Tutaj jesteś: Zdrowie > Choroby i Leczenie > Cholesterol > Jak obniżyć cholesterol domowym sposobem?
Jak obniżyć cholesterol domowym sposobem?

, specjalista Tipy.pl
 2.2/5 (5 ocen)
Oceń 
Za wysoki poziom złego cholesterolu (LDL - z ang. low density lipoproteins) może doprowadzić do bardzo poważnych konsekwencji zdrowotnych. Przede wszystkim niesie za sobą ryzyko chorób serca. Wiele osób od lat boryka się z tym problemem i nie wie, że istnieją naturalne sposoby na obniżenie złego cholesterolu. Podstawowym sposobem na walkę ze złym cholesterolem jest zmiana nawyków żywieniowych. Poniżej znajdziecie wskazówki, które pomogą wam obniżyć poziom złego cholesterolu.
1
Zastąp masło margaryną, a mięso rybami

W walce z cholesterolem najważniejsza jest dieta, w której unikasz tłuszczów zwierzęcych a zastępujesz je roślinnymi. Najważniejsze są NNKT, czyli niezbędne nienasycone kwasy tłuszczowe. Zrezygnuj z masła i zastąp je margaryną. Szczególnie korzystne są margaryny zawierające tzw. sterole roślinne, np. Optima Cardio, Flora ProActive czy Benecol.

Czerwone mięso zastąp tłustymi rybami morskimi. Są one doskonałym źródłem kwasów Omega-3.
2
Oliwa z oliwek i olej rzepakowy

Zawierają niezwykle korzystne dla zdrowia jednonienasycone kwasy tłuszczowe, które obniżają poziom złego cholesterolu. Najlepsze są te tłoczone na zimno, spożywane na surowo. Smażenia na oleju powinniśmy unikać, ale jeśli już nie mamy wyjścia - korzystniej będzie do tego wybrać olej rzepakowy, niż na przykład słonecznikowy.
3
Czosnek

O jego prozdrowotnych właściwościach słyszał już chyba każdy. Jednak czosnek nie tylko obniża ciśnienie i leczy przeziębienie. Równie skutecznie wpływa na zmniejszenie poziomu złego cholesterolu (badania dowodzą, że nawet o 10%). Najlepiej jeść czosnek na surowo - w ilości 2 ząbków dziennie. Jeśli to dla ciebie zbyt ekstremalna potrawa, możesz przygotować również nalewkę z czosnku.

3 główki czosnku zalej 250 ml spirytusu, wstrząśnij i odstaw na 10 dni w ciemne, chłodne miejsce. Pamiętaj, żeby codziennie wstrząsać miksturą. Gotową nalewkę spożywaj trzy razy dziennie - najpierw po 1 kropli do napoju/posiłku, zwiększając dawkę za każdym razem o jedną kroplę, aż dojdziesz do 25 kropli naraz. Kuracji nie powinno się przeprowadzać częściej, niż raz w roku.
Domowe sposoby na ból gardła
Jak leczyć ganglion?
Jak leczyć wodę w kolanie?
Jak odetkać zatkany nos?
strona 1 z 3następna >
 2.2/5 (5 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (1)

ZuzaiAsik - 2011-01-06
Wiem co piszę, bo się na tym znam. Gdybym się nie znała to bym nie pisała. Na 100% całkowite zamienienie masła na margarynę NIE WYJDZIE NA ZDROWIE!!!!
Poszukujesz naturalnych metod i środków leczenia miażdżycy? Przeczytaj poniższy artykuł. Miażdżyca to nazwa choroby,...
Jak naturalnie leczyć miażdżycę?
Poszukujesz naturalnych metod i środków leczenia miażdżycy?...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub