Tutaj jesteś: Motoryzacja > Zakup Samochodu > Zakup Samochodu Używanego > Jakich formalności dopełnić po zakupie używanego samochodu?

Jakich formalności dopełnić po zakupie używanego samochodu?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 4.6/5 (7 ocen)
Oceń 
Samo kupno samochodu to dopiero początek bieganiny. Odebranie kluczyków, dokumentów i przekazanie pieniędzy osobie, od której kupujemy auto nie kończy formalności. Po podpisaniu umowy kupna-sprzedaży będziesz musiał załatwić jeszcze kilka spraw, dzięki którym bez problemu będziesz mógł cieszyć się samochodem. Poniżej znajdziesz wskazówki, które krok po kroku pomogą ci dopełnić wszelkich formalności i uniknąć niepotrzebnych kłopotów.
cierpliwość, cierpliwość, cierpliwość...
1
Jeżeli w dniu zakupu OC nie jest już ważne, powinieneś wykupić 30-dniową polisę OC, aby móc dojechać do domu „na kołach”. Jeżeli nie chcesz jej kontynuować i wolisz zmienić ubezpieczyciela, nie musisz jej wypowiadać – nie zostaje ona przedłużona automatycznie. Jeżeli nie chcesz kupować takiego ubezpieczenia – pozostaje tylko laweta, ale ważnego OC i tak będziesz potrzebować przy rejestracji.
2
W ciągu 14 dni od daty zakupu samochodu powinieneś udać się do właściwego dla twojego miejsca zamieszkania Urzędu Skarbowego i zapłacić podatek od czynności cywilno-prawnych. W przypadku samochodów wynosi on 2% wartości rynkowej auta. Dla tych, których wszelkie urzędy przerażają – to naprawdę bardzo proste. W odpowiednim okienku zapytaj o stosowny druk, wypełnij go, a następnie pani w okienku wyliczy kwotę podatku do zapłaty i z rachunkiem odeśle do kasy. Zapłać i możesz opuścić urząd.
3
Obowiązek zapłacenia podatku dotyczy tych, którzy kupili samochód od osoby prywatnej, zwykle właściciela. Jeżeli natomiast nabyłeś swoje auto w komisie, to komisant, jako osoba prawna, ma obowiązek uiścić tą opłatę.
Jak negocjować cenę samochodu?
Jak sprawdzić rzeczywisty przebieg samochodu?
Jak sprawdzić, czy licznik był cofany?
Jak kupić samochód w Anglii?
strona 1 z 2następna >
 4.6/5 (7 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Możesz kupić używane auto w Niemczech od prywatnego właściciela lub od dilera. Od prywatnego właściciela możesz kupić...
Jak kupić auto w Niemczech?
Możesz kupić używane auto w Niemczech od prywatnego właściciela lub od dilera. Od...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub