Tutaj jesteś: Zwierzęta > Gady, Gryzonie i Małe Zwierzęta Domowe > Króliki > Jak obcinać pazury królikom?
Jak obcinać pazury królikom?

Jak obcinać pazury królikom?

, specjalista Tipy.pl
 3.8/5 (18 ocen)
Oceń 
Króliki muszą mieć regularnie obcinane paznokcie, tak samo jak ludzie. W naturalnym środowisku, króliki sobie je ścierają poprzez chodzenie po ziemi. Królik domowy nie ma gdzie sobie ich zetrzeć, dlatego należy mu je co jakiś czas podcinać. W innym przypadku pazurki będą się zakręcać pod spód łapek i kaleczyć naszego ulubieńca. Jeśli królika masz od niedawna, wówczas może ci się wydawać, że obcinanie mu paznokci jest trudnym zadaniem. Nie chcesz przecież skaleczyć łapek królika, prawda? Poniżej przedstawiam kilka wskazówek, dzięki którym obcinanie królikowi pazurków będzie prostym zadaniem.
1
Obcinanie pazurków królikom
Będą ci potrzebne obcążki do obcinania pazurów królikom. Najpierw weź królika na ręce. Jeśli królik nie jest do tego przyzwyczajony musisz spędzić trochę czasu na jego oswajaniu. Oswajanie może potrwać nawet kilka tygodni. W tym czasie staraj się jak najwięcej przebywać z królikiem, głaskać go, dotykać i nosić na rękach. Oswojenie królika jest bardzo ważne. Dzięki temu królik będzie się mniej wyrywać a obcinanie mu paznokci będzie łatwiejsze i dużo bezpieczniejsze.
2
Obcinanie pazurków królikowi
Nawet jak już królik będzie oswojony i przyzwyczajony do noszenia na rękach to może mu się bardzo nie spodobać obcinanie paznokci. Dlatego musisz go mocno trzymać podczas tej czynności. Usiądź po turecku, połóż królika na nogach i przytrzymaj królika przedramieniem dociskając go do swojego ciała. Jeśli królik bardzo się rzuca i kopie, wówczas możesz obwiązać jego tułów i tylne łapki ręcznikiem - przy obcinaniu pazurków z tylnych łapek ręcznikiem należy związać przednie łapki.
Jak opiekować się chomikiem?
Jak pozbyć się myszy?
Jak urządzić klatkę dla chomika?
Jak oswoić chomika?
strona 1 z 2następna >
 3.8/5 (18 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (2)

Madzia - 2012-09-26
Przydatny poradnik,króliczka mam od dzisiaj,i dzięki temu poradnikowi Obcinania Pazurów Króliczkom Miniaturką,będę wiedziała co i jak,gdyby Lila miała dłuższe pazurki : )
moniś - 2012-03-17
Ale ja się boję a co trzeba zrobić jak się przetnie ten nerw ja się boję POMOCY!Mam wielkiego stracha chyba większego przed tym obcinaniem pazurków stresa mam ja niż Milka (mój królik)
Króliki to wspaniałe zwierzęta, łatwe do hodowli i opieki. Przy odrobinie staranności możesz hodować króliki w domu i...
Jak się opiekować królikiem?
Króliki to wspaniałe zwierzęta, łatwe do hodowli i...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub