Tutaj jesteś: Sport i Fitness > Sporty > Sporty Zimowe > Nauka jazdy na łyżwach
Nauka jazdy na łyżwach

Nauka jazdy na łyżwach

, specjalista Tipy.pl
 4/5 (12 ocen)
Oceń 
Aby nauczyć się jeździć na łyżwach trzeba pamiętać o kilku rzeczach. Nie da się tak po prostu założyć łyżew, wejść na lód i jeździć. Oto kilka porad dotyczących pierwszych doświadczeń z łyżwami. Pamiętaj, żeby nie poddawać się od razu. Zawsze trzeba się wszystkiego nauczyć. Zatem wkroczmy na lodowiska, zanim nadejdzie wiosna.
1
Zanim wyjdziesz na lodowisko upewnij się, że Twoje łyżwy są dobrze dopasowane do rozmiaru stopy. Dokładne zawiązanie łyżew do stopy jest równie istotne. Noga nie powinna uciekać z łyżwy i w niej 'latać'. Powinna dobrze opinać stopę i kostkę.
2
Dobrze też dobrać odpowiedni rodzaj łyżew. Mówi się, że dla początkujących najlepsze będą łyżwy do jazdy figurowej. Posiadają one z przodu płozy ząbki, które mogą być bardzo pomocne przy podnoszeniu się i zatrzymywaniu. Dodatkowo wysoki but chroni kostkę. Jednak wspomniane ząbki mają swoje minusy. Początkujący łyżwiarz może się na nich potykać, a co za tym idzie przewracać.
Możemy też zdecydować się na łyżwy hokejowe. Są one węższe i krótsze niż poprzednio wspomniane figurówki. W hokejówkach płozy nie mają czubków. Dlatego też wbrew powszechnej opinii bardzo dużo początkujących łyżwiarzy decyduje się właśnie na ten rodzaj łyżew. Można na nich też dużo szybciej jeździć - ale najpierw trzeba się nauczyć oczywiście, co na hokejówkach naprawdę powinno pójść najszybciej. Dla osób rozpoczynających dopiero swoją przygodę z łyżwami polecam więc właśnie ten rodzaj łyżew. Są też łyżwy do jazdy szybkiej, tzw. panczeny. Ale są one przeznaczone tylko dla wprawionych łyżwiarzy.
Jak pływać kraulem?
Jak uniknąć otarć i pęcherzy podczas biegania?
Prawa czy lewa noga z przodu deski? Regular czy Goofy?
Jakie są ćwiczenia przygotowujące do gry w koszykówkę?
strona 1 z 3następna >
Przeczytaj teraz: Jaki kask na snowboard?
 4/5 (12 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (5)

lazy - 2014-02-05
Ciekawe co było jak Cię puściła!?
Eliza - 2014-02-02
Ja dzisiaj byłam na łyżwach. wcale nawet nie umiałam ustać .Cały czas się przewracałam . Może ktoś doradzi jak się nauczyć jeździć
Iwuś - 2013-01-30
byłam dziś na łyżwach, tragedia.... ale zarazem ubaw po pachy, zwłaszcza dla obserwujacych i wprawionych łyżwiarzy...
zigitrn - 2013-01-22
Zasada taka sama jak na rolkach, wystarczy trzymać pion i się odpychać
Martiś - 2012-02-02
To nie prawda , że się nie da wejść na lud i jeździć !
Ja byłam dzisiaj pierwszy raz na lodowisku i weszłam na lód i koleżanka chwyciła mnie za rękę i sobie jechałam !
Byłam pewna siebie i wiedziałam , że jazda na łyżwach nie jest taka trudna . Miałam rację !
Zima to czas, kiedy większość z nas gwałtownie przybiera na wadze. Spowodowane jest to głównie przez siedzący tryb...
Jak jeździć na rowerze podczas zimy?
Zima to czas, kiedy większość z nas gwałtownie przybiera...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub