Tutaj jesteś: Jedzenie i Picie > Dania Główne > Dania z wieprzowiny > Jak zrobić kartacze?
Jak zrobić kartacze?

Jak zrobić kartacze?

, specjalista Tipy.pl
 3.2/5 (322 ocen)
Oceń 
Pewnie zastanawiacie się co to są kartacze? Jest to regionalna potrawa wywodząca się z Podlasia. Wyglądem przypomina dużą pyzę jednak smakuje zupełnie inaczej. Chcecie żeby wasi znajomi z Podlasia poczuli się jak w domu? Zróbcie kartacze.
1kg zmielonej łopatki wieprzowej, 2,5kg surowych ziemniaków, 9 ugotowanych (obranych) ziemniaków, olej lub smalec, 20 dag boczku, 0,5 kg cebuli, majeranek, sól, pieprz, gaza lub kawałek szmatki
1
Obierz surowe ziemniaki, a następnie zetrzyj je na tarce lub zrób to przy pomocy robota kuchennego.
2
Starte ziemniaki wyciśnij przez gazę lub szmatkę. Sok powinien spływać do jednego naczynia po to żeby otrzymać krochmal. Po skończeniu tej czynności odstaw sok z ziemniaków na ok 15min.
3
Wyciśnięte ziemniaki włóż do oddzielnego garnka a następnie dodaj do nich 9 zmielonych, ugotowanych ziemniaków.
4
Weź wcześniej odstawione naczynie z sokiem i wylej go powoli. Na dnie naczynia pojawił się krochmal. Zbierz go i dodaj do masy ziemniaczanej. Dodaj szczyptę soli i wymieszaj.
5
Teraz czas na zrobienie farszu. Zetrzyj na tarce 1 cebulę i dodaj do mięsa. Dopraw to majerankiem, pieprzem i solą. Wymieszaj.
6
Kartacze formułuj na kształt lekko owalnej kulki. Najpierw ulep kulkę z farszu (wielkości piłki golfowej) a następnie oblep ją masą ziemniaczaną. W celu ułatwienia lepienia kartaczy możesz posypać ręce mąką ziemniaczaną.
7
Kartacze wrzuć powoli do gotującej się, osolonej wody. Gotuj przez ok 30 min lub dłużej. To zależy od grubości masy ziemniaczanej i farszu.
8
W tym momencie możesz przygotować zasmażkę. W tym celu pokrój cebulę i boczek. A następnie smaż na smalcu bądź oleju.
9
Kartacze należy podawać na ciepło polane zasmażką. Smacznego!
Jak zwijać gołąbki?
Jak zrobić roladki wieprzowe z pieczarkami?
Jak zrobić kotlety mielone z łopatki wieprzowej?
Jak wybrać patelnię? cz. 1
Przeczytaj teraz: Jak zrobić bigos?
 3.2/5 (322 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (1)

misia - 2012-02-14
Mmmm... pychaa ! Właśnie zabieram się do roboty ;)
Poniżej przedstawiam przepis na żeberka z piekarnika, jednak jeśli chcesz, to możesz je również położyć na grilla -...
Jak zrobić żeberka w piekarniku?
Poniżej przedstawiam przepis na żeberka z piekarnika...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub