Tutaj jesteś: Motoryzacja > Zakup Samochodu > Zakup Samochodu Używanego > Jakich formalności dopełnić po zakupie używanego samochodu?

Jakich formalności dopełnić po zakupie używanego samochodu?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 4.6/5 (7 ocen)
Oceń 
Samo kupno samochodu to dopiero początek bieganiny. Odebranie kluczyków, dokumentów i przekazanie pieniędzy osobie, od której kupujemy auto nie kończy formalności. Po podpisaniu umowy kupna-sprzedaży będziesz musiał załatwić jeszcze kilka spraw, dzięki którym bez problemu będziesz mógł cieszyć się samochodem. Poniżej znajdziesz wskazówki, które krok po kroku pomogą ci dopełnić wszelkich formalności i uniknąć niepotrzebnych kłopotów.
cierpliwość, cierpliwość, cierpliwość...
1
Jeżeli w dniu zakupu OC nie jest już ważne, powinieneś wykupić 30-dniową polisę OC, aby móc dojechać do domu „na kołach”. Jeżeli nie chcesz jej kontynuować i wolisz zmienić ubezpieczyciela, nie musisz jej wypowiadać – nie zostaje ona przedłużona automatycznie. Jeżeli nie chcesz kupować takiego ubezpieczenia – pozostaje tylko laweta, ale ważnego OC i tak będziesz potrzebować przy rejestracji.
2
W ciągu 14 dni od daty zakupu samochodu powinieneś udać się do właściwego dla twojego miejsca zamieszkania Urzędu Skarbowego i zapłacić podatek od czynności cywilno-prawnych. W przypadku samochodów wynosi on 2% wartości rynkowej auta. Dla tych, których wszelkie urzędy przerażają – to naprawdę bardzo proste. W odpowiednim okienku zapytaj o stosowny druk, wypełnij go, a następnie pani w okienku wyliczy kwotę podatku do zapłaty i z rachunkiem odeśle do kasy. Zapłać i możesz opuścić urząd.
3
Obowiązek zapłacenia podatku dotyczy tych, którzy kupili samochód od osoby prywatnej, zwykle właściciela. Jeżeli natomiast nabyłeś swoje auto w komisie, to komisant, jako osoba prawna, ma obowiązek uiścić tą opłatę.
Jak kupić auto w Niemczech?
Jak odczytać VIN?
Jak negocjować cenę samochodu?
Jak sprawdzić rzeczywisty przebieg samochodu?
strona 1 z 2następna >
 4.6/5 (7 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Mimo, że jest to nielegalne wielu kierowców cofa liczniki. Według danych, rocznie sprzedawanych jest około 450,000...
Jak sprawdzić, czy licznik był cofany?
Mimo, że jest to nielegalne wielu kierowców cofa liczniki...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub