Tutaj jesteś: Dziecko > Nastolatki > Narkotyki > Jak rozpoznać czy dziecko bierze narkotyki?

Jak rozpoznać czy dziecko bierze narkotyki?

Stopień trudności: trudne
, ekspert Tipy.pl
 4.2/5 (6 ocen)
Oceń 
Okres dojrzewania to okres, w którym nastoletnie dzieci są pod dużym wpływem otoczenia, które niestety może prowadzić także do uzależnień od narkotyków. Jeżeli podejrzewasz, że twoje dziecko zażywa narkotyki, musisz zdziałać szybko. Wykorzystaj poniższe informacje, aby dowiedzieć się jak rozpoznać zachowanie po zażyciu środków odurzających.
Dobry kontakt z dzieckiem, Uważna obserwacja
1
Przyglądaj się czy nie ma zmiennych nastrojów. Jeżeli dziecko jest zamknięte w sobie, posępne może to oznaczać, że coś ukrywa. Nie pozwól aby się odsuwało od ciebie unikając rozmowy, konfrontacji. Postaraj zbliżyć się nawet bardziej niż dotychczas, zwiększając szansę na odkrycie "ukrywanej" tajemnicy.
2
Jeżeli twój nastolatek nagle stanie się skrępowany, niepewny siebie, zażenowany, to też może mieć związek z narkotykami. Spróbuj mu uświadomić, że nie ma czego się krępować i staraj się naprowadzić jego punkt widzenia na pozytywne tory.
3
Jeżeli dziecko nagle przestanie przebywać z dotychczasowymi przyjaciółmi, a nowych raczej rzadko przyprowadza do domu, to musisz mieć się na baczności. Aczkolwiek czasem może być na odwrót, że starzy przyjaciele wciągnęli się w narkotyki i dlatego twoje dziecko zmieniło towarzystwo. Bez względu na okoliczność, powinnaś przyjrzeć się bliżej znajomym dziecka i dowiedzieć się co jest powodem zmiany otoczenia.
Jak pomóc alkoholikowi?
Jak rozpoznać uzależnienie od kokainy?
8 powodów dla których warto skasować konto na Facebooku
Wpływ kofeiny na organizm człowieka
strona 1 z 2następna >
 4.2/5 (6 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (4)

Lady J. - 2011-09-20
Są testy, z którymi mogą powierzchnie (takie jak ubrania, torby, meble, itp.) być testowane na ślady narkotyków. Nie trzeba mieć próbke mozcu ... miałam podobny problem z moim chłopakiem, więc testowałem jego ubrania na ślady od narkotyków. Te powierzchniowy testy do identyfikacji narkotyków znalazłam w sklepie internetowym co się nazywa self-diagnostics czy coś takiego... tam można kupić wszystkie testy anonimowo.
Karolla - 2010-12-27

do korsarz: 1. ["Jeżeli dziecko jest zamknięte w sobie, posępne może to oznaczać, że coś ukrywa" - albo po prostu jest introwertykiem i nie ma potrzeby okazywania swoich uczuć całemu światu? ] - rodzice znają dziecko od urodzenia - gdyby było introwertykiem rodzice z pewnością pierwsi by wiedzieli o tym czy jest introwertykiem czy nie!

["Postaraj zbliżyć się nawet bardziej niż dotychczas" - i nastolatek chcący mieć choć trochę prywatności DOPIERO zacznie się buntować. ] - jeśli rodzice zbliżą się i pokażą dziecku miłość to raczej nie będzie powodu do buntu. Buntują się ci, którzy są w pewien sposób ograniczani.

""Jeżeli twój nastolatek nagle stanie się skrępowany, niepewny siebie, zażenowany, to też może mieć związek z narkotykami." - a z jakiego innego powodu miałby NAGLE zmieniać swój charakter? miałam koleżankę w klasie. Super dziewczyna, otwarta, miła, zawsze zagadała. Po wakacjach przyjachała całkiem odmieniona. Zamknięta w sobie, nieodzywała sie. okazało się, że poznała jakiś ludzi, wpadła w dragi a potem siedziała na odwyku DWA LATA.

korsarz - 2010-12-26
"Jeżeli dziecko jest zamknięte w sobie, posępne może to oznaczać, że coś ukrywa" - albo po prostu jest introwertykiem i nie ma potrzeby okazywania swoich uczuć całemu światu?
"Postaraj zbliżyć się nawet bardziej niż dotychczas" - i nastolatek chcący mieć choć trochę prywatności DOPIERO zacznie się buntować.
xx nn xx - 2010-04-06
Jak jeść mniej słodyczy?
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub