Tutaj jesteś: Motoryzacja > Jazda i Bezpieczeństwo > Bezpieczna Jazda > Jak jeździć w korku?
Jak jeździć w korku?

Jak jeździć w korku?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 4.2/5 (6 ocen)
Oceń 
Nie istnieje kierowca, który lubi korki. Musimy się z nimi zmagać na co dzień i to niestety coraz częściej, zwłaszcza zimą. Mimo, że nie jesteśmy w stanie ich zlikwidować, warto trzymać się kilku prostych zasad, które ułatwią nieco życie nam oraz innym kierowcom.
1
Nie jedź/nie stój na zderzaku! Oprócz tego, że nie jest to bezpieczne, to jeszcze spowalnia ruch. Kiedy samochody stoją jeden tuż za drugim, w momencie zapalenia się zielonego światła ruszają również jeden za drugim. Jeżeli by zwiększyć odległość pomiędzy pojazdami stojącymi w korku, będą one mogły również ruszyć w tym samym momencie, co przyczyni się do szybszego jego rozładowania.
2
W żadnym wypadku nie poruszaj się z wciśniętym sprzęgłem – kiedyś może się to źle skończyć.
3
Zazwyczaj nie warto wrzucać drugiego biegu, gdyż i tak za chwilę będziesz zmuszony się zatrzymać. Staraj się podjeżdżać na pierwszym biegu, a jeżeli silnik zaczyna się dusić – wrzuć luz.
4
Staraj się jechać płynnie i spokojnie.
5
Nie czekaj z wrzuceniem biegu do momentu, kiedy zapali się zielone. Im szybciej każdy się zbierze spod świateł, tym więcej aut przejedzie w jednym cyklu i tym szybciej korek się rozładuje.
6
Jeżeli został zablokowany jeden z pasów – jedź na suwak. Dzięki temu ruch odbywa się płynnie, a ty naprawdę nie tracisz tak wiele wpuszczając jeden samochód przed siebie. Gdyby role się odwróciły, też chciałbyś, by ktoś okazał się uprzejmy.
7
Unikaj zbędnego zatrzymywania się. Jeżeli tylko masz możliwość, tocz się powoli.
8
Zamknij okna i ustaw obieg powietrza na wewnętrzny, jeżeli nie chcesz się udusić smrodem spalin. Włącz też klimatyzację, a jeżeli twoje auto nie jest w nią wyposażone – trudno, chwilowy brak świeżego powietrza jest i tak chyba lepszy niż świeży aromat przepalonego paliwa.
9
Nie wjeżdżaj na skrzyżowanie, jeżeli wiesz, że nie zdążysz z niego wjechać. Nie dość, że zdenerwujesz dziesiątki innych kierowców i nasłuchasz się klaksonów dedykowanych specjalnie dla ciebie, to jeszcze poczujesz się jak ostatni idiota.
Jak zapobiegać parowaniu szyb w samochodzie?
Jak otworzyć samochód bez kluczyków?
Jak prawidłowo kręcić kierownicą?
Jak odpalić samochód „na hol”?
 4.2/5 (6 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Co czwarta kolizja ma związek z cofaniem, mimo, że nie przejeżdżamy więcej niż 2 kilometry rocznie na wstecznym. Oto,...
Jak cofać samochodem?
Co czwarta kolizja ma związek z cofaniem, mimo, że nie przejeżdżamy więcej niż...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub