Tutaj jesteś: Jedzenie i Picie > Dania Główne > Szybkie i proste dania > Jak ułożyć jadłospis na przyjęcie?
Jak ułożyć jadłospis na przyjęcie?

Jak ułożyć jadłospis na przyjęcie?

, specjalista Tipy.pl
 1.2/5 (230 ocen)
Oceń 
Zastanawiasz się jak się zabrać do ułożenia jadłospisu na planowane przyjęcie? Nie wiesz na co należy zwrócić uwagę, aby stół wyglądał elegancko, a przyjęcie przebiegało w miłej atmosferze? Jakie danie powinny się znaleźć na stole? Poniżej podajemy krok po kroku wskazówki dotyczące układania jadłospisu.
1
Atrakcyjność przyjęcia nie polega na podaniu dużej ilości potraw i napojów, zwłaszcza wymyślnych. Objadanie się do przesytu może spowodować ospałość, nie sprzyja prowadzeniu rozmów i dobrej zabawie. Ponadto, nadmiar jedzenia i trunków naraża gospodarzy na zbytnie koszty i spory wysiłek. Zdarza się też, że na przyjęciu zostaje dużo potraw, które potem gospodarze muszą zjadać "na siłę", aby się nie zmarnowały.
2
Istotną sprawą jest strona finansowa przyjęcia. Przed przystąpieniem do planowania jadłospisu trzeba przynajmniej orientacyjnie ustalić wielkość kwoty przeznaczonej na przyjęcie, a później dostosować do tego rodzaje potraw i napojów.
3
Chociaż przyjęła się pewna swoboda w doborze potraw, to jednak charakter posiłku powinien być dostosowany do pory przyjęcia, tzn. przypominać posiłek codzienny spożywany o tej samej porze, np. nie będzie właściwe przyjęcie "na słodko" w porze obiadowej.
4
W skład obiadu, kolacji mogą wchodzić następujące rodzaje potraw: przekąski zimne, przekąski gorące, zupa, danie gorące "główne", deser, ciasta oraz napoje, owoce i słodycze. Potrawy podaje się w takiej kolejności, w jakiej zostały wyżej wymienione, a jeżeli w jadłospisie nie przewidziano którejś z nich, to kolejność podawania pozostaje bez zmian.
Jak dobierać napoje do poszczególnych potraw?
Jak zrobić poncz w arbuzie?
Jak sprawić, aby ślub był wyjątkowy?
Jak zorganizować przyjęcie zaręczynowe?
strona 1 z 2następna >
 1.2/5 (230 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (2)

sz - 2012-04-25
Najpierw rybne, potem mięsne.
Adrzej - 2012-02-23
Nie komentuje.Chcialbym wiedziec jaka kolejnosc zimnych przekasek rybnen miesne ?
Układając codzienny jadłospis często zapominamy o podstawowych zasadach żywienia. Nic zresztą dziwnego, jesteśmy...
O czym należy pamiętać układając codzienny jadłospis?
Układając codzienny jadłospis często zapominamy o...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub