Tutaj jesteś: Moda i Uroda > Uroda i Makijaż > Pielęgnacja ciała > Dlaczego paznokcie żółkną?

Dlaczego paznokcie żółkną?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 4/5 (3 ocen)
Oceń 
Zastanawiałaś się kiedyś dlaczego Twoje paznokcie są żółte? Nie? Ten artykuł jest dla Ciebie.
1
Żółte przebarwienie płytek paznokciowych, które ujawnia się po zmyciu kolorowego (czerwonego) lakieru do paznokci jest efektem trwałego zabarwienia powierzchni paznokci przez barwniki zawarte w lakierze. Dotyczy to sytuacji, kiedy kolorowy lakier położony jest bezpośrednio na paznokieć bez wcześniejszego lakieru podkładowego. Charakterystyczne dla tego typu przebarwienia paznokcia jest też to, że wraz ze wzrastaniem paznokcia przebarwienie przesuwa się w stronę wolnego brzegu paznokcia i rosnący paznokieć odzyskuje swoje naturalne zabarwienie.
2
Żółte paznokcie można zaobserwować w przewlekłych infekcjach, w łuszczycy, żółtaczce i zespole żółtych paznokci. W tym ostatnim schorzeniu paznokcie ulegają dodatkowo pogrubieniu i towarzyszy temu zastój chłonki w kończynie oraz przewlekła choroba układu oddechowego. Do zmiany zabarwienia paznokci na żółte dochodzi również w wyniku działania niektórych leków np.: okłady z Riwanolu, karoten, Mepakryna, Tetracyklina.
3
Żółte paznokcie posiadają również palacze.
Jak zdiagnozować stan zdrowia na podstawie płytki paznokcia?
Jak zrobić odżywkę do rzęs?
Jak wyglądać pięknie bez makijażu?
Jak wybielić żółte paznokcie?
 4/5 (3 ocen)
Oceń 

  • Komentarze Tipy.pl (0)

E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub