Tutaj jesteś: Finanse Osobiste > Zarządzanie Majątkiem > Zakupy i Oszczędność > Jak oszczędzać wodę?
Jak oszczędzać wodę?

Jak oszczędzać wodę?

, specjalista Tipy.pl
 4.9/5 (177 ocen)
Oceń 
Czy nie chciałbyś zaoszczędzić trochę pieniędzy na zużyciu wody? Często nie zdajemy sobie sprawy z ilości wody jaką zużywamy zupełnie na nic. Wynika to z drobnych zaniedbań oraz naszego niedopatrzenia. Poniżej znajdziesz kilka praktycznych wskazówek i porad na temat minimalizowania zużycia wody oraz tym samym wysokości rachunków.
1
Dużo płacisz za wodę i nie masz licznika, Twoja spółdzielnia rozlicza cię "od osoby".

NATYCHMIAST załóż licznik – zużycie spadnie co najmniej 2 x chociaż nie będziesz oszczędzać. Teraz płacisz za wszystkie przecieki w całym bloku, za wszystkie awarie i pęknięte rury. Ilość wody zużyta wg licznika dla całego bloku nie równa się sumie wskazań liczników u mieszkańców oraz pomieszczeń wspólnych i ktoś za to musi zapłacić. Ty płacisz.
2
Masz licznik ale i tak dużo płacisz

- zlikwiduj wszystkie przecieki, z żadnego zaworu nie może kapać. Sprawdź czy nie kapie ze spłuczki w toalecie. Kapanie wody marnuje więcej wody niżby się mogło wydawać.
3
- zainwestuj w wymianę miski ustępowej i dolnopłuka, które dzięki odmiennej konstrukcji miski, zużywają znacznie mniej wody do spłukiwania nieczystości, niż te starszej generacji.
4
- nie spłukuj w ubikacji wszystkiego i co chwilę (np. niedopałki papierosów). Jednorazowe spłukanie to 30 litrów wody!
5
- zainwestuj w zmywarkę, chyba że jesteś singlem i na wypełnienie zmywarki musiałbyś czekać 2 tygodnie.
6
- nie myj naczyń pod bieżącą wodą, korzystaj z komory zlewozmywaka, napełnij ją ciepłą wodą i wszystkie naczynia myj w jednej wodzie – później je opłuczesz.
7
- kąp się w wannie wypełnionej do połowy wodą (około 40 l)– ta ilość wystarczy. Wbrew pozorom prysznic nie jest oszczędny, chyba że korzystasz z niego parę minut. Jeśli lubisz stać pod prysznicem "godzinami" to przez ten czas można by napełnić 3 wanny a nie pół.

Kupując nową wannę zastanów się nad jej wielkością – najmniejsza ma pojemność 75 l, największa 400l.
8
- dbaj o legalizację liczników.
Jak ozdobić kartonowe pudełko?
Jak tanio kupować?
Jak zrobić papilotki tulipany?
Jak się targować?
Przeczytaj teraz: Jak oszczędzać?
 4.9/5 (177 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (6)

sisqa - 2012-11-09

Grazynka - ja nawet nie wiedziałam, że jest możliwość zamontowania sobie w domu takiej baterii, widuję je tylko w miejscach publicznych.

Grazynka - 2012-05-17
Warto też zamontować w łazience baterie bezdotykowe. W wannie i prysznicu oraz w zlewie. Takie baterie nauczą nas ekologicznego prysznica czy mycia zebów :) Woda będzie leciała z kranu tylko wtedy gdy przyłożymy ręce pod kran. W skandynawi takie rozwiązania są na porządku dziennym u nas dopiero raczkuje montowanie inteligentnych baterii w domach. Jedną z firm znaną z produkcji właśnie takich baterii jest firma Oras. Wklejam link do strony:

http://smartfaucets.oras.com/
Mieczysław - 2011-11-19
Rzeczywiście perlatory i oszczędne słuchawki prysznicowe powodują odczuwalną różnicę. Fakt, że za naprawdę wodooszczędne produkty, trzeba zapłacić więcej niż za te "marketowe", ale jest to inwestycja która szybko sie zwraca. Ja wahałem się nad wydaniem ponad 100 zł na słuchawke do prysznica, dopóki nie przeprowadziłem prostego testu z wiaderkiem, stoperem i dwoma różnymi słuchawkami.
Kranek - 2011-10-25

Najlepiej założyć liczniki na wodę. jak człowiek zobaczy postępy na liczniku to sam zacznie oszczędzać.

Wtedy będzie wiedział, że jak nie będzie marnował wody to mniej zapłaci. Rocznie nawet o paręset złotych.

chester - 2011-10-15
przede wszystkim to trzeba sobie założyć wodooszczędne perlatory i prysznice..
Bartosz - 2010-07-16
przede wszystkim trzeba uszczelnić ubikację. W co drugim mieszkaniu jest ona nieszczelna. Woda cieknie cały dzień i całą noc.
Czy masz spłuczkę bez podzielnika na spłukiwanie większe lub mniejsze?
Czy ktoś z domowników spłukuje bez opamiętania,...
Jak zaoszczędzić na wodzie w spłuczce toaletowej?
Czy masz spłuczkę bez podzielnika na spłukiwanie większe...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub