Tutaj jesteś: Zdrowie > Zdrowie Publiczne i Bezpieczeństwo > Recykling Odpadów > Jak odczytywać ekologiczne oznaczenia na opakowaniach?
Jak odczytywać ekologiczne oznaczenia na opakowaniach?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 3.2/5 (6 ocen)
Oceń 
Ileż to razy zdarza się, że kupujemy jakiś produkt i nie mamy pojęcia, co oznaczają te niewielkie rysunki na opakowaniu. Warto znać przynajmniej te podstawowe, ponieważ wbrew pozorom mają bardzo duże znaczenie. To właśnie one wskazują nam m. in., czy dany produkt nadaje się do recyklingu, czy też nie. Niektóre z nich są łatwe do odczytania, a ich znaczenie możemy bardzo łatwo odczytać na podstawie rysunku. Poniżej znajdziecie szczegółowe informacje na ten temat.
1
eko etykieta - ponowne wykorzystanie
Możliwość ponownego wykorzystania. Tak oznaczonego opakowania nie musisz wyrzucać – możesz wykorzystać je ponownie.
2
eko etykieta - wyrzuć do kosza
Wyrzuć do kosza. Znak ten przypomina, aby nie wyrzucać opakowania, gdzie popadnie, ale tam, gdzie powinno zostać wyrzucone – do kosza.
3
eko etykieta - szkło
Produkt szklany. Szklane opakowanie może być ponownie wykorzystane.
4
eko etykieta - recykling
Recykling. Oznacza, że opakowanie tego produktu może być przetworzone i wówczas może stanowić surowiec nowego produktu.
5
eko etykieta - częściowy recykling
Też recykling, ale ten znak mówi, iż dany produkt powstał w 65% z surowców z recyklingu.
6
eko etykieta - LDPE
LDPE. Informacja, z jakiego tworzywa wyprodukowano opakowanie.
7
eko etykieta - zielony punkt
Zielony Punkt. Za to opakowanie wniesiono wkład pieniężny na rzecz organizacji odzysku opakowań w danym kraju.
8
eko etykieta - druk ekologiczny
Druk na opakowaniu jest przyjazny dla środowiska, ale całe opakowanie – nie.
9
eko etykieta - opakowanie biodegradowalne
Opakowanie biodegradowalne. Całkowicie rozkłada się podczas kompostowania, nie uwalniając przy tym żadnych szkodliwych dla środowiska substancji.
W jaki sposób chronić środowisko?
Jak być ekologicznym?
Jak zapobiegać kwaśnym deszczom?
Jak kreatywnie wykorzystać blaszane puszki?
 3.2/5 (6 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (2)

gosia - 2013-09-06
Segreguję śmieci ale często mam problem co zrobić z niektórymi opakowaniami . Dobrze by było gdyby producenci umieszczali koło tych oznakowań np. znaczek ( np.taki jak nr.2 - ludzik z koszem na śmieci )ale z kolorowym pojemnikiem . Jeżeli pojemnik oznaczą na żółto to wiem , że to idzie do plastiku , jak na zielono to do szkła itd. a jeżeli nie da się tego przetworzyć to czarny. Wtedy wielu osobom ułatwiło by to segregację :)
Zbigi - 2012-04-14
Może znajdzie się w końcu ktoś bystry i przygotuje małą ściągę dla zwykłych konsumentów, co z tych znaków wynika i co należy z nimi dalej zrobić. Zna "dwie strzałki" bardzo rzadko widziałem na opakowaniach ale trójkąt z numerem często. I nie wiem nadal, czy tak oznaczone opakowanie nadaje się do recyklingu , czy nie.
Posadzenie drzewa to jedna z najlepszych rzeczy jakie człowiek może zrobić dla siebie i całego świata. Drzewa filtrują...
Jak posadzić drzewo?
Posadzenie drzewa to jedna z najlepszych rzeczy jakie człowiek może zrobić dla siebie...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub