Tutaj jesteś: Jedzenie i Picie > Dania Główne > Makarony > Jak zrobić gnocchi?
Jak zrobić gnocchi?

Jak zrobić gnocchi?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 5/5 (3 ocen)
Oceń 
Innymi słowy – kopytka po włosku. Bardzo proste i jeszcze bardziej smaczne. Można je przyrządzać na bardzo wiele sposobów. Od naszych, rodzimych różnią się tylko większą delikatnością, gdyż diabeł – jak zwykle – tkwi w szczegółach.
ziemniaki, koniecznie mączyste i niemłode, mąka, koniecznie pszenna, jajko, choć jak dasz radę zagnieść bez, to nawet lepiej, widelec, sos - na jaki tylko masz ochotę:)
1
Ugotuj 2 kg ziemniaków w mundurkach. Najlepsze gnocchi wyjdą z tych mączystych, łatwo rozpadających się po wbiciu widelca. Czekając, aż się ugotują, nagrzej piekarnik do 120 st. C.
2
Miękkie już ziemniaki odcedź i natychmiast obierz trzymając je przez szmatkę.
3
Obrane ziemniaki ułóż na blasze wyłożonej pergaminem i wstaw do nagrzanego piekarnika na ok. 20 minut. Pamiętaj, by co kilka minut je przewrócić – inaczej łatwo przywrą i się przypalą.
4
Masz teraz całe 20 minut na usypanie górki mąki na blacie stołowym, choć minuta powinna wystarczyć. Będzie potrzebne 480 g.
5
Wysuszone ziemniaki zmiel w maszynce. Nie polecam tłuczka do ziemniaków ze względu na to, że gnocchi nie będą wtedy miały jednolitej konsystencji, a to zepsuje cały efekt.
6
Zmielone ziemniaki oraz jedno jajko dodaj do mąki. W żadnym wypadku nie dodawaj więcej jajek, gdyż gnocchi wyjdą zbyt twarde. Całość szybko zagnieć, póki ciasto jest jeszcze ciepłe.
7
Ciasto uformuj w prostokąt, a następnie potnij na kwadraciki o wymiarach mniej więcej 2x2 cm. Z każdego kwadracika uformuj wałek, a następnie ułóż po kilka równolegle i potnij na kawałeczki o długości 1-1,5 cm.
Jak zrobić naleśniki?
Jak zrobić placki ziemniaczane na kilka sposobów?
Jak zrobić sos do spaghetti z pomidorów?
Jak zrobić makaron z łososiem i pomidorami?
Wskazówki
  • Gnocchi to potrawa włoska, a tamtejsza kuchnia jest lżejsza niż nasza. Dlatego, chociaż to odpowiednik polskich kopytek, niezbyt pasują do nich ciężkie, zawiesiste sosy, skwarki, zasmażana kapusta. Takie dodatki będą lepsze do naszych kopytek czy klusek śląskich. Do gnocchi podaj raczej dodatki na bazie warzyw, grillowanych mięs, ryb czy owoców morza itd.
strona 1 z 2następna >
 5/5 (3 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Kluseczki inaczej nazywane są szagówkami, czyli pokrojone na rąby delikatne kluski z gotowanych ziemniaków. Jest to...
Jak zrobić domowe kopytka?
Kluseczki inaczej nazywane są szagówkami, czyli pokrojone na rąby delikatne kluski...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub