Tutaj jesteś: Dziecko > Ciąża > Bliźniaki > Jak karmić piersią bliźniaki?
Jak karmić piersią bliźniaki?

Jak karmić piersią bliźniaki?

, specjalista Tipy.pl
 3.7/5 (7 ocen)
Oceń 
Prawdopodobnie już będąc w ciąży zastanawiasz się w jaki sposób będziesz karmić bliźniaki piersią. Oczywiście można to robić oddzielnie - karmić każde dziecko osobno, jednak możesz karmić je równocześnie. Jednak na początku, dopóki dzieci nie będą umiały same trzymać główki będzie potrzebna do pomocy osoba trzecia. Jednoczesne karmienie bliźniąt ma kilka zalet a najważniejszymi z nich są oszczędność czasu oraz nerwów spowodowanych płaczem niemowlęcia czekającego na swoją kolej karmienia. Poniżej przedstawiam pozycje, które można wykorzystać do jednoczesnego karmienia bliźniaków.
1

Pozycja klasyczna – bliźniaki ułożone na "krzyż".

Mama powinna siedzieć z wyprostowanymi plecami. Dla wygody warto podłożyć sobie poduszkę pod plecy. Nogi należy oprzeć na krześle.

Na kolana układamy dwie poduszki przeznaczone do karmienia bliźniąt. Jednego dzidziusia układamy na poduszce opierając jego główkę na przedramieniu, natomiast drugie układamy z drugiej strony kładąc jego główkę na drugim przedramieniu. Ciałka dzieci powinny stykać się z brzuszkiem mamy.

2

Pozycja "pod pachy"

Poduszki podkładamy sobie pod boki. Bierzemy jednego niemowlaka i układamy z jednego boku tak aby jego nóżki były skierowane do naszych pleców, zaś brzuszek do naszego boku. Dłońmi przytrzymujemy główkę i kark dziecka. Drugiego bliźniaka układamy w analogiczny sposób.

3

Jedno dziecko karmione z pozycji klasycznej, drugie spod pachy.

Karmiąc bliźniaki należy zmieniać piersi. Karmić każde z nich raz z jednej strony, raz z drugiej.

Jak nauczyć dziecko pić z butelki?
Jak odstawić roczne lub dwuletnie dziecko od karmienia piersią?
Jak przechowywać mleko odciągnięte z piersi?
Jak odciągać pokarm laktatorem?
Ostrzeżenia
  • Nie istnieje najlepsza czy najgorsza pozycja do karmienia bliźniaków. Musisz sama popróbować i sprawdzić co Tobie najbardziej odpowiada.
Wskazówki
  • Im więcej poduszek tym łatwiej będzie ci przytrzymać dzieci.
 3.7/5 (7 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Karmienie malucha piersią jest najlepszą metodą na zapewnienie noworodkowi wszystkiego, czego potrzeba mu w tym okresie...
Jak odstawić dziecko od karmienia piersią?
Karmienie malucha piersią jest najlepszą metodą na...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub