Tutaj jesteś: Święta i Uroczystości > Boże Narodzenie > Potrawy na Wigilię > Jak zrobić śledzie w oleju?
Jak zrobić śledzie w oleju?

Jak zrobić śledzie w oleju?

, specjalista Tipy.pl
 3.5/5 (17 ocen)
Oceń 
Śledzie są jedną z naszych ulubionych przystawek. Spożywamy je z okazji różnych imprez oraz świąt. Jako, że śledź jest potrawą postną od dawien dawna spożywany jest również w Wielki Piątek i Wigilię. Sposobów przyrządzania śledzi jest mnóstwo jednak poniżej podzielę się z wami znakomitym przepisem na śledzia w oleju.
1/2 kg śledzia solonego w płatach, 3 średnie cebule, ziele angielskie, liść laurowy, 1/3 litra oliwy z oliwek, 1 cytryna, mleko do moczenia śledzi.
1
Śledzie zalej na 1-4 godziny zimną wodą lub mlekiem (śledzie moczone w mleku są dużo delikatniejsze), aby nieco wypłukać z nich sól. Im dłużej będzie się je moczyć tym więcej soli śledź straci. Każdy lubi inne śledzie, więc najlepiej jest co 30 minut zjadać kawałek moczonego śledzia, aby sprawdzić jego smak. Jeśli śledzie są bardzo słone możemy co jakiś czas wymieniać wodę w której je moczymy - wówczas sól szybciej z nich się wypłucze.
2
Po wymoczeniu odsącz śledzie z wody / mleka i pokrój na cienkie plasterki.
3
Z cebuli ukrój cieniutki plasterek.
4
Pokrój cieniutko cebulę.
5
Weź słoik i wyłóż jego dno cebulą. Następnie wrzuć kilka ziaren ziela angielskiego, liść laurowy oraz plasterek cytryny. Nalej olej, aby zakrył przyprawy.
6
Teraz połóż jedną warstwę śledzi na przyprawach. Na warstwę śledzi połóż znów przyprawy i tak aż do końca słoika. Na samej górze powinna znaleźć się warstwa cebuli z przyprawami. Przygnieć palcami wszystkie warstwy, aby wyeliminować ze środka powietrze.
7
Słoik ze śledziami w oleju włóż do lodówki na co najmniej dobę.
Jak zrobić sałatkę  ze szpinakiem i granatem?
Jak zrobić pierogi z suszonymi śliwkami?
Jak zrobić kluski z makiem?
Jak zrobić kompot z suszonych śliwek?
Wskazówki
  • Najlepsze są matjasy lub śledzie korzenne.
  • Jeśli nie lubisz śledzi z kwaskowatym posmakiem to nie dodawaj cytryny.
  • Zamiast oliwy możesz dać olej.
  • Zamiast cytryny możesz dać ocet.
  • Powyższy przepis jest podstawowy. Możesz eksperymentować dodając pieprzu, ziół prowansalskich, suszonych śliwek, papryki, mięty, ogórek kiszony, curry, suszony estragon, tymianek.
 3.5/5 (17 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (2)

grazyna2 - 2013-04-18
Warto dodać, iż tylko świeży śledzik jest smaczny!
sylwia180793 - 2012-12-13
Moja mama właśnie dodaje ocet i olej, w dodatku kroi śledzie w takie mniejsze prostokąciki. Uwielbiam je. Najlepsze są wtedy gdy długo poleżą w tej całej zalewie. :)
Pozdrawiam!
Zupa z suszonych owoców często jadana jest na Wigilię w rejonie Kujawskim. Szczególnie lubiana przez dzieci zachwyca...
Jak zrobić zupę z suszonych owoców?
Zupa z suszonych owoców często jadana jest na Wigilię...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub