Tutaj jesteś: Sport i Fitness > Sporty > Sporty Zimowe > Nauka jazdy na łyżwach
Nauka jazdy na łyżwach

Nauka jazdy na łyżwach

, specjalista Tipy.pl
 4/5 (12 ocen)
Oceń 
Aby nauczyć się jeździć na łyżwach trzeba pamiętać o kilku rzeczach. Nie da się tak po prostu założyć łyżew, wejść na lód i jeździć. Oto kilka porad dotyczących pierwszych doświadczeń z łyżwami. Pamiętaj, żeby nie poddawać się od razu. Zawsze trzeba się wszystkiego nauczyć. Zatem wkroczmy na lodowiska, zanim nadejdzie wiosna.
1
Zanim wyjdziesz na lodowisko upewnij się, że Twoje łyżwy są dobrze dopasowane do rozmiaru stopy. Dokładne zawiązanie łyżew do stopy jest równie istotne. Noga nie powinna uciekać z łyżwy i w niej 'latać'. Powinna dobrze opinać stopę i kostkę.
2
Dobrze też dobrać odpowiedni rodzaj łyżew. Mówi się, że dla początkujących najlepsze będą łyżwy do jazdy figurowej. Posiadają one z przodu płozy ząbki, które mogą być bardzo pomocne przy podnoszeniu się i zatrzymywaniu. Dodatkowo wysoki but chroni kostkę. Jednak wspomniane ząbki mają swoje minusy. Początkujący łyżwiarz może się na nich potykać, a co za tym idzie przewracać.
Możemy też zdecydować się na łyżwy hokejowe. Są one węższe i krótsze niż poprzednio wspomniane figurówki. W hokejówkach płozy nie mają czubków. Dlatego też wbrew powszechnej opinii bardzo dużo początkujących łyżwiarzy decyduje się właśnie na ten rodzaj łyżew. Można na nich też dużo szybciej jeździć - ale najpierw trzeba się nauczyć oczywiście, co na hokejówkach naprawdę powinno pójść najszybciej. Dla osób rozpoczynających dopiero swoją przygodę z łyżwami polecam więc właśnie ten rodzaj łyżew. Są też łyżwy do jazdy szybkiej, tzw. panczeny. Ale są one przeznaczone tylko dla wprawionych łyżwiarzy.
Jak zrobić Crazy na rolkach? Nauka trików Freestyle Slalom.
Jak nauczyć się jazdy na waveboardzie?
Jak wybrać rakietę tenisową?
Jak używać wyciągu krzesełkowego?
strona 1 z 3następna >
Przeczytaj teraz: Jaki kask na snowboard?
 4/5 (12 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (5)

lazy - 2014-02-05
Ciekawe co było jak Cię puściła!?
Eliza - 2014-02-02
Ja dzisiaj byłam na łyżwach. wcale nawet nie umiałam ustać .Cały czas się przewracałam . Może ktoś doradzi jak się nauczyć jeździć
Iwuś - 2013-01-30
byłam dziś na łyżwach, tragedia.... ale zarazem ubaw po pachy, zwłaszcza dla obserwujacych i wprawionych łyżwiarzy...
zigitrn - 2013-01-22
Zasada taka sama jak na rolkach, wystarczy trzymać pion i się odpychać
Martiś - 2012-02-02
To nie prawda , że się nie da wejść na lud i jeździć !
Ja byłam dzisiaj pierwszy raz na lodowisku i weszłam na lód i koleżanka chwyciła mnie za rękę i sobie jechałam !
Byłam pewna siebie i wiedziałam , że jazda na łyżwach nie jest taka trudna . Miałam rację !
Aby w pełni korzystać ze uroków swoich ulubionych sportów zimowych, należy się do nich odpowiednio przygotować....
Jak przygotować się do sezonu narciarskiego?
Aby w pełni korzystać ze uroków swoich ulubionych sportów...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub