Tutaj jesteś: Zwierzęta > Psy > Tresura Psów > Jak nauczyć psa komendy "siad"?
Jak nauczyć psa komendy "siad"?

Jak nauczyć psa komendy "siad"?

, specjalista Tipy.pl
 4.8/5 (186 ocen)
Oceń 
Nauka komend oraz posłuszeństwa wymaga poświęcenia sporo czasu. Niektóre psy uczą się wolno a inne stosunkowo szybko. Poniżej znajdziesz instrukcję, która pomoże ci nauczyć Twojego psa reagować na komendę "siad".
ulubione przysmaki dla psa.
1
Nie zaczynaj treningu gdy twój pies jest śpiący lub w złym humorze. Najlepszą porą będzie czas po spacerze tuż przed posiłkiem. Trenuj go w wybranym miejscu przez 2-5 minut. Młody pies dłużej nie będzie umiał skupić uwagi na komendzie. Powtarzaj tę czynność kilka razy dziennie.
2
Przygotuj przekąski w zasuwanej torbie. Powinny one być malutkie, więc połam je na małe kawałeczki. Nie potrzeba wielkich przysmaków podawanych w ramach wynagrodzenia. Mają one być symboliczne. Możesz przygotować różne smaki. Przygotuj się na spędzanie czasu z ową torbą przez najbliższe kilka dni. Nie zapominaj o ich przechowywaniu w lodówce, pomiędzy kolejnymi "lekcjami".
3
Wyjmij z torby jeden lub dwa kawałki, torbę odstaw na stół. Pokaż psu jego łakocie, daj mu je powąchać, ale nie pozwól mu wyrwać ci je z ręki.
4
Przytrzymuj przysmak tuż na głową psa, tak, aby mógł go widzieć i czuć jego zapach. Samoczynnie będzie on go chciał dostać i będzie opuszczał tylną część tułowia do siadu. Gdy już będzie prawie w siedzącej pozycji, powiedz mu siad, gdy to uczyni daj mu przysmak i bardzo go pochwal, że ładnie usiadł itd.
Jak rozpoznać chorobę oczu u psa?
Jak postępować w przypadku zadławienia psa?
Jaką rasę psa wybrać?
Jak oduczyć szczeniaka załatwiania się w domu?
Wskazówki
  • częste, ale krótkie sesje treningowe są najlepsze dla psa,
  • pamiętaj o pochwałach i uśmiechu, które zachęca psa do wykonywania komend razem z odpowiednim tonem głosu i gestykulacji ręką.
  • Nie ucz psa na siłę, tym sposobem niewiele osiągniesz.
strona 1 z 2następna >
Przeczytaj teraz: Jak nauczyć psa siadać?
 4.8/5 (186 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (17)

grazyna2 - 2013-04-17
konsekwencja i powtarzalność, a potem nagroda - tak postępuj
YorkshireNala - 2013-01-26
Super! Dzięki za pomoc ! Nala ma niedługo pokaz i nie umie siadu! Z twoją pomocą będzie to łatwiejsze!:) Nala umie tylko "hop!" i "leżeć" : ( A siadu ją uczę...DZIĘKI !!!!
majkaku.95 - 2012-12-07

Nie będę oryginalna, ale najlepszym sposobem na nauczenie psa komendy "siad" jest nagradzanie go przysmakami za każdym razem, kiedy podoła zadaniu. Pierwsze kilka razy możemy mu pomóc zrozumieć o co nam chodzi, pokazując ręką, żeby usiadł, np. klepiąc go po pleckach. Każdy psi łasuch powinien w mig załapać czego od niego chcemy :).

Bodzio - 2012-11-09
mój pies ma 5 miesięcy- mastif tybetański--> Aslan ; ) Wieć jego nie da się nic nauczyć, gdy mnie widzi ty tylko podniega skacze po nie i gryzie( nie boli, ale on sie swietnie bawi) podgryza mi skore, czasem zaboli ; p i ja mu mówie siad, to on bardziej gryzie -.- kiedy widzi kielbaske:D albo coś smacznego, uspokaja się i czeka aż mu dam, albo chodzi koło mnie i chce mi sam ją zabrać, jak ja się schylam zeby powiedziec daj lape lub coś on tylko wącha mi ręke gdzie mam przysmak... CO PORADZICIE on bedzie ważyl 90kg musze go jakos zaczac kontrolowac;p
doglover - 2012-08-21
Jutro zacznę uczyć mojego psa tej komendy. Mam nadzieję że mi się uda. Mam o tyle łatwo że pies lubi "gryźć" moją dłoń(oczywiście w ramach zabawy - bez robienia krzywdy) więc może smakołyk nie będzie potrzebny bo dla samej ręki skoczyłby w ogień :)
JAAA545454 - 2012-03-02
Super! Moja sunia dzięki temu w kilka minut opanowała tę komendę :) Na początku było trudno, a potem już z górki... 10 minut wystarczyło :)
czrombs2009 - 2011-08-06
do sznapci : Tak młody pies jest rozkojarzony i sam decyduje co robi.Próbuj uczyć go więcej ale z uśmiechem !
blondi - 2011-06-30
mój pies ma 3 albo 4 tygodnie i chcę go naucyć komędy siad ale się nie da nie wiem dlaczego dale mu powąchaci jego ulubiony smakołyk i nawet tą sztuczę z karmą co najpierw karmę się pszystawia do mordy a piźniej do tyłka i nic ludzie pomuszcie jak go mam nauczyci psa komędy śad
Sznapsi - 2011-01-10

Ceny szkoleń psów są zróżnicowane i wynoszą ok - Praca grupowa około 100 zł za 4 spotkania (12h), koszt treningu indywidualnego wynosi 70 zł /godz. Wpisz sobie najlepiej w Google "szkoła psów nazwa twojego miasta".

Sznapsi - 2011-01-10

10 najmądrzejszych psów wg Stanley'a Coren'a: Psycholog ten opracował listę dziesięciu najmądrzejszych ras psów. Razem z innymi naukowcami zrobił serię testów na prawie wszystkich rasach pod kątem inteligencji, stosunku do człowieka, posłuszeństwa, szybkości tresury itp. Wg tych badań najmądrzejsze psy to:

1. Border Collie – inteligentny, szybko się uczy, posłuszny, lubi współpracę z człowiekiem.

2. Pudel – wesoły, pełny energii, ciekawski pies uwielbiający człowieka. Lubi się bawić, słucha się człowieka, można go szybko ułożyć.

3. Owczarek niemiecki – bardzo inteligentny, doskonały pies użytkowy (do pracy w policji, ratownictwie, urzędach celnych), lubi pracować i szybko się uczy.

4. Golden Retriever – świetny pies do domu, łagodny.

5. Doberman – dobrze traktowany nie będzie agresywny, radosny, kocha swojego pana, ufny, posłuszny i nie sprawia kłopotów.

6. Owczarek szetlandzki – świetnie pilnuje domu, odważny, lubi wyzwania, można mu zaufać, wesoły, kocha dzieci, szybko się uczy.

7. Labrador Retriever – ten piesek lubi się bawić i uczyć, lubi współpracować z ludźmi, słucha się, jest idealny dla małych dzieci.

8. Papillon – wrażliwy, mądry, szybko się uczy, lubi się bawić, ma dużo energii.

9. Rottweiler – inteligentny, mądry i posłuszny. Zawsze czujny, w stosunku do domowników przyjazny i ufny, w stosunku do obcych zachowuje rezerwę. Łatwo się go szkoli.

10. Australian Cattle Dog – spokojny, rozsądny, zrównoważony temperament, można mu zaufać, przyjazny w stosunku do ludzi i innych zwierząt.

kasienkaj11 - 2011-01-07
a ktore psy szybko sie ucza tresur?
kasienkaj11 - 2011-01-07
a ile kosztuje tresura psa?? ja nigdy nie uderze zwierzaka .... ;)
Sznapsi - 2011-01-07

do kasia: tresurę owczarka niemieckiego możesz zacząć już jak piesek będzie mieć 2 miesiące. Tresura powinna być w formie zabawy i łagodna (bez krzyków, kar, szarpania, ciągnięcia, kolczatek i innego stresu). Musisz dawać pieskowi nagrody jak mu się coś uda (nie zwykłą karmę tylko smakołykami psimi). Do szkółki można zapisać psa jak będzie mieć około 1 roku.

kasia - 2011-01-06
hej! chcem miec psa owczarka niemieckiego i czy on tez sie uczy tak szybko jak inne psy.. ?? lepiej jak bedzie malutki czy jak juz duzy uczyc go tej komendy.. ? prosze odpowiedzcie mi ;)
kasienkaj11 - 2011-01-06
nie długo bede miec owczarka niemieckiego... i chciała bym go nauczyc tej sztuczki ale nie wiem kiedy mam to zrobic? czy jak bedzie mały czy duzy? i czy tez sie szybko uczy tak jak inne psy... ?
Czy twój pies potrafi już podnosić z ziemi i podawać przedmioty które ci upadły? Jeśli nie to najwyższa pora go tego...
Jak nauczyć psa podnoszenia przedmiotów z ziemi?
Czy twój pies potrafi już podnosić z ziemi i podawać...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub