opinię o psychologii. Zgadzam się z niektórymi przedmówcami niech osoba, która chce coś napisać przeczyta choć jedną pozycję z tej dziedziny
efi5 - 2013-04-13
Kłamstwo jest wliczone w nasze życie.Osoba kłamiąca i nie szczera nie patrzy z reguły drugiej osobie w oczy.Jest stremowana, kręci się i patrzy wszędzie tylko nie w oczy rozmówcy.Zdarzyło mi się widzieć już takie sytuacje i potwierdzam te cechy kłamców.
zenek50zenek - 2013-03-11
wystarczy logicznie pomyśleć
Wzium - 2013-01-28
Stek bzdur. Nie mozna niczego w ten sposób generalizować. Każdy zestaw gestów w zależności od sytuacji oraz przyzwyczajeń lub tików danej osoby oznacza co innego. łatwo rozponać kiedy ktoś się denerwuje, czuje niezręcznie, wstydzi, gardzi, złości. Ale samo zjawisko kłamania nie jest takie jednoznaczne. Radziłabym autorowi poczytać więcej literatury na ten temat zamiast pisać co mu ślina na język przyniesie.;
babka - 2013-01-28
ten artykuł może wciągnąć odbiorcę w paranoję, czy na prawdę tylko ten co kradnie zamyka drzwi na klucz? a może ktoś słyszał o kradzieżach albo został okradziony i teraz stara się być ostrożniejszy, a splecione ręce mogą po prostu oznaczać problemy z górnym odcinkiem kręgosłupa i układamy w ten sposób odruchowo kończyny aby odciążyć i tak nadwyrężony już kark, diagnozy hehehe...
zenek50zenek - 2012-12-11
ja wole skojarzyc fakty
martakali2889 - 2012-10-25
Prędzej czy później kłamstwo i tak wychodzi na jaw. Nawet gdy nie będziemy go świadomi w danym momencie.
Specjalista - 2012-08-27
Artykul o klamstwie napisany przez klamcow :D
rex - 2012-04-15
kłamstwo zawsze można wykryć nawet u mistrzów kłamstwa zawsze jest coś co ich zdradza :)
Lightman :D - 2012-03-30
Niestety, ten artykuł to stek bzdur, odzwierciedlający głównie przekonania autora i nie mający nic wspólnego z rzetelną wiedzą:( Współczuję tym, którzy zaczną stosować powyższe "metody" w swoim życiu, macie wspaniałą szansę niesłusznie pomówić masę niewinnych osób. Tych, którzy są poważnie zainteresowane tematem kłamstwa i jego wykrywania odsyłam do dość obszernej literatury z tym związanej (np. autorstwa Paula Ekmana, gościa, który temu zagadnieniu poświęcił większość życia ). pozdrawiam
simi55 - 2012-01-04
baan to pisał jakiś laik nie mający pojęcia o czym mówi nigdy kłamca nie odrywa wzroku od rozmówcy zawsze chce wiedziec czy rozmówca uwierzył w kłamstwo to bardzo niewiarygodny artykół!!!
Argetlam - 2011-10-24
Całkiem dobrze opisane. Chociaż brakuje kilku mniej ważnych szczegółów takich jak np. kłamiącemu chce się iść do toalety lub musi się napić. Najważniejsze objawy kłamstwa wrzucili tutaj.
gadulka - 2011-06-26
mojego meza rodzina wiecznie klamie i bajki opowiada niczym basn nie wiadomo skad im sie to bierze najbardziej zenujacy jest fakt ze zawsze wybrna a ja tylko sie z moim mezem kloce o tych baranow. Tesciowej zycie oparte jest cale na klamstwie i dzieci najwidoczniej wyssaly to juz z mlekiem:))))
Jak dobrze kłamać, aby nikt się nie zorientował ani nic nie podejrzewał? Kłamstwo jest z natury złe, jednak w...
Jak kłamać?
Jak dobrze kłamać, aby nikt się nie zorientował ani nic nie podejrzewał? Kłamstwo...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub