Tutaj jesteś: Dom i Ogród > Meble > Sypialnie > Jak ozdobić komodę metodą decoupage?
Jak ozdobić komodę metodą decoupage?

Jak ozdobić komodę metodą decoupage?

, specjalista Tipy.pl
 3.8/5 (6 ocen)
Oceń 
Decoupage to wyjątkowa sztuka. To co wydaje się być namalowanym, w rzeczywistości przyklejone jest na daną powierzchnię. W efekcie nawet niepozorny mebel staje się odważny i nowoczesny. Możemy ozdobić go liśćmi, kwiatami i owocami krzewów. Od ciebie zależy, jakiej wielkości mebel zdecydujesz ozdobić, może to być duża szafa jak i mały stylowy kredens. Przekonasz się wówczas, że nawet stary zapomniany mebel być teraz w centrum zainteresowania.
Papier ścierny, Pędzle, Papier ozdobny, Taśma maskująca, Wydruki z roślinnymi motywami, Masa uszczelniająco-klejąca na bazie wody (do kupienia w sklepie budowlanym), Ołówek, Linijka, Nóż, Taśma dwustronna, Wałek do malowania, Lakier na bazie wody (do kupienia tutaj), Klej na bazie wody (do kupienia tutaj), Ekierka, Wiertarka, Ozdobne klamki i okucia
1

Przygotowanie papieru.

Papier ozdobny przyklej do płaskiej powierzchni, na której będziesz pracować. Przy pomocy taśmy maskującej przymocuj do niego szablony w kształcie roślinnych motywów. Aby usztywnić wydruki, pokryj wszystkie ich boki masą uszczelniająco-klejącą. Poczekaj aż uszczelniacz wyschnie, postępuj zgodnie z zaleceniami producenta.

2

Przytnij wydruki do odpowiedniej wielkości.

Przy użyciu ołówka i linijki stwórz na ozdobnym papierze szablon przedniej części szuflady. Pozwoli to określić ile odbitek będziesz potrzebować i jakiej wielkości powinny one być. Wytnij jedną cześć szablonu szuflady, aby wykorzystać go jako przewodnik co do wielkości odbitek. Wytnij wzór wzdłuż narysowanych ołówkiem linii, z jednej strony zostaw około 3 mm papieru więcej, aby wydruki nieznacznie na siebie zachodziły. Połóż szablon na górze wydruku i zaznacz rogi. Przytnij wydruki do odpowiedniej wielkości przy użyciu noża i linijki.

3
decoupage na meblach

Zaplanuj swój projekt.

Na odwrocie wydruku umieść dwustronną taśmę klejącą. Przyłóż swój projekt do komody, od czasu do czasu cofnij się i zobacz jak to wygląda z pewnej odległości. Dla równowagi możesz na przemian dodawać zdjęcia z cieńszymi liśćmi i gęstszymi. Gdy zakończysz już planowanie, zanim jeszcze nałożysz klej wyjmij szuflady z komody.

4

Przyklej motywy.

Całą tylną stronę wydruku pokryj klejącą pastą na bazie wody. Szybko przyłóż go do górnej krawędzi frontu szuflady, a następnie przy pomocy wałka usuń pęcherzyki powietrza. Teraz powtórz czynność na drugim końcu, a później na środku. W razie potrzeby całość wygładź wałkiem. Pozostaw komodę na noc, aż klej całkowicie wyschnie. Następnego dnia polakieruj szuflady.

5

Wymiana okuć i klamek.

Po całkowitym wyschnięciu lakieru możesz zastąpić stare klamki i okucia nowymi. Określ ich położenie i delikatnie zaznacz za pomocą ołówka i ekierki. W razie potrzeby wywierć nowe otwory, a następnie przykręć nowe klamki.

Jak odnowić meble sosnowe?
Jak odnowić starą komodę?
Jak pomysłowo odnowić plastikowe krzesło?
Jak odnowić regał?
 3.8/5 (6 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (1)

Ja - 2013-04-29
"klejącą pastą na bazie wody" - czyli chodzi o klej do drewna i papieru na bazie wody? Typu wikol czy inny?
Niezależnie od tego, czy chcesz wytapetować jedną ścianę, czy okleić tapetą cały dom, zawsze zdarzy się tak, że...
Jak wykorzystać resztki tapety?
Niezależnie od tego, czy chcesz wytapetować jedną ścianę...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub