Tutaj jesteś: Moda i Uroda > Odzież i Obuwie > Wywabianie Plam > Jak usunąć plamy z czekolady?
Jak usunąć plamy z czekolady?

Jak usunąć plamy z czekolady?

, specjalista Tipy.pl
 4.7/5 (7 ocen)
Oceń 
Znajomość sposobów usuwania plam z czekolady jest niezbędna dla wszystkich jej miłośników. Zastanawiasz się co zrobić, gdy sos czekoladowy spadnie na dywan lub małe dziecko dotknie swoimi ubrudzonymi w czekoladzie dłońmi kanapę? Poniżej znajdziesz wskazówki, w jaki sposób usunąć plamy po czekoladzie z odzieży, tapicerki oraz dywanów. Delektuj się więc smakiem czekolady, bez obawy o jakikolwiek plamy.
1

Usuwanie plam z czekolady z ubrań.

Zdejmij z ubrania nadmiar czekolady. Zachowaj jednak ostrożność i postaraj się nie rozprzestrzenić jej na jeszcze większą powierzchnię.

Nalej na plamę odrobinę odplamiacza, który zazwyczaj stosujesz do prania wstępnego tkanin.

Wypierz ubranie w jak najwyższej możliwej temperaturze dla danej tkaniny, dzięki temu plama z czekolady powinna zniknąć. Jeśli plamy pojawiły się na białych tkaninach, użyj wybielacza z chlorem, natomiast jeśli pobrudzone są ubrania kolorowe, użyj wybielacza przeznaczonego specjalnie do nich.

Zaraz po wyjęciu z pralki upewnij się, że plama zniknęła. W razie konieczności powtórz całe pranie. Nie należy suszyć ubrań, gdy plama całkowicie nie zejdzie, gdyż można ją w ten sposób tylko utrwalić.

2

Usuwanie plam z czekolady z tapicerki.

Zdejmij nadmiar czekolady z tapicerki. Bądź ostrożna i postaraj się nie zwiększyć jej powierzchni.

Z dwóch szklanek chłodnej wody i jednej łyżki płynu do mycia naczyń przygotuj roztwór. Przy użyciu gąbki przetrzyj plamę przygotowanym roztworem i przyłóż na nią czystą białą szmatkę.

Poczekaj, aż płyn zostanie całkowicie wchłonięty przez ściereczkę.

Powtarzaj powyższą czynność dopóki plama z czekolady nie zniknie całkowicie z tapicerki.

Następnie przetrzyj czyszczone miejsce czystą wodą i przy użyciu nowej czystej szmatki osusz je. W ten sposób usuniesz pozostałości środka czyszczącego z tapicerki.

Pamiętaj, że plamy z czekolady można usunąć tylko z mokrej tapicerki.

3

Usuwanie plam z czekolady z dywanu.

Usuwanie plam z czekolady z dywanu przeprowadza się tak samo, jak w przypadku usuwania ich z tapicerki. Jeśli jednak plama nie chce puścić, do czyszczenia możesz wykorzystać roztwór przygotowany z dwóch szklanek ciepłej wody z dodatkiem łyżki amoniaku.

Jak usunąć plamy po podkładzie?
Jak stosować boraks w gospodarstwie domowym?
Jak wyczyścić plamy z krwi?
Jak usunąć tłuste plamy?
 4.7/5 (7 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (3)

kutafon - 2014-07-07
porady idioty!!
domin1504 - 2013-05-08
Można również jakimś sprayem do ran ten chłodzący i potem zeskrobać nożem i prac normalnie
Thanks - 2012-02-04
Thx. za ten sposób uratowaliście mi 4-litery
Jeśli lubisz mocny makijaż, znajomość usuwania plam ze szminki będzie ci bardzo potrzebna. Bez względu na to, jak...
Jak usunąć plamy ze szminki?
Jeśli lubisz mocny makijaż, znajomość usuwania plam ze szminki będzie ci bardzo...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub