Tutaj jesteś: Święta i Uroczystości > Boże Narodzenie > Dekoracje Bożonarodzeniowe > Jak zrobić bombkę decoupage?

Jak zrobić bombkę decoupage?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 3.7/5 (14 ocen)
Oceń 
Jeśli posiadasz dużo kartek świątecznych z ubiegłych lat, możesz wykonać z nich niesamowite bombki decoupage. Kup kilka styropianowych kul i pokryj je udartymi kawałkami z zeszłorocznych świątecznych kartek. Powieś je na choince, ułóż na tacy lub w koszyku i dodaj do nich nieco zieleni.
Świąteczne kartki, Bombki ze styropianu, Klej do decoupage, Pędzel
1
Na początku zastanów się jak mają wyglądać twoje bombki. Możesz wykonać je w określonym kolorze lub skupić się na wybranych motywach – aniołki, Mikołaj, zdjęcia znajomych lub rodziny.
2
Przejrzyj wszystkie kartki i zwróć uwagę, które z nich można podrzeć na małe kawałki, a mimo to wciąż będzie można je rozpoznać. Zacznij drzeć je na nieregularne kształty. Staraj się tworzyć kawałki pasujące wielkością do twojej bombki. Wykorzystaj grafikę z przodu kartki, jak również wersety znajdujące się na odwrocie. Zanim rozpoczniesz wyklejanie przygotuj mnóstwo takich elementów.
3
Przyklej przygotowane fragmenty kartek do bombki za pomocą kleju do decoupage. Postępuj zgodnie z instrukcją załączoną do wybranej marki kleju. Zazwyczaj należy przy pomocy gąbki bądź pędzla nałożyć klej na tylną stronę fragmentu kartki, a następnie umieścić go na bombce. W kolejnym kroku przy pomocy pędzla nanieś na wierzch naklejonej kartki jeszcze jedną bądź dwie warstwy tego kleju. Czynność powtarzaj dopóki cala bombka nie będzie pokryta wycinkami.
4
Odstaw bombki w bezpieczne miejsce i pozostaw do całkowitego wyschnięcia.
5
W ten sam sposób możesz udekorować również inne świąteczne ozdoby i zawiesić je na swojej choince.
Jak ozdabiać bombki choinkowe brokatem?
Jak ozdobić styropianowe bombki perełkami?
Jak zrobić ozdobę na choinkę z drutu i koralików?
Jak ozdobić styropianowe bombki guzikami?
Wskazówki
  • Wybierz klej z srebrnym bądź złotym brokatem.
  • Do powierzchni bombki możesz przykleić cekiny bądź koraliki.
 3.7/5 (14 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (2)

lori66534 - 2012-12-19
Śliczne są te bombki wykonane tą techniką. w sklepach oczywiście można kupić takie ale jak ostatnio widziałam cenę w sklepie to odechciało mi się ją kupić. efekt jako taki ładny ale za bombeczkę o średnicy ok. 5 cm trzeba było dać 24.99 zł a tak robisz sama i wiesz taka większa radość jak się uda i wgl. minimalne koszta. a takie robione własnoręcznie zawsze są piękniejsze!
Anko77 - 2012-11-25
Pomysł bardzo, bardzo ciekawy i naprawdę warty spróbowania. Dzięki za pomysł;p
Jeśli uwielbiasz kształt gwiazdy i jesteś szczególne ucieszona, gdy zbliża się czas świąteczny i możesz wreszcie...
Jak zrobić papierowe gwiazdy na choinkę?
Jeśli uwielbiasz kształt gwiazdy i jesteś szczególne...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub