Tutaj jesteś: Zdrowie > Choroby i Leczenie > Cholesterol > Jak naturalnie obniżyć cholesterol?
Jak naturalnie obniżyć cholesterol?

Jak naturalnie obniżyć cholesterol?

, specjalista Tipy.pl
 5/5 (3 ocen)
Oceń 
Cholesterol to substancja tłuszczowa produkowana przez naszą wątrobę i spełnia bardzo ważne funkcje w organizmie. Cholesterol jest konieczny do budowy komórek naszego organizmu, bierze udział w tworzeniu hormonów sterydowych, kwasów żółciowych i syntezy witaminy D, oraz jest składnikiem błon komórkowych. Cholesterol jest zatem niezbędny do życia. Nasz organizm produkuje około 80% jego niezbędnej ilości, pozostałe 20% dostarczamy wraz z pożywieniem. Jeśli dostarczamy z pokarmem więcej niż 20% wówczas organizm reguluje jego poziom poprzez zmniejszenie jego wytwarzania. Czasami jednak, gdy dojdzie do zaburzeń w organizmie, może dojść do jego nadprodukcji. Jak wówczas obniżyć jego poziom? Poniżej znajdziesz kilka wskazówek.
1

Dieta na obniżenie cholesterolu

Niektóre produkty pomagają obniżyć poziom cholesterolu, zaś inne podwyższają jego poziom. Aby obniżyć poziom cholesterolu należy ogólnie zredukować ilość zjadanych tłuszczów, unikać tłuszczów trans (utwardzone tłuszcze roślinne), ograniczyć tłuszcze nasycone i zastąpić "złe" tłuszcze, tłuszczami "dobrymi" (takimi jak oliwa z oliwek oraz tłuszczami, które można znaleźć w ziarnach i rybach morskich zawierających tłuszcze omega 3). W obniżaniu poziomu cholesterolu pomagają również produkty zawierające dużą ilość błonnika. Błonnik zmniejsza zły cholesterol LDL i podwyższa dobry - HDL.

2

Ruch i aktywny tryb życia

Badania wykazują, że przynajmniej 30 minut ćwiczeń dziennie może zmniejszyć ogólną ilość cholesterolu równocześnie zwiększając dobry cholesterol HDL. Brak ruchu powoduje zwiększenie cholesterolu złego LDL.

3

Prawidłowa waga

Postaraj się osiągnąć i utrzymać prawidłową wagę. Nadwaga ma wpływ na spadek dobrego cholesterolu HDL i zwiększenie złego.

Jak leczyć opuchliznę nóg?
Sposoby na siniaki i stłuczenia
Domowe sposoby na oparzenia
Jak leczyć ganglion?
strona 1 z 2następna >
 5/5 (3 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (1)

markaa - 2012-07-15
Pomocny w obniżaniu cholesterolu jest suplement, zawierający betaglukan występujący w owsie, Betalip, przyjmowałam go 4 miesiące i w końcu mam cholesterol na odpowiednim poziomie.
Nalewka czosnkowa jest świetna na oczyszczenie żył z wyższego poziomu cholesterolu. Działa znacznie lepiej niż...
Jak zrobić nalewkę czosnkową?
Nalewka czosnkowa jest świetna na oczyszczenie żył...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub