Tutaj jesteś: Moda i Uroda > Uroda i Makijaż > Pielęgnacja ciała > Dlaczego paznokcie żółkną?

Dlaczego paznokcie żółkną?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 4/5 (4 ocen)
Oceń 
Żółte paznokcie są zmorą wielu osób, wyglądają nieestetycznie i u niektórych mogą wywołać niesmak. Zaniedbane dłonie w tym paznokcie mogą utrudniać relacje międzyludzkie, trudno podać komuś rękę, kiedy paznokcie są żółte. Odbierają nam pewność siebie i mogą stanowić poważny kłopot. Mogą być również zwiastunem poważnej choroby. Poniżej znajdziecie informacje, dzięki którym dowiecie się dlaczego paznokcie żółkną.
1
Żółte przebarwienie płytek paznokciowych, które ujawnia się po zmyciu kolorowego (czerwonego) lakieru do paznokci jest efektem trwałego zabarwienia powierzchni paznokci przez barwniki zawarte w lakierze. Dotyczy to sytuacji, kiedy kolorowy lakier położony jest bezpośrednio na paznokieć bez wcześniejszego lakieru podkładowego. Charakterystyczne dla tego typu przebarwienia paznokcia jest też to, że wraz ze wzrastaniem paznokcia przebarwienie przesuwa się w stronę wolnego brzegu paznokcia i rosnący paznokieć odzyskuje swoje naturalne zabarwienie.
2
Żółte paznokcie można zaobserwować w przewlekłych infekcjach, w łuszczycy, żółtaczce i zespole żółtych paznokci. W tym ostatnim schorzeniu paznokcie ulegają dodatkowo pogrubieniu i towarzyszy temu zastój chłonki w kończynie oraz przewlekła choroba układu oddechowego. Do zmiany zabarwienia paznokci na żółte dochodzi również w wyniku działania niektórych leków np.: okłady z Riwanolu, karoten, Mepakryna, Tetracyklina.
3
Żółte paznokcie posiadają również palacze.
Jak wyglądać pięknie bez makijażu?
Jak wybielić paznokcie po lakierze?
Jak zrobić odżywkę do rzęs?
Jak być seksowną kobietą?
Przeczytaj teraz: Jak wybielić paznokcie?
 4/5 (4 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Zmiany na paznokciach - co oznaczają?
Zdrowe, mocne paznokcie nie rozdwajają się, są gładkie...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub