Tutaj jesteś: Moda i Uroda > Odzież i Obuwie > Wywabianie Plam > Jak usunąć plamy po antyperspirancie?
Jak usunąć plamy po antyperspirancie?

Jak usunąć plamy po antyperspirancie?

, specjalista Tipy.pl
 2.1/5 (259 ocen)
Oceń 
Antyperspirant zmieszany z potem powoduje powstawanie nieestetycznych plam pod pachami, zwłaszcza na białych i jasnych koszulach. Jeśli masz z nimi problem i nie wiesz jak je usunąć, poniżej znajdziesz kilka sprawdzonych sposobów.
1
Wypróbuj najpierw jakiegoś odplamiacza do tkanin (np. Vanish). Najpierw polej plamę odplamiaczem, pozostaw na kilkanaście minut, aby odplamiacz wszedł w reakcję. Po kilkunastu minutach zapierz plamę ręcznie a później wrzuć do pralki razem z proszkiem i odplamiaczem i wypierz w najwyższej temperaturze jaka jest dozwolona dla danego typu materiału.
2
Jeśli odplamiacz nie zadziała użyj wybielacza z chlorem np. Ace. Rozcieńcz go z wodą i namocz plamy (nie całą koszulę tylko wyłącznie miejsca zaplamione). Cały czas obserwuj plamy. Gdy znikną od razu wypłucz tkaninę i włóż do normalnego prania.
3
Na plamy z antyperspirantu i potu możesz użyć również wody utlenionej, jednak wyłącznie do białych koszul i koszulek (oprócz jedwabi syntetycznych i białego nylonu). Woda utleniona może odbarwić materiał kolorowy. Zrób roztwór z jednej części 3% wody utlenionej i 3 części ciepłej wody. Do tego dodaj ćwierć łyżeczki octu i kropelkę amoniaku. Plamy nasącz roztworem przez kilkanaście minut a następnie wypłucz i normalnie wypierz.
Jak wytępić mole?
Jak usunąć żółte plamy z białej bluzki?
Jak usunąć zarysowania na butach?
Jak prasować spodnie w kant?
Wskazówki
  • Przed każdym praniem zapieraj tkaninę pod pachami szarym mydłem. Dzięki temu plamy będą na bieżąco usuwane. Jeśli nie będziemy ich stale usuwać, wówczas się weżrą w materiał i będzie problem z ich usunięciem.
  • Zakładaj ubrania dopiero po wyschnięciu antyperspirantu pod pachami.
  • Jeśli masz problem z plamami pod pachami po antyperspirancie kup antypotowe wkładki pod pachy chroniące odzież - są cieniutkie i zupełnie niewidoczne pod ubraniem.
strona 1 z 2następna >
 2.1/5 (259 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (1)

lusia1794 - 2013-02-03
Bardzo pomocne porady. Dzięki ;)
Nie pozwól,żeby żółte plamy pod pachami zmusiły Cię do wyrzucenia swoich koszul. Wypróbuj poniższe metody. W zależności...
Jak usunąć żółte plamy pod pachami?
Nie pozwól,żeby żółte plamy pod pachami zmusiły...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub