Tutaj jesteś: Dom i Ogród > Wnętrza > Stylizacja wnętrz > Jak zrobić koszyk z papierowej wikliny?
Jak zrobić koszyk z papierowej wikliny?

Jak zrobić koszyk z papierowej wikliny?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 3.9/5 (173 ocen)
Oceń 
Jeżeli w sklepach z wystrojem wnętrz nie możesz się napatrzeć na śliczne wiklinowe koszyczki, to na pewno z zachwytem dowiesz się, że wcale nie tak trudno je wykonać. Jedyne, czego potrzebujesz, to gazety i zapał. Wiklinę można bowiem zrobić też z papieru, a taki papierowy koszyk będzie zadziwiająco podobny do prawdziwej wikliny.
gazety, nożyczki, klej, bejca, lakier bezbarwny, patyczek do szaszłyków, doniczka, miska lub coś podobnego
1
Przygotuj gazety z szarego papieru, czyli wszelkie dzienniki itp. Potnij je na równe, ok. pięciocentymetrowe paski.
2
Każdy pasek nawiń ciasno na patyczek do szaszłyków, zaczynając od jednego z rogów. Pamiętaj, by podczas gdy będziesz owijała patyczek gazetą, drugą ręką podtrzymywać powstającą rurkę, aby się nie rozpadła. Na koniec sklej koniec rurki.
Czynność powtórz wielokrotnie. Będziesz potrzebować duuużo rurek.
3
Przygotuj dziewięć rurek i skrzyżuj je ze sobą tak jak przy cerowaniu – aż powstanie niewielki prostokąt, mniej więcej 3x4 cm.
4
Wybierz jedną rurkę i oplataj ją dookoła tego prostokąta, też jak przy cerowaniu. Jak się już prawie skończy, rozłóż pozostałe końce promieniście, jak słońce.
5
Teraz kontynuuj przeplatankę. Kolejne rurki połączysz ze sobą smarując końce zwykłym klejem do papieru i wkładając cieńszy koniec w węższy. Jak uznasz, że takiej wielkości dno wystarczy (bo właśnie robisz dno:)), poszukaj przedmiotu, który posłuży za model koszyka. Może to być doniczka, miska, słoik, okrągłe pudełko na prezenty lub cokolwiek innego w podobnym kształcie. Do małego koszyka przyda się nawet kubeczek po jogurcie.
Jak zrobić dekoracje – papierowe kule?
Jak ozdobić kartonowe pudełko?
Jak zrobić kwiatki z patyczków higienicznych?
Jak zrobić naszyjnik z gazety?
Ostrzeżenia
  • Pamiętaj, żeby nie przechowywać w koszyku ciężkich przedmiotów.
strona 1 z 2następna >
 3.9/5 (173 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Wiosna za pasem. Trzeba ją też wprowadzić do naszego domu. A jakiż jest na to lepszy sposób niż dodanie tu i ówdzie...
Jak zrobić żonkila z papieru?
Wiosna za pasem. Trzeba ją też wprowadzić do naszego...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub