Tutaj jesteś: Dom i Ogród > Rośliny, Kwiaty i Zioła > Rośliny doniczkowe > Jak dbać o gwiazdę betlejemską?
Jak dbać o gwiazdę betlejemską?

Jak dbać o gwiazdę betlejemską?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 3.4/5 (17 ocen)
Oceń 
Każdego roku w okresie bożonarodzeniowym sklepy wypełniają się bombkami, choinkami, światełkami i innymi przeróżnymi ozdobami świątecznymi. Możemy również znaleźć różne kwiaty, a wśród nich najpopularniejszą wśród świątecznych roślin doniczkowych - gwiazdę betlejemską. Kwiaty te mogą być prawdziwą ozdobą świątecznego stołu, ale nie tylko. Możesz ozdobić nimi całe mieszkanie. Ponieważ gwiazda betlejemska jest żywym kwiatem, wymaga odpowiedniej opieki. Nie możemy jej postawić i o niej zapomnieć. Należy o nią w odpowiedni sposób zadbać. Jak? Dowiesz się czytając poniższy artykuł.
1
Po pierwsze obalmy plotkę mówiącą, że gwiazda betlejemska jest bardzo niebezpieczna dla dzieci i zwierząt. Nie jest to roślina trująca ani toksyczna. Nie stanowi żadnego zagrożenia ani dla naszego zdrowia, ani dla życia. Zjedzenie tej rośliny może spowodować nudności, wymioty czy biegunkę, ale nie jest to roślina trująca. Jeśli ktoś ma uczulenie na lateks nie powinien mieć bezpośredniego kontaktu z tą rośliną, ponieważ powoduje ona tą samą reakcję uczuleniową. Ale przecież roślina nie jest po to żeby ją jeść, tylko podziwiać.
2
Gwiazda betlejemska wywodzi się z Meksyku i Ameryki Środkowej. Ta roślina doskonale rozwija się pod wpływem dużej ilości światła i dużej wilgotności powietrza. Jeśli więc trzymamy gwiazdę wewnątrz powinniśmy ją od czasu do czasu zraszać wodą. Ważne też, aby odczekać po podlaniu, aż woda wsiąknie w ziemię i dopiero wtedy zrosić roślinę. Nie wolno też przelać gwiazdy.
3
Podczas kupowania gwiazdy zwróć uwagę czy roślina jest zdrowa, silna i nie ma uszkodzonych liści. Taka będzie trzymać się dłużej. Popatrz również czy nie ma mszycy lub innej choroby pod liśćmi.
Jak przycinać storczyki?
Jak pielęgnować gardenię?
Jak pielęgnować kaktusy?
Jak pielęgnować krotona?
strona 1 z 2następna >
 3.4/5 (17 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (2)

skrzacik0007 - 2012-12-11
Ja zawsze kupuje sztuczne... wyglądają jak prawdziwe i nie trzeba pielęgnować
magda - 2012-11-30
jaką ziemie stosowac do gwiazdy betlejemskiej ???
Gwiazda morawska jest jedną z najbardziej popularnych ozdób bożonarodzeniowych oraz adwentowych i jest symbolem gwiazdy...
Jak zrobić gwiazdę morawską?
Gwiazda morawska jest jedną z najbardziej popularnych...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub