Tutaj jesteś: Dom i Ogród > Sprzątanie > Środki czyszczące > Jak czytać oznaczenia na metkach?

Jak czytać oznaczenia na metkach?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 2.7/5 (7 ocen)
Oceń 
Kiedy kupujemy nową rzecz, chcemy cieszyć się nią jak najdłużej w niezmienionym stanie. Aby tak było, powinnyśmy przestrzegać zaleceń producenta dotyczących prania, suszenia oraz prasowania, umieszczonych na metkach. Tylko jak je odczytywać?
1
metka - pranie w pralce
Można prać w pralce automatycznej, maksymalnie w temperaturze podanej w misce. Oczywiście możesz też wyprać to ubranie ręcznie.
2
metka - pranie w pralce, tkanina delikatna
Jeżeli pod miską jest kreska, oznacza to, że tkanina jest delikatna i wymaga programu przeznaczonego właśnie dla takich tkanin. Dotyczy zwłaszcza jedwabiu czy rajstop. Dwie kreski oznaczają specjalny program dla wełny.
3
metka - pranie ręczne
Ręka nad miską informuje, że ten produkt powinien być prany ręcznie.
4
metka - czyszczenie chemiczne
Przekreślona miska oznacza zaś, iż tej rzeczy nie możesz prać ani ręcznie, ani w pralce. Czyszczenie powinnaś zlecić pralni.
Pamiętaj, że ilekroć zobaczysz jakiś znak przekreślony, oznacza to, że danej czynności nie wolno wykonywać w przypadku tej tkaniny.
5
metka - suszenie w suszarce, wirowanie
Tą tkaninę można suszyć w suszarkach bębnowych oraz mocno odwirowywać - nie powstaną trudne do rozprasowania zagniecenia. Maksymalną temperaturę suszenia określają kropki: jedna kropka - temp. najniższa, trzy - temp. najwyższa.
6
metka - suszenie w pionie
Nie wolno odwirowywać - ubranie należy rozwiesić pionowo mokre.
Jak usunąć zapach moczu?
Jak czyścić skórę?
Jak usunąć plamy z żywicy?
Jak usunąć plamy?
strona 1 z 2następna >
Przeczytaj teraz: Jak usunąć plamy?
 2.7/5 (7 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Istnieje wiele domowych sposobów na czyszczenie wyrobów ze srebra, również biżuterii. Poniżej przedstawiamy jak...
Jak czyścić srebro?
Istnieje wiele domowych sposobów na czyszczenie wyrobów ze srebra, również biżuterii...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub