Tutaj jesteś: Zdrowie > Zdrowie Publiczne i Bezpieczeństwo > Recykling Odpadów > Jak odczytywać ekologiczne oznaczenia na opakowaniach?
Jak odczytywać ekologiczne oznaczenia na opakowaniach?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 3.2/5 (6 ocen)
Oceń 
Ileż to razy zdarza się, że kupujemy jakiś produkt i nie mamy pojęcia, co oznaczają te niewielkie rysunki na opakowaniu. Oto, jak je odszyfrować.
1
eko etykieta - ponowne wykorzystanie
Możliwość ponownego wykorzystania. Tak oznaczonego opakowania nie musisz wyrzucać – możesz wykorzystać je ponownie.
2
eko etykieta - wyrzuć do kosza
Wyrzuć do kosza. Znak ten przypomina, aby nie wyrzucać opakowania, gdzie popadnie, ale tam, gdzie powinno zostać wyrzucone – do kosza.
3
eko etykieta - szkło
Produkt szklany. Szklane opakowanie może być ponownie wykorzystane.
4
eko etykieta - recykling
Recykling. Oznacza, że opakowanie tego produktu może być przetworzone i wówczas może stanowić surowiec nowego produktu.
5
eko etykieta - częściowy recykling
Też recykling, ale ten znak mówi, iż dany produkt powstał w 65% z surowców z recyklingu.
6
eko etykieta - LDPE
LDPE. Informacja, z jakiego tworzywa wyprodukowano opakowanie.
7
eko etykieta - zielony punkt
Zielony Punkt. Za to opakowanie wniesiono wkład pieniężny na rzecz organizacji odzysku opakowań w danym kraju.
8
eko etykieta - druk ekologiczny
Druk na opakowaniu jest przyjazny dla środowiska, ale całe opakowanie – nie.
9
eko etykieta - opakowanie biodegradowalne
Opakowanie biodegradowalne. Całkowicie rozkłada się podczas kompostowania, nie uwalniając przy tym żadnych szkodliwych dla środowiska substancji.
Jak zrobić naturalne kosmetyki z kuchennych zapasów?
Jak papierosy wpływają na organizm człowieka?
Jak zrobić doniczki z butelek?
Jak zmniejszyć skutki napromieniowania organizmu?
 3.2/5 (6 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (2)

gosia - 2013-09-06
Segreguję śmieci ale często mam problem co zrobić z niektórymi opakowaniami . Dobrze by było gdyby producenci umieszczali koło tych oznakowań np. znaczek ( np.taki jak nr.2 - ludzik z koszem na śmieci )ale z kolorowym pojemnikiem . Jeżeli pojemnik oznaczą na żółto to wiem , że to idzie do plastiku , jak na zielono to do szkła itd. a jeżeli nie da się tego przetworzyć to czarny. Wtedy wielu osobom ułatwiło by to segregację :)
Zbigi - 2012-04-14
Może znajdzie się w końcu ktoś bystry i przygotuje małą ściągę dla zwykłych konsumentów, co z tych znaków wynika i co należy z nimi dalej zrobić. Zna "dwie strzałki" bardzo rzadko widziałem na opakowaniach ale trójkąt z numerem często. I nie wiem nadal, czy tak oznaczone opakowanie nadaje się do recyklingu , czy nie.
Efekt cieplarniany jest przedmiotem wielu gorących dyskusji. W ciągu ostatnich 150 lat temperatura na ziemi wykazuje...
Jak zapobiec efektowi cieplarnianemu?
Efekt cieplarniany jest przedmiotem wielu gorących dyskusji...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub