Tutaj jesteś: Motoryzacja > Jazda i Bezpieczeństwo > Bezpieczna Jazda > Jak jeździć w korku?
Jak jeździć w korku?

Jak jeździć w korku?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 4.2/5 (6 ocen)
Oceń 
Nie istnieje kierowca, który lubi korki. Musimy się z nimi zmagać na co dzień i to niestety coraz częściej, zwłaszcza zimą. Mimo, że nie jesteśmy w stanie ich zlikwidować, warto trzymać się kilku prostych zasad, które ułatwią nieco życie nam oraz innym kierowcom.
1
Nie jedź/nie stój na zderzaku! Oprócz tego, że nie jest to bezpieczne, to jeszcze spowalnia ruch. Kiedy samochody stoją jeden tuż za drugim, w momencie zapalenia się zielonego światła ruszają również jeden za drugim. Jeżeli by zwiększyć odległość pomiędzy pojazdami stojącymi w korku, będą one mogły również ruszyć w tym samym momencie, co przyczyni się do szybszego jego rozładowania.
2
W żadnym wypadku nie poruszaj się z wciśniętym sprzęgłem – kiedyś może się to źle skończyć.
3
Zazwyczaj nie warto wrzucać drugiego biegu, gdyż i tak za chwilę będziesz zmuszony się zatrzymać. Staraj się podjeżdżać na pierwszym biegu, a jeżeli silnik zaczyna się dusić – wrzuć luz.
4
Staraj się jechać płynnie i spokojnie.
5
Nie czekaj z wrzuceniem biegu do momentu, kiedy zapali się zielone. Im szybciej każdy się zbierze spod świateł, tym więcej aut przejedzie w jednym cyklu i tym szybciej korek się rozładuje.
6
Jeżeli został zablokowany jeden z pasów – jedź na suwak. Dzięki temu ruch odbywa się płynnie, a ty naprawdę nie tracisz tak wiele wpuszczając jeden samochód przed siebie. Gdyby role się odwróciły, też chciałbyś, by ktoś okazał się uprzejmy.
7
Unikaj zbędnego zatrzymywania się. Jeżeli tylko masz możliwość, tocz się powoli.
8
Zamknij okna i ustaw obieg powietrza na wewnętrzny, jeżeli nie chcesz się udusić smrodem spalin. Włącz też klimatyzację, a jeżeli twoje auto nie jest w nią wyposażone – trudno, chwilowy brak świeżego powietrza jest i tak chyba lepszy niż świeży aromat przepalonego paliwa.
9
Nie wjeżdżaj na skrzyżowanie, jeżeli wiesz, że nie zdążysz z niego wjechać. Nie dość, że zdenerwujesz dziesiątki innych kierowców i nasłuchasz się klaksonów dedykowanych specjalnie dla ciebie, to jeszcze poczujesz się jak ostatni idiota.
Jak otworzyć samochód bez kluczyków?
Jak jeździć oszczędnie dieslem?
Jak odpalić diesla zimą?
Jak otworzyć wino?
 4.2/5 (6 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Kluczyków trzeba pilnować jak oka w głowie. Jednak, jako że jest to drobna rzecz, zdarza nam się je zgubić. Ze względów...
Co robić w przypadku zgubienia kluczyków od samochodu?
Kluczyków trzeba pilnować jak oka w głowie. Jednak...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub