Tutaj jesteś: Jedzenie i Picie > Dania Główne > Dania z wieprzowiny > Jak zrobić kartacze?
Jak zrobić kartacze?

Jak zrobić kartacze?

, specjalista Tipy.pl
 3.2/5 (322 ocen)
Oceń 
Pewnie zastanawiacie się co to są kartacze? Jest to regionalna potrawa wywodząca się z Podlasia. Wyglądem przypomina dużą pyzę jednak smakuje zupełnie inaczej. Chcecie żeby wasi znajomi z Podlasia poczuli się jak w domu? Zróbcie kartacze.
1kg zmielonej łopatki wieprzowej, 2,5kg surowych ziemniaków, 9 ugotowanych (obranych) ziemniaków, olej lub smalec, 20 dag boczku, 0,5 kg cebuli, majeranek, sól, pieprz, gaza lub kawałek szmatki
1
Obierz surowe ziemniaki, a następnie zetrzyj je na tarce lub zrób to przy pomocy robota kuchennego.
2
Starte ziemniaki wyciśnij przez gazę lub szmatkę. Sok powinien spływać do jednego naczynia po to żeby otrzymać krochmal. Po skończeniu tej czynności odstaw sok z ziemniaków na ok 15min.
3
Wyciśnięte ziemniaki włóż do oddzielnego garnka a następnie dodaj do nich 9 zmielonych, ugotowanych ziemniaków.
4
Weź wcześniej odstawione naczynie z sokiem i wylej go powoli. Na dnie naczynia pojawił się krochmal. Zbierz go i dodaj do masy ziemniaczanej. Dodaj szczyptę soli i wymieszaj.
5
Teraz czas na zrobienie farszu. Zetrzyj na tarce 1 cebulę i dodaj do mięsa. Dopraw to majerankiem, pieprzem i solą. Wymieszaj.
6
Kartacze formułuj na kształt lekko owalnej kulki. Najpierw ulep kulkę z farszu (wielkości piłki golfowej) a następnie oblep ją masą ziemniaczaną. W celu ułatwienia lepienia kartaczy możesz posypać ręce mąką ziemniaczaną.
7
Kartacze wrzuć powoli do gotującej się, osolonej wody. Gotuj przez ok 30 min lub dłużej. To zależy od grubości masy ziemniaczanej i farszu.
8
W tym momencie możesz przygotować zasmażkę. W tym celu pokrój cebulę i boczek. A następnie smaż na smalcu bądź oleju.
9
Kartacze należy podawać na ciepło polane zasmażką. Smacznego!
Jak zrobić białą kiełbasę?
Jak zrobić roladki wieprzowe z pieczarkami?
Jak zwijać gołąbki?
Jak zrobić gołąbki z ryżem i mięsem?
 3.2/5 (322 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (1)

misia - 2012-02-14
Mmmm... pychaa ! Właśnie zabieram się do roboty ;)
Gołąbki są typowym przykładem polskiego dania. Niech żałuje ten, kto nigdy nie miał odwagi lub sposobności skosztować...
Jak zrobić gołąbki?
Gołąbki są typowym przykładem polskiego dania. Niech żałuje ten, kto nigdy nie...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub