Tutaj jesteś: Sport i Fitness > Fitness > Cardio > Jak skakać na skakance?
Jak skakać na skakance?

Jak skakać na skakance?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 4.8/5 (9 ocen)
Oceń 
Skakanka przypomina nam dzieciństwo. Ale w rzeczywistości skakanka jest wspaniałym narzędziem do fitnessu. Dzięki niej można naprawdę stracić na wadze. Nie wystarczy jednak tylko po prostu skakać. Trzeba też wiedzieć jak to prawidłowo robić, aby nie zaszkodzić swojemu zdrowiu. Jest to fajna forma treningu ponieważ nie wymaga użycia skomplikowanego sprzętu, można z powodzeniem poskakać we własnym domu i już w dziesięć minut skakania można spalić od 100 do 160 kalorii. Skakankę można też wszędzie ze sobą zabrać, na przykład do parku lub gdy wybierasz się na wakacje. Poniżej znajdziecie podstawowe informacje dotyczące prawidłowego skakania na skakance.
1

Jaki rodzaj skakanki wybrać? Najlepszą skakanką dla osób początkujących będzie skakanka linkowa lub PCV. A to dlatego, że z powodzeniem można ich używać do prostych skoków i do opanowania podstawowych umiejętności jeśli chodzi o skakanie na skakance. Z kolei skakanka sznurkowa jest zbyt wątła. Nie nadaje się do dłuższego skakania, łatwo się niszczy. Poza tym, nie reaguje szybko na ruchy rąk. Trzeba się z nią trochę namęczyć. Skakanka rzemienna przeznaczona jest głównie dla sportowców. Są też skakanki obciążone. Bardzo dobre do kształtowania muskulatury. Trzeba jednak wiedzieć jak prawidłowo skakać na skakance, aby uniknąć kontuzji ramion.

2

Jak wybrać odpowiednią skakankę do wzrostu? Należy też pamiętać, że skakanki mają różną długość. Zawsze należy sprawdzić długość skakanki i odpowiednio dobrać ją do swojego wzrostu. Aby to zrobić, stań stopą na środku skakanki w obie dłonie chwytając jej rączki i pociągnij je do góry napinając skakankę. Skakanka będzie odpowiednia dla Ciebie, jeśli jej rączki będą sięgały Twoich pach.

Jak ćwiczyć na bieżni? 15-minutowy trening interwałowy
Jak ćwiczyć nogi na piłce gimnastycznej?
Jakie są ćwiczenia wzmacniające staw biodrowy?
30-minutowy trening kardio w domu
strona 1 z 3następna >
 4.8/5 (9 ocen)
Oceń 

  • Komentarze Tipy.pl (2)

vi - 2013-07-29
dzieki za wszystkie cwiczenia, dzisiaj juz cwiczylam ale jutro zastosuje kilka
zestawow. wszystko fajnie wyjasnione, dzieki
dad - 2011-09-08
Wreszcie coś konkretnego o nauce skakania na skakance.
Wielkie dzięki, bo bardzo mi to pomogło. Wiecie, że po 45 roku życia można się tego nauczyć ;)
Jak mieć płaski brzuch – ćwiczenia dla zaawansowanych.
Jeśli jesteś już na dość zaawansowanym poziomie...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub