Tutaj jesteś: Kultura i Społeczeństwo > Zjawiska Paranormalne > Tajemnicze zjawiska > Jak wywołać świadomy sen?
Jak wywołać świadomy sen?

Jak wywołać świadomy sen?

, specjalista Tipy.pl
 4.9/5 (114 ocen)
Oceń 
Świadomy sen to nic innego jak świadomość tego, że właśnie śnisz. Świadomość ta może mieć różny stopień, począwszy od przebłysku (który jest tak krótki i ulotny, że ciężko go nazwać w pełni świadomym), aż po pełne zadawanie sobie sprawy ze snu, w którym się obecnie znajdujesz. Świadomy sen może również kształtować sny, ich strukturę, bohaterów, kierunek.
Stopień świadomości zależy w znacznej mierze od danej osoby, jej zdolności i umiejętności. Można się go jednak nauczyć. Jak wywoływać takie sny, dowiesz się poniżej.
1

W trakcie dnia co jakiś czas zadawaj sobie pytanie „Czy właśnie śnię?” i przeprowadzaj różnego rodzaju testy (np. uszczypnij się w dłoń, itp.) Jeśli wyrobisz w sobie ten nawyk, automatycznie będziesz go również powtarzać podczas snu.

2

Prowadź dziennik snów. To prawdopodobnie najważniejszy krok w całym procesie świadomego śnienia. Trzymaj dziennik w pobliżu łóżka i zapisuj w nim sny natychmiast po przebudzeniu (choćby miało to nastąpić w środku nocy). Zamiast notesu możesz również skorzystać z dyktafonu. Dziennik snów (w postaci pisemnej lub dźwiękowej) pozwoli ci zidentyfikować pewne wspólne elementy snów (ludzi z przeszłości, powtarzające się miejsca itp.) i dać swojemu mózgowi sygnał, że ma podejść serio do kwestii zapamiętywania snów.

3

Naucz się, kiedy najlepiej zapaść w świadomy sen. Znając swoje senne przyzwyczajenia, możesz tak zaplanować cały proces zasypiania, by zwiększyć szansę na świadomy sen.

  • Badacze zdecydowanie zalecają kilkugodzinną drzemkę po przebudzeniu się rano. Wówczas świadome sny pojawiają się najczęściej.

  • Świadomy sen jest ściśle związany z fazą REM. Jest ona znacznie głębsza tuż przed całkowitym wybudzeniem (choć niektóre z badań wykazały, że ludzie potrafią śnić nawet po wybudzeniu ze snu, który nie osiągnął tej fazy).

  • Sny zazwyczaj pojawiają się w 60-minutowych cyklach. Jeśli zależy ci na pamiętaniu snu, najlepiej budzić się w trakcie trwania jednego z tych cyklów (przerwane sny zazwyczaj pamiętamy najlepiej).

Jak czytać z dłoni?
Jak wróżyć z kart?
Jak wróżyć z wahadełka?
Jak czytać runy?
strona 1 z 5następna >
Przeczytaj teraz: Jak czytać runy?
 4.9/5 (114 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (15)

Wiktoria - 2013-10-28
Chciałabym spróbować samobójstwa we śnie :O To normalne? W sensie. chciałabym skoczyć z bardzo wysokiego budynku żeby zobaczyć co się wtedy czuje ;/ Nie jestem pewna czy to narmalne dlatego się pytam. (chciałabym też spróbować kogoś zabić ale to akurat wiem, ze jest dziwne więc nawet nie pytam..)
sonia - 2013-02-16
heh ja od dzis bede sie tego uczyc. Ciekawe jakie to uczucie miec swiadomy sen ...
majkaku.95 - 2012-12-13

Udało mi się to kilka razy. Przed zaśnięciem musiałam się bardzo skupić na tym, że wszystko co teraz zobaczę, a nie będzie wstawaniem z łóżka rano, będzie, po prostu musi być snem; że cokolwiek by się działo, to mi się śni. Kiedy sen się już zaczął zwykle potrzebowałam chwili, żeby uświadomić sobie, że śnię i czułam pęd do robienia rzeczy, których nie robiłabym w zwyczajnych warunkach, ale sen jak to sen pędził sobie własnym torem i to, że śnię musiałam sobie uświadamiać jeszcze kilka razy :).

martakali2889 - 2012-12-12
W domu zaczną się zastanawiać czy padło mi już na głowę.
zigitrn - 2012-12-12
A później jak w incepcji, czy ja śnie czy żyję i skacze z okna... nie dziękuję :D
Marko - 2012-08-29
Ludzie to działa rewelacyjnie, ja po kilku tygodniach systematycznych ćwiczeń prawie codziennie mam jakiś świadomy sen xD normalnie tak to wyćwiczyłem, że sam w to nie wierzę. Nie można się tylko poddawać. Najlepsze jest to, że mając w pełni świadomy sen, nie tylko możemy robić co nam się podoba (np. latać w kosmosie rowerem ;D), ale także pokonywać własny słabości jak np. wystąpienia publiczne - to REWELACJA !! Bardzo dobry art, ja polecam jeszcze każdemu ten darmowy kurs - http://miejcel.pl/darmowy-kurs-swiadomego-snienia/ ja się z niego uczyłem i również sporo nowych rzeczy się dowiedziałem. Pozdrawiam serdecznie !
Spioch - 2012-08-16
Robilem testy, autosugestie i stosowalem tehcnike mild. W 1. W ogole nie moglem zasnac. Sprobuje drugiego dnia. Jedyne co bylo fajne to to ze od czasu do czasu jakby odlatywalem :
Bo ja wiem.. - 2012-08-07
Przeczytałam całe i nie rozumiem ..Mam przejść każdy krok po kolei?Czy wybrać jeden z nich?W ogóle nie czaję..ten "Damian" pisze o jakiejś metodzie ld a u góry nic o takiej nie ma..czy ta cała to jest metoda ld..
damian - 2012-07-05
LD cos pieknego !
poczytalem troszke o technikach LD i przez dwa dni baaardzo intensywnie stosowalem rozne techniki , testy rzeczywistowsci , autosugestie , ciagle powtarzalem sobie ze bede mial swiadomy sen .
2 giego dnia spalem sobie spokojnie i nagle sie obudzilem .. tzn tak mi sie wydawalo dopogi nie zobaczylem ze w moim pokoju stoi moja siostra i kuzynka .. nagle zapalilo sie swiiatlo one sie zasmialy i krzyknely BUUUU .

a ja uswiadomilem sobie ze wlasnie doswiadczam sswiadomego snu !!!
strasznie podekscytowany powiedzialem do nich ze jesli to moj sen to przeciez mozemy zrobic wszystko , otworzylem okno i po prostu sobie przez nie wylecialem razem z rozradowanymi dziewczynami ...

caly LD nie trwal dlugo , chyba z powodu podniecenie samym osiagnieciem LD nagle sen sie rozplynol ale i tak bylo to moze 10 min swietnej zabawy !

probuje dalej , to najlepszy high jaki mialem w zyciu !

wszystkim prubujacym zycze powodzenia i cierpliwosci !
ferris85 - 2012-05-08

Jak mi się coś śni i się w trakcie obudzę, to potrafię wrócić do tego samego snu i nakierować go w taką stronę na jaką mam ochotę :) Ale raczej rzadko coś takiego mi się przydarza.

bebiko - 2012-04-27
Dzisiaj miałem 3 sny.Po każdym z nich analizowałem je(dalej we śnie) w końcu porównując je i mysląc co je wywołało(też we śnie). Dziwne ;/
Soshee - 2012-01-10
Dzisiaj miałam przypadkowo świadomy sen, ale zanim zdążyłam coś zrobić to już się wybudziłam. Najgorsze jest to, że kiedy chcę coś zrobić cały czas coś mi to uniemożliwia. Może potrenuję to z medytacją - medytacja mi nieźle wychodzi.
lugruk - 2011-10-27

Ja też spróbuję, strasznie ciekawie to brzmi ...;)

aga - 2011-10-02
milam dzisiaj przez pol sekundy swiadomy sen zlapalam sie za nos we snie i moglam oddychac i nagle poczulam jak przechodzi przezemnie energia i podeksycytowanie bylam tak szczesliwa jak nigdy w zyciu...i nagle...jestem w swoim pokoju lapie sie za nos i co?nico...nie moge oddychac potem oróbuje wsadzic reke w sciane i sie tylko walnelam ale co gorsza gdy milam ld to nie zdarzylam nic powiedziec i zrobic nic po prostu nic!!!mam nadzieje ze dzis sieuda bede probowac tych sposobow...
11-latka - 2011-07-04
Super ja kocham świadome śnienie jeszcze nie wypróbowałam tych technik ,ale dziś wypróbuje mam nadzieje ,że sie uda!
Jeśli chcesz poznać odpowiedź na nurtujące cię pytanie z pomocą może przyjść ci wahadełko. Wahadełko używane jest już...
Jak wróżyć z wahadełka?
Jeśli chcesz poznać odpowiedź na nurtujące cię pytanie z pomocą może przyjść...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub