Tutaj jesteś: Dom i Ogród > Ogrody > Podstawy Ogrodnictwa > Jak pielęgnować drzewko bonsai?
Jak pielęgnować drzewko bonsai?

Jak pielęgnować drzewko bonsai?

Stopień trudności: trudne
, specjalista Tipy.pl
 3.3/5 (284 ocen)
Oceń 
Bonsai to wywodząca się z Chin sztuka miniaturyzacji drzew. Hodowla drzewek bonsai jest trudna oraz wymagająca sporej dawki cierpliwości. Jednak warto poświęcić odrobinę swojego cennego czasu, ponieważ efekt końcowy jest zaskakujący. Żeby drzewko wyglądało ładnie i miało odpowiedni kształt nie możemy zapominać o jego przycinaniu i wykonywaniu innych ważnych czynności. Poniżej znajdziecie wskazówki, które rozwieją wszystkie wasze wątpliwości dotyczące pielęgnacji drzewek bonsai.
1
Jak podlewać bonsai?

Drzewka bonsai wymagają ciągłego utrzymywania wilgotnej gleby. Z tego powodu jednym z lepszych sposobów na jej utrzymanie jest zasadzanie w doniczce mchu. Mech zapobiegnie nadmiernemu parowaniu wody z ziemi.

Drzewko należy podlewać raz dziennie, odstaną wodą o temperaturze pokojowej. Podczas upałów bonsai podlewamy 2 razy dziennie.
2
Jaki nawóz dla bonsai?

Drzewka bonsai hodowane są w płytkich donicach co powoduje, że roślina szybko zużywa naturalne nawozy zawarte w ziemi. Powinniśmy się zaopatrzyć w nawóz przeznaczony dla konkretnego gatunku drzewka. Glebę należy nawozić często, szczególnie wiosną, jednak znacznie rozcieńczonym preparatem. Iglaki nawozimy do końca listopada natomiast rośliny liściaste do czasu kiedy zaczną żółknąć im liście. Można stosować preparaty zarówno organiczne jak też mineralne.
3
Przesadzanie bonsai

Drzewka bonsai należy przesadzać w zależności od jego wieku oraz rodzaju. Młode drzewka przesadzamy co dwa lata, starsze liściaste co trzy natomiast starsze iglaste co pięć lat. Przesadzanie bonsai należy rozpocząć wiosną (marzec, kwiecień).
Jak pozbyć się kotów z ogrodu?
Jak sadzić słonecznik?
Jak sadzić frezję?
Jak suszyć lawendę?
strona 1 z 2następna >
Przeczytaj teraz: Jak przycinać bonsai?
 3.3/5 (284 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (21)

ANia - 2013-04-03
witam dostałam dziś kwiata bonżaj ale nie wiem jak się z nim rozchodzić proszę bardzo o pomoc trzymam je w ciemny miejscu tam gdzie żadką jest słońce czy to dobrze i jak je podlewać żeby urosło na piękne drzewko :)
kamil - 2011-08-01
czy bonsaia w gruncie trzeba traktowac tak jak te w doniczce czy ma odmienne wymagania??
Kasia - 2011-06-25

Witam! mam pytanie. Co mam zrobić gdy drzewko mi uschło?? kilka miesięcy temu listki zaczęły usychać i opadać... w końcu opadły wszystkie;( nie wiem czy dobrze zrobiłam, ale obcięłam wyschnięte gałązki , po jakimś czasie wyrosły 3 nowe ale po ok 3 tyg te również wyschły;( nie wiem co teraz zrobić... podlewam je średnio co 2 dni i mam wrażenie , że podlewam drzewko które już dawno nie żyje...:( czy jest jakaś szansa by je uratować?? proszę o pomoc...!! pozdrawiam

fiona00 - 2011-03-17

Ja kiedyś miałam śliczne drzewko bonsai, ale niestety bardzo szybko straciło listki i zwiędło. Starałam się je później jeszcze jakoś ożywić, ale niestety się nie udało. Bardzo żałuje bo był bardzo śliczne...

sasas - 2011-02-09
jak opadna listki to trzeba włozyć na 3 doby drzewko (wyjete z ziemii) do wody a potem włozyć do nowej ziemii
klaudia - 2010-10-15
Witam kupiłam drzewko Bonsai i przy zakupie zauwżyłam jakby miało ono poprzypalane końcówki które w sumie wyglądały jakby były ścięte . Czy to dobrze tak przypalać ? I czy parapet to dobre miejsce na Bonsai ?
leafus - 2010-04-14

Nie wiem, czy zasuszone drzewko w ogóle się uda odratować. Nie radzę używać ziemi uniwersalnej, ma niewłaściwy odczyn. Wypróbuj mieszankę akadamy, torfu i żwirku. Podlewając bonzai pamiętaj, że ziemia powinna być cały czas wilgotna, ale nie można też przegiąć w drugą stronę i go przelać. Możesz też spróbować nawożenia, np. Pokon - nawóz specjalnie do bonzai.

chiquita146 - 2010-04-13
witam, kilka miesiecy temu kupilam w sklepie male drzewko bonsai, bylo w dość oplakanym stanie, liscie jak i ziemia były bardzo suche. Zaczełam je podlewac dosyc czesto. Niestety nic nie pomoglo. Drzewko strzasznie się wysuszyło. Co mam robić??? moze zmienic zimie, ale na jaką??? czy powinnam kupic coś specjalego, czy normalna ziemie do kwiatów??/
chiquita146 - 2010-04-13
kilka tygodni po zakupie moje drzewko stracilo wszystkie liscie, mimo podlewania. I jest w takim stanie juz od ponad miesiąca. Nie widać żadnej poprawy, czy da się je jeszcze uratować???
asiaj - 2010-02-10
Witam, w moim Bonzaju listiki zaczynają brozowieć i opadają, niestety zanikł też mech. Co może być tego powodem? Czy możecie mi pomóc w tej kwestii?? Czekam na odpowiedź na emailu asiajezewska@gmail.com
Ewelina - 2010-01-10
Mam pytanie związane z Bonsai, jakie używać nawozy jak drzewko po roku zakupienia traci liście i marnieje? roszę o szybką odpowiedz. Piszcie także na meila ewusia_2005@wp.pl
dona38 - 2010-01-04
Ja przelałam moje drzewko bonsai a jest śliczne i wygląda na młode ;> Co mam zrobić żeby go nie stracić ?
max_pati - 2009-12-20
2-3 tygodnie po zakupie bonsai może stracić część swoich liści. jest to normalne ponieważ drzewko jest bardzo czułe na zmiany.
kate - 2009-11-09
tak to jest świetna roślinka zgadzam się , ale mój osobisty ogrodnik go podlewa, ale jest piękny.
kasia - 2009-11-09
kupilam sobie bonzai to sukces ale co dalej? jest wielkie okolo 60 cm. i gubi liscie, czy to na zime? nie wiem na dolonczonej kartce pisze ficus ginseng mondo verde.Jest w plasikowej doniczce czy to dobrze?
Anturium wymaga stosunkowo wysokiej, stałej temperatury i dużej wilgotności powietrza. Kupując roślinę należy zwrócić...
Jak pielęgnować anturium?
Anturium wymaga stosunkowo wysokiej, stałej temperatury i dużej wilgotności powietrza...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub