Tutaj jesteś: Finanse Osobiste > Zarządzanie Majątkiem > Zakupy i Oszczędność > Jak oszczędzać gaz?
Jak oszczędzać gaz?

Jak oszczędzać gaz?

, specjalista Tipy.pl
 4.9/5 (200 ocen)
Oceń 
Rachunki za gaz potrafią spędzić sen z powiek niejednemu z nas. Jak tu oszczędzać na wakacje, kiedy pieniądze niemalże rozpływają się w powietrzu? Nie każdy wie, że istnieją sposoby, które pomogą nam zmniejszyć zużycie gazu, a co za tym idzie wysokość rachunków. Nie ulega wątpliwości, że nie wszystkim przypadną do gustu moje metody, ale możecie być pewni, że przy odrobinie determinacji można zdziałać cuda. Poniżej znajdziecie proste wskazówki, które pomogą wam w rozwiązaniu tego problemu.
1
Łazienka

Masz piecyk ze świecą? Zawsze ją gaś, wbrew pozorom zużywa znaczące ilości gazu. Niby nie wiele, ale dzień i noc bez przerwy, więc się uzbiera.

Myjesz często ręce? Nalej wody do miski i wstaw ją do wanny, tam możesz się chlapać ile chcesz, potem szybciutko spłuczesz ręce pod bieżącą wodą.

Myjesz włosy? Namocz je i zakręć wodę, wtedy spokojnie nakładasz szampon, rozprowadzasz go po włosach, wmasowujesz. Następnie włączasz wodę, szybko spłukujesz szampon i zamykasz dopływ.

Bierzesz prysznic? Postępuj jak z włosami. Ciepła woda ma się lać na ciebie a nie obok ciebie, jak robisz coś innego.

Kąpiesz się w wannie? Mierz temperaturę nalewanej wody termometrem. Zbyt ciepła podgrzana dużą ilością gazu, wymaga ostudzenia poprzez zmieszanie z zimną albo odczekanie, aż wystygnie. Zbyt chłodna wymaga dogrzania a aby dolać gorącej trzeba upuścić trochę tej ciepłej, podgrzanej za mało.
2
Gotowanie

Nie gotuj godzinami, rozgotowane jedzenie jest nie smaczne i nie zdrowe (obróbka cieplna niszczy sporą ilość witamin).

Kup garnki z grubszym dnem, szybko zagotuj potrawę wykorzystując max możliwości palnika a po zagotowaniu gotuj na maleńkim gazie, który się "ledwie tli" - pojemność cieplna grubszego dna garnka pozwoli dogotować ci danie na małym ogniu.

Zmień przyzwyczajenia – gotuj na parze, jedzenie jest smaczne, dużo zdrowsze a garnek do gotowania na parze jest wielopoziomowy i za jednym razem ugotujesz kilka potraw.

Gotuj wodę w takiej ilości jaką potrzebujesz a nie 4 x więcej na wszelki wypadek. Wtedy zużyjesz 4 x mniej gazu a gorącej wody i tak wykorzystasz tyle ile potrzebujesz a reszta wystygnie...

Gotuj pod przykryciem !
Jak oszczędzać energię elektryczną?
Jak oszczędzać jedzenie?
Jak zmniejszyć koszty ogrzewania?
Jak zaoszczędzić pieniądze podczas zakupów w supermarkecie?
strona 1 z 2następna >
 4.9/5 (200 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (5)

xyz - 2011-07-19
Śmieszne te Twoje rady. Podam przykład z praktyki: mam junkersa i palnik w kuchni gazowy (2 źródła zużycia gazu). Gotuje i używam gaz normalnie. Struktura rachunku za 2 miesiące: za zużyty gaz 20zł + 8 opłaty zmiennej. Za opłaty stałe, niezależne od ilości zużytego gazu łącznie 48zł. Jak łatwo zauważyć opłaty wynikające z samego faktu posiadania urządzeń (pomijając zużycie faktyczne) są najwyższe. Wprowadzając w życie Twoje rady, mógłbym maxymalnie zmniejszyć koszty o jakieś 5-8zł / 2 miesiące jednocześnie mocno zmniejszając komfort własny. Jakoś mi się to nie opłaca...
facet - 2011-02-01
Nie ma sensu stosowanie roznych temperatur na rozne pory dnia. Jak mieszkanie/dom jest DOBRZE ocieplone to nagrzane do 22 stopni nawet przy calkowitym odcieciu gazu przez 12 gdzin nie wychlodzi sie wiecej jak jeden, dwa stopnie chocby na dworze byl mroz -15. A jak przyjdzie czas temperatury cieplejszej to piec bedzie muial podniesc ja o np ten 1 czy dwa stopnie co zuzyje wiecej gazu niz podtrzymywanie juz istniejacej temperatury przez 12 godzin.
xyz - 2010-03-31
Dzięki Piotr. Powinieneś zostać doradcą.
Mordimer - 2009-11-29
Po co ten sarkazm, Piotrze???
Piotr - 2009-07-12
Do punktu czwartego dodałbym: W domu załóż czapkę na uszy tzw. uszatkę oraz rękawice narciarskie. Zawsze możesz je zdjąć przed myciem. A jeżeli sobie pozwolisz na jednorazowy wydatek i kupisz kożuch, to wówczas nosząc go zaoszczędzisz jeszcze więcej. A za oszczędności kup sobie ciepłe kalesony (najlepiej 2 pary)i w nocy wyłącz wszystkie źródła ciepła. Rano się rozgrzejesz uprawiając intensywną gimnastykę, co ci wyjdzie na zdrowie. Jeżeli dnia poprzedniego herbatę wlejesz do termosu, to nie będziesz musiał rano używać kuchenki gazowej. Kolejne oszczędność. Obiad zjedz w barze mlecznym i nie gotuj w domu. A kolacji najlepiej nie jedz (tak radzą dietetycy). W ten sposób w zasadzie możesz w ogóle wyłączyć gaz, bo po co ci on?
Czy nie chciałbyś zaoszczędzić trochę pieniędzy na zużyciu wody? Często nie zdajemy sobie sprawy z ilości wody jaką...
Jak oszczędzać wodę?
Czy nie chciałbyś zaoszczędzić trochę pieniędzy na zużyciu wody? Często nie zdajemy...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub